Część błędów w Astrze H można sprawdzić metodą ręczną "gaz-hamulec".
Ze względu na sposób postępowania metodę tę właściwie powinno nazwać się nożną :)
Niestety nie wszystkie błędy tą metodą można sprawdzić, a jedynie tylko te pochodzące z modułów silnika/układu napędowego (błędy typu P - ang. Powertrain). Pełne wyniki można uzyskać tylko podłączając TECHa lub OP-COMa.
Opis metody:
1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
3. Jeśli są błędy, to ukażą się one na liczniku kilometrów w postaci ECN XXXXYY.
4. Szukamy w tabeli kodów błędów odpwiedniego kodu XXXX (YY pomijamy). Przykładowo ECN 123456 oznacza błąd o numerze P1234.
5. Wynik ECN 000000 oznacza brak błędu typu P. Jednak często brak błędu w ogóle może nie być sygnalizowany.