Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Postprzez rostex » 5 mar 2015, o 13:58

Czy tutaj ktoś jeszcze nadzoruje poczynania takich matołów?
https://t.me/pump_upp
rostex
Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 15:28

Z17DTJ szarpie

Postprzez Kapeciu » 9 mar 2015, o 12:34

Witam serdecznie.

Mam problem z moją astrą z silnikiem Z17DTJ z 2008r.
Jakieś pół roku temu usuwałem z niej DPFa. Panowie musieli zrobić kilka poprawek, bo wyskakiwał błąd z zapchanym DPFem ale już jest ok.
Od kilku miesięcy samochód zaczął mi szarpać a obroty falować. Niestety, na komputerze brak błędów.

Samo szarpanie wyglądało tak: Odpalam samochód po nocy, jade 2km i nagle przy przyspieszaniu samochód się dławi, szarpie i nie daje rady przyspieszać(nie wchodzi w obroty), za mną chmura białego dymu. Po kilku sekundach gazowania nagle wchodzi w obroty z pełną mocą i wszystko jest ok. Samo spalanie wzrosło o co najmniej 1l.

Po wymianie zaworu SCV i filtra paliwa szarpanie ustało, obroty już nie falują tak mocno, niestety spalanie nadal wysokie.

Po jakimś czasie znowu zaczęło się szarpanie :( teraz po rozgrzaniu silnika jazda z równą prędkością jest prawie niemożliwa, bo samochód zaczyna szarpać. Przy mocnym przyspieszaniu jest wszystko ok. Przy wolnym przyspiesznaiu samochód dławi się i zaczyna kopcić na biało. Na małcy obrotach (od 1500 do 2000) słychać jakieś stukanie w silniku, na wyższych jest normalnie).

Czasami przy ruszaniu ze świateł samochód zadławi się i przez kilkanaście sekund nie może przyspieszyć - gaz do podłogi a obroty ok 1800 i nie chcą wskoczyć na więcej.

Przy odpalaniu samochodu po nocy również chmura białego dymu.

Byłem z nim u mechanika 2 razy i każdy twierdził, że wszystko jest ok. Ewentualnie sugerowali zmianę paliwa (tankuje tylko na orlenie).

W załączniku przesyłam 2 pliki z OPCOMa:
- Zeszyt1 - pomiary przy jeżdzie
- Zeszyt3 - pomiary gdy samochód stał w miejscu.

https://onedrive.live.com/redir?resid=4D9D85F3C36EE303!47425&authkey=!ACrf-W753mwQfyA&ithint=folder%2cxlsx


Dodaję jeszcze wykres z excela z ciśnieniem na szynie CR:
Obrazek

Obrazek


Co mógłbym jeszcze ewentualnie OPCOMem sprawdzić?
Co może dziać się z samochodem?
Kapeciu
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 mar 2015, o 12:14
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Wąż turbo, intercoolera z17dtj

Postprzez pavvelll » 1 kwi 2015, o 19:14

Witam, muszę wymienić waż od intercoolera, nie ten krótki owinięty sprężyną, ale dłuższy (ok. 47cm) w kształcie litery L. Na allegro pełno:
http://allegro.pl/rura-waz-intercooler- ... 02211.html
ale do silników DTL i DTH, czy będzie pasował również do DTJ/DTR ?

@ODPOWIEDŹ: Nie pasuje, wąż dtr/dtj ma ponad pół metra mierzone po najdłuższym grzbiecie i składa się z jednego elementu od chłodnicy wchodzi pod silnik i do turbiny. Cena w ASO 551,- nikt nie produkuje zamienników.

Przy okazji mam do sprzedania, wąż z rurą który był w moim samochodzie, wymieniłem z powodu złej diagnozy tak, że jest sprawny.
pavvelll
Kierowca
 
Posty: 23
Dołączył(a): 22 mar 2015, o 17:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Stukanie, strzelanie, dziwny dźwięk

Postprzez krzysi3kpr0 » 13 kwi 2015, o 18:41

Witam
Jestem tutaj nowy, więc możliwe, że w złej kategorii piszę, za co góry chciałbym przeprosić :)
A więc tak od niedawna posiadam Astre H 1.7 CDTI 2004r. z silnikiem Z17DTH. Mianowicie pojawił się taki problem, że Astra na zimnym silniku wydaje dziwne dźwięki... jakieś piszczenie, stukanie, trudno to jakoś sensownie nazwać. Dźwięki te najbardziej słychać z okolić rozrządu, trudno też wskazać dokładne miejsce. Problem znika po przejechaniu jakichś 10 km gdy silnik się nagrzeje. Dźwięki te dostrzegłem w ubiegły piątek po wymianie i wyważeniu opon. Jako ciekawostkę mogę podać, że mimo wyważania opon kierownica w Asterce chodzi przy osiąganiu 130km, co wcześniej nie miało miejsca nawet przy 160. Może mechanicy spartolili coś przy wyważaniu, chciałem to wspomnieć, choć nie wydaje mi się, żeby miało to jakieś znaczenie co do słyszanych dźwięków. Dodam, że olej oraz filtry były wymieniane jakieś 2500km temu.
Proszę o jakąś pomoc, czy rady, ponieważ nie wiem jak sobie poradzić z tym fantem.

A tutaj filmik prezentujący właśnie owe dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=prq5-56z1MQ
krzysi3kpr0
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 kwi 2015, o 18:26
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Uszczelki chłodnicy oleju 1.3 cdti POMOC w znalezieniu

Postprzez elmer » 24 kwi 2015, o 11:39

Witam, Panowie/panie . dość częsta przypadłość w 1.3 cdti czyli mam uszkodzoną /przepuszczającą chłodnicę oleju . ( olej w płynie wyrównawczym)
Mam zrzuconą całą obudowę lecz zamiar jest aby wymienić tylko chłodnicę ... ma ona 4 otwory i potrzebuje 4 oringów, z fabrycznie nową chłodniczką ich niema :/ . W oplu mówią że to element nierozbieralny i nie występują oringi w katalgu :/ i mam klops ... Może ktoś z was zna numer katalogowy lub punkt zaczepienia aby je zdobyć ?
elmer
Klubowicz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 maja 2014, o 14:01
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Astra H 1.9 w rejonie podhala kto ma?

Postprzez marti_ns » 25 kwi 2015, o 08:58

Koledzy potrzebuje kogoś z dieslem 1.9 w rejonie Podhala lub Nowego Sącza na dosłownie 5 minut.

Trzeba mi sprawdzić sterownik świec żarowych, na chwilę zrobić podmiankę, bo mimo wymiany 4 świec na BERU (2 były uwalone) ciągle mam błąd P380-08.
Było: Astra F Sedan C14SE, 1996r. - czerwony

Jest: Astra H Kombi Z19DTL, 2006r. - Panacotta
Avatar użytkownika
marti_ns
Kierowca
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 17:04
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

P0621 - 1.9 cdti

Postprzez kaliope » 28 kwi 2015, o 20:29

I właśnie wyskoczył mi P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie. Mija 5 lat od zeszłej regeneracji, choć zrobiłem tylko 35 tys. Niestety altki Denso w 1.9 co chyba najsłabsza strona 1.9. Mój dobiła jazda na krótkich dystansach.

Wyciągałem go sam co by ciąć koszty. Kupa roboty w zafirze. W ASO demontaż/montaż 300zł. Siadł znów układ prostowinczy, czego się spodziewałem. Koszt 60 zł i można śmiało samemu wymienić, ale chciałem żeby fachwiec przy okazji rzucił okiem na koło pasowe i łożyska. I padło też wyrok na koło oraz jedno łożysko. Wymieniłem oba. Także następnym razem już będzie do wymiany sam układ prostowniczy, byle nie na trasie :). Bogu dziękuje, że strzelił 20 metrów od domu. Uwaga, bo zapalaniu sie kontrolki ładowanie nie jedziemy dalej, gdyż załatwimy jeszcze regulator napięcia.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Dwa błędy. Co sądzicie?

Postprzez Kamilpce » 29 kwi 2015, o 16:27

Witam,

Posiadam astre h z 2004 r z silnikiem 1.7 cdti eco tec o mocy 80km od miesiąca i mam parę problemów. Wczoraj zaświeciła sie kontrolka od abs i ciągle świeci na żółto.
Otóż nie mam w niej komputera ( tak sądzę, że nie ma ) gdyz po naciśnięciu przycisku BC wyskakuje "NO FUNCTION" i użyłem metody ręcznej aby sprawdzic błędy (pedał gazu i hamulec i zapłon na 2 stopniu ) i wyskoczyły mi dwa błędy ecn050074 oraz ecn03252. po odczytaniu kodów błędu:

Podany kod ECN 032528 jest z reguły tożsamy z błędem P0325.
Numer Opis Pochodzenie błędu
B0325 Sygnał wzorcowy ciœnienia klimatyzacji (A/C) - usterka Zapłon
C0325 Elektromagnes/miernik TCS #2 prawy tylny - usterka Zapłon
P0325 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 Or Single Sensor) B-023 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 Or Single Sensor) B-025 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 Or Single Sensor) B-033 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 Or Single Sensor) B-023 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 Or Single Sensor) B-025 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 Or Single Sensor) B-033 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank 1 Or Single Sensor) B-020 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank I or Single Sensor) Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Range/Performance (Bank 1 Or Single Sensor) B-044 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Range/Performance (Bank 1 Or Single Sensor) B-049 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Range/Performance (Bank 1 Or Single Sensor) C-017 Silnik / napęd
P0325 Knock Sensor1 Circ Error (bank1/1 Sensor) Silnik / napęd
P0325 Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1 Silnik / napęd
P0325 PCM Knock Sensor Circuit Silnik / napęd
U0325 Software Incompatibility with Auxiliary Heater Control Module Zapłon

oraz


Podany kod ECN 050074 jest z reguły tożsamy z błędem P0500.
Numer Opis Pochodzenie błędu
B0500 Kierunkowskaz prawy - usterka Prędkość pojazdu oraz pojazd w spoczynku
C0500 Układ wspomagania kierownicy, elektromagnes - usterka Prędkość pojazdu oraz pojazd w spoczynku
P0500 Czujnik prędkoœci pojazdu - usterka Silnik / napęd
P0500 Czujnik prędkoœci własnej pojazdu Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Sensor (VSS) Error Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Sensor A Malfunction Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Sensor Circuit Incorrect Signal B-051 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction ABS/TC/ESP (Vehicle Dynamic System) B-010 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Malfunction (CAN) B-051 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal not plausible with Engine Speed and Injection Mass B-031 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal not plausible with Engine Speed and Injection Mass B-050 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance ABS/TC/ESP (Vehicle Dynamic System) B-011 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-009 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-024 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-026 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-030 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-034 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-037 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-043 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-048 Silnik / napęd
P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-051 Silnik / napęd


Może ktos pomóc? Pomoże sama kasacja czy niestety nie?

Kolejna sprawa to taka, że czasem mam problemy z odpaleniem auta. Silnik kręci ale niechce zaskoczyć i czasami wydaje dziwny dzwięk jakby coś trzeszczało. Zdarza się to rzadko bo może raz na 20 prób odpalenia ale denerwujące to jest... Czy to może być rozrusznik?


Pozdrawiam
Kamilpce
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 kwi 2015, o 18:51
Lokalizacja: Bielkso-Biała 43-300 woj. sląskie
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Realne spalanie a jazda na tempomacie [diesel]

Postprzez drQuality » 29 kwi 2015, o 19:10

witam,
pierwszy tysiąc km przejechałem swoją astrą 1.9 bez użycia tempomatu, średnie spalanie wg komputera - 6.4 l

drugi tysiąc km przejechałem używając tempomatu, średnie spalanie wg komputera - 5.9 - 6.0 l

czy jazda na tempomacie wpływa realnie na obniżenie spalania, czy są to jakieś błędy zaokrągleń na kompie?

pozdrawiam

drQ
Avatar użytkownika
drQuality
Starszy kierowca
 
Posty: 48
Dołączył(a): 10 gru 2014, o 15:52
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

olej na silniku

Postprzez emitop » 1 maja 2015, o 13:00

Witam
Wczoraj mialem okazje skorzystac z podnisnika by udroznic odplyw od skraplacza klimy i przy okazji zauwazylem ze na silniku jest troche oleju....Wstepnie moge zdiagnozowac ze olej wydobywa sie z okolic wakla rozrzadu przez nieszczelnosc gumowego weza...Zauwazylem tez ze z puszki odmy wydobywa sie jakby dymek z korka wlewu oleju tez leci bialy dymek ale nie chlapie olejem,po wyjeciu bagnetu tez sucho.Co moze byc przyczyna tego dymku z puszki odmy?
Astra H 19DTH przebieg 125000
emitop
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 kwi 2014, o 11:27
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

stat4u