Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wypalanie filtra DPF

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez astra110 » 26 lut 2015, o 21:27

Pewnie za jakiś czas się wytnie, ponoć auto robi się bardzie żwawe!
Ten rok będę skazany na DPF bo trochę finanse szarpnięte, szukam aktualnie kółek na lato, ale w przyszłym roku... może może :D
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 26 lut 2015, o 21:37

astra110 napisał(a):ponoć auto robi się bardzie żwawe!


bajka, nic takiego, nie przyrasta też moc jak niektórzy piszą. Masz po prostu święty spokój i mniejsze spalanie....mniejsze o tyle co normalnie regeneracja pożera, bo przy normalnej jeździe nie ma żadnej różnicy
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez fala77 » 1 kwi 2015, o 09:12

Przeczytałem cały wątek toteż troszę mi się rozjaśniło.Mam Asterke niedługo.Faktycznie obserwuje spalanie chwilowe i raz na jałowym w korku mial 3l/100 co jak mniemam oznaczało wypalanie filtra.Z tego co właśnie wyczytałem nie wyłączałem silnika a zalecana jest jazda na wyższych obrotach.Teraz moje pytanie na jak wysokich obrotach 2000,3000 i od którego biegu?Drugie pytanko.Czy filtr wypala się tylko ze tak powiem "na żądanie" komputera czy w ogóle na wyższych obrotach?Chodzi mi o to że jak jadę dłużą trasą to mogę samochód "pomęczyć" na wyższych obrotach pomimo że spalanie chwilowe jest normalne i czy to coś da?
fala77
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 07:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 1 kwi 2015, o 12:18

filtr sie wypala tylko na żądanie ECU. Oczywiście jak czujesz, że lada dzień będzie wypalanie to można tę wiedze wykorzystać i pilnować wypalania. Polecam co wyapalanie skasować sobie BC 1 lub 2 i bedziesz widział kiedy mniej więcej zbliża się wypalanie. Obroty mają być min 2 tys ale bez szaleństwo. Równie dobrze możńa stać i trzymać auto na gazie na 2 tys obrtotów, zresztą rób tak zawsze jak stoisz np na światłach trakcie wypalania. CHodzi o to, że podczas wypalania jest bardzo bogata mieszanka i trzeba silnikowi pomóc ją przepalić. Jeśli nie pomożesz, to paliwo które silnik nie zdołał przepalić trafi do oleju, rozrzedzając go i podnosząc poziom oleju. A to bardzo niekorzystne dla silnika i turbiny.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez fala77 » 15 maja 2015, o 06:51

Mam jeszcze inne pytanie.Coraz więcej firm oferuje nie usunięcie a regenerację filtra dpf w rozsądnych pieniądzach czytaj ok.600-800zl przy czym przeważnie gdzie pytam to usunięcie z przeprogramowaniem kosztuje 1000-1200zl.Czy ktoś z Was był zmuszony do korzystania z takiej usługi?jak ona przebiega i jesteście zadowoleni?Gdzieś czytalem że taka regeneracja w zasadzie starcza na ok.100 tys. km.to i dużo i malo zależy jak ktoś jeździ.Proszę mnie poprawić jak coś przeinaczyłem.
fala77
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 07:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 15 maja 2015, o 13:11

bo w liczących sie renomowanych firamch biorą ponad 1tys. A w garażu u felka i do tego bez vatu biorą 500, co nie oznacza, że zrobią źle. Ale na 1.7 trzeba wybitine uważać, gdyż mało kto potrofi to zrobić bezproblemowo.

100Tys km? A cóż to za bzdura. Usunięcie jest raz na zawsze i fura wytrzyma tyle ile po prostu wytrzyma. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. A wręcz sinik dużej pochodzi, bo ma smarowanie takie jak trzeba, a nie że olej rozrzedzony paliwem, jak to jest w furach z suchym DPF.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez fala77 » 15 maja 2015, o 13:42

Chyba nie doczytaleś lub nie zrozumialeś o co pytam.Usunięcie to jedno a regeneracja drugie.Takze ceny różne i stąd moje pytanie o sens regeneracji.
fala77
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 07:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 16 maja 2015, o 22:35

aha, no tak sorry.

600zł za regenracje? Wow. Przecież regenracja polega tylko na przepłukaniu filtra kwasami i różnymi chemiami za pare złoty. Sam to możesz zrobić. W klubiezafira już dwóch userów z sukcesem wywaliło filtr w 1.7 gdyż wcześniej to nie było możliwe. Więc wywalaj a nie regeneruj.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez fala77 » 17 maja 2015, o 06:18

...i tu właśnie chciałem złębić wiedzę praktyczną w oparciu o czyjeś doświadczenie.Wiadać że nie wiesz o czym piszesz cytuję:"proces naprawy obejmuje demontaż filtra, regenerację, montaż, kasowanie wskazań komputera, adaptację. Czas potrzebny na regenerację filtra cząstek stałych to ok 24 godziny" rozumiem że jest to wycięcie,płukanie czy też wymiana wnętrza oraz ponowne wspawanie,nie wiem jak bym miał to zrobić sam pod blokiem:) Poza tym dochodzi fakt "prawny".Ostatnio w niemczech podczas kontroli pan dziwnie zagladał mi pod silnik takim smiesznym lustereczkiem jak by bomby szukał hehe.Domyślam się że widząc miernego polaczka jeżdżącego w berlińskich strefach chciał mnie za coś udupić.Niemieckiego nie znam ale domyślam się czego szukał:)
fala77
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 07:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 17 maja 2015, o 20:30

wiec idź i zrób sobie regeneracje za 600zl.Ja ci skasuje ustawienia komputera za piwo, bo polega to na podłaczeniu fajsa i kliknięciu 'nowy filtr' i kasuje sie saturacja filtra. Trwa to może 2 minuty. A czegoś takiego jak adaptacja nie ma. Całkowity koszt tej operacji to chemia za może 20-50zł.

Czas 24 godziny? Pełana zgoda, bo na tyle zaleją filtr chemią i tyle a tak to pięnie wszystko ubierają w słowa, żebyś z zadowoleniem wydał 600zł.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości

cron
stat4u