astra 3 lewa astra 3 prawa

Opel Astra III

Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - p
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - p
3. Wymiana żarówki świateł mijania - p
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - p
5. Programowanie automatyki szyb - p
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - p
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - p
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - p
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - p
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - p
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - p
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - p
13. Wymiana filtra powietrza - p
14. Fuses and relays in the engine bay - e
15. Fuses and relays in the luggage compartment - e
16. Dashboard warning and information dials (lights) - list and description. - e
17. Czy i gdzie można znaleźć mocowania fotelika isofix?


Wszystkie egzemplarze Astry H w wersji nadwozia hatchback i kombi posiadają fabryczne mocowania isofix do fotelika dla dziecka.
Standardowo znajdują się one tylko na tylnej kanapie na prawym i lewym siedzeniu.
Z kolei w wersji GTC uchwyty isofix standardowo mocowane są od 2012 roku, a w cabrio (twin top) od 2007 roku.
Dodatkowo w niektórych wersjach wyposażenia uchwyt isofix został również zamocowany w przednim fotelu pasażera.

W samochodzie Astra H z reguły uchwyty isofix na tylnej kanapie nie są w żaden sposób oznakowane. Znajdują się one w szczelinie między siedzeniem a oparciem.

lokalizacja uchwytów isofix

Są to zwykłe uchwyty przymocowane na stałe do ramy samochodu.

uchwyt isofix

Często razem z fotelikiem otrzymujemy specjalne adaptery ułatwiające późniejszy montaż fotelika.

adaptery isofix

Czy warto używać fotelików dla dzieci w systemie isofix?

Foteliki w systemie isofix są z reguły droższe od standardowych (mocowanych pasami samochodu).
Jednak zamocowanie fotelika z isofix jest dużo pewniejsze, gdyż jest on zawsze na sztywno połączony z ramą samochodu.
Nie trzeba zatem m. in. pamiętać o zapinaniu takiego fotelika pasami, gdy dziecko akurat z niego nie korzysta. W razie nagłego ostrego hamowania fotelik zostanie na swoim miejscu. Standardowy fotelik nie przypięty pasami może się w takiej sytuacji niebezpiecznie przemieścić i np. wyrządzić krzywdę pasażerom siedzącym z przodu. Masa fotelika nie ma również wpływu na obciążenia brzucha i biodra dziecka.
Korzystając z uchwytów isofix raczej nie da się fotelika źle zamocować. Tymczasem badania pokazują, że foteliki mocowane pasami bardzo często są właśnie zamocowane niewłaściwie.
W przypadku fotelików dla starszych dzieci, czyli już bez tzw. bazy, bardzo często montaż oraz demontaż takiego fotelika jest duży prostszy i tym samym zdecydowanie szybszy.

Dodano: p

18. Wymiana żarówek oświetlenia sufitowego (przód), demontaż lampy - p

Diagnostyka:
19. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - p
20. Odczyt temperatury silnika - p
21. Odczyt napięcia ładowania - p
22. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - p
23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - p
24. Opis błędów - p
25. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - p
26. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - p
27. Kontrola świec żarowych - p
28. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - p

Partnerzy strony:







stat4u