astra 3 lewa astra 3 prawa

Opel Astra III

Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych rozwiązaniach usterek, skorzystaj z opcji powiadomień.
Aby sprawdzić znaczenie konkretnego numeru błędu, przejdź tutaj.

1. Tryb awaryjny i brak reakcji na pedał gazu - astra-h-br
2. Dziwne objawy po wymianie akumulatora - astra-h-ob
3. Nieprzyjemny zapach z nawiewów - astra-h-ni
4. Szybki ubytek płynu chłodniczego - astra-h-ub
5. Elektryka tylnych drzwi - nie działają głośniki / centralny zamek / podnoszenie szyb / czujnik zamknięcia drzwi - astra-h-ni
6. Uszkodzone mocowanie styków żarówki oświetlenia sufitowego - astra-h-ur
7. Uszkodzony przycisk sterowania szybą elektryczną



Opis problemu:
Jedną z typowych usterek Astry H (oraz Zafiry B) są wyłamujące się przyciski panelu sterowania elektrycznymi szybami. Jako najczęściej używany przede wszystkim psuje się przycisk sterowania szybą kierowcy.
W praktyce wygląda to tak, że w pewnej chwili dostrzegamy luzy na przycisku ale przycisk jeszcze działa. Niestety nadchodzi tak czas, że zaczynają się problemy z podnoszeniem szyby. Może dojść również do sytuacji, że przycisk wyrwie się całkowicie.

Rozwiązanie:
Jeśli znajdziemy się w awaryjnej sytuacji, gdy uszkodzony przycisk mimo wielu prób uniemożliwia zamknięcie szyby, najlepszym wyjściem może być jego wyrwanie.
Niczego nie powinniśmy popsuć - przycisk jest już i tak połamany (oczywiście wszystko robicie na własną odpowiedzialność). Aby sterować szybą, po wyjęciu uszkodzonego przycisku, wciskamy jeden z dwóch białych prostokątnych "grzybków" - można do tego wykorzystać np. kluczyk od samochodu.

Naprawa uszkodzonego przycisku polega na jego wymianie. W sklepach internetowych oraz na portalach aukcyjnych można kupić zamienniki oraz używane oryginały.
Zamienniki są lepiej bądź gorzej wykonane. Mogą różnić się odcieniem plastiku, wzorem ikonki oraz nawet wielkością. Dlatego również warto rozważyć zakup używanego oryginału w dobrym stanie.

Do całej operacji wymiany przycisku będą nam potrzebne: klucz typu torx T8, płaski śrubokręt lub otwierak (cienki ale szeroki) oraz oczywiście sam przycisk.

1. Zaczynamy od wymontowania panelu sterowania z drzwi. Do tego potrzebny będzie płaski otwierak lub śrubokręt. Im bardziej płaski i cienki tym lepiej.
Otwierak wsuwamy pionowo po środku szczeliny przy dolnej części panelu na głębokość ok 0,5 - 0,8 cm. Gdy usłyszymy klik, możemy delikatnie podważyć panel i wyjąć go.

2. Po wyjęciu panelu odłączamy od niego kostkę.

3. Wykręcamy 6 wkrętów typu torx, a następnie podważamy 5 zatrzasków (4 na górze obudowy, 1 na krótkim boku). Zatrzaski podważamy tak, aby odpychać dolną część obudowy do góry.

4. Po zdjęciu dolnej części obudowy i wyjęciu gumki ze stykami mamy dostęp do przycisków.

5. Wyciągamy białe grzybki dociskające styki przycisków. Uważamy, żeby ich nie pogubić. Można powoli obrócić panel, wtedy same wylecą.

6. Wyciągamy uszkodzony przycisk - o ile nie wyleciał on wcześniej sam. Można pomóc sobie odginając płaskim śrubokrętem zatrzaski przycisku.

7. Montujemy sprawny przycisk - za pewne trzeba będzie odgiąć płaskim śrubokrętem zatrzaski przycisku.

8. Wkładamy białe grzybki na swoje miejsce.

9. Zamykamy obudowę i montujemy panel w drzwiach.

Całość operacji została przedstawiona na poniższym filmie.


Dodano: astra-h-us
8. Woda na progu, wilgoć pod wykładziną, zaparowane szyby - astra-h-wo

Partnerzy strony:







stat4u