Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wypalanie filtra DPF

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez mateusz » 30 sty 2015, o 08:57

nie znam sie na elektronice ale jesli bledy z kierunkiem i immo to czy CIM nie pada? bo to wszystko elektryczne jest. a co Ci mechanik robil ze mial cos zle podlaczyc?
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez chudy » 30 sty 2015, o 10:39

Alternator padł . i mostek wymieniał. to trzeba było filter paliwa odłaczyc i takie tam zeby dojsc. to gdzies po drodze mogli cos zachaczyc kto wie te auto od kupna cos ma chyba felernego , niestety nie miałem znajomego elektryka to musiałem oddac na najblizszy warsztat i widze ze chyba cos sknocili.bo dzien po odbiorze wszystko ok a na drogi dzien sie swieci tyle ze jeszcze w dzien odbioru sie filter zaczoł wypalac to troche pojezdziłem na wyzszych obrotach docałkowitego wypalenia filtra ale sie nie swieciła, a rano wsiadam do auta przejechałem jakies 20metrow i sie zaswieciła ale nie ma zadnych obiawow ani nic sie nie dzieje jeździ normalnie
chudy
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 mar 2014, o 14:12
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez chudy » 30 sty 2015, o 19:51

I po kłopocie byłem u kumpla mechanika podpioł pod kompa skasował błedy i jest wszystko OK ,
chudy
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 mar 2014, o 14:12
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez dawi19066 » 4 lut 2015, o 17:25

radint napisał(a):Kolego w teorii nic się nie stanie, ale takie akcje powodują w końcu zatkanie filtra. Jak nie ma warunków do wypalania to nie gonisz gdzie popadanie, przykładowa sytuacja korki? Wtedy trzymasz autko przynajmniej na 2500obr do 3000 ze spokojem, jeśli takiej możliwości również nie ma to chociaż niech pyka na wolnych obrotach do zakończenia wypalania, czyli spalanie chwilowe spada do 0,3 - 0,7l/h (podczas wypalania 3,0- 5,0) dodatkowo oznaka wypalania to włączone wentylatory od klimy i silnika pracują cały czas na najwyższych obrotach podczas wypalania. Teraz coś o konsekwencjach przerywania wypalania, biedne w oplu jest to, że wypalanie następuje poprzez podanie większej dawki ropy do cylindra podczas wydechu, rozgrzana ropa leci do filtra i spala cząstki stałe. Wiadomo jest to tak duża ilość, że na niskich obrotach silnik tego nie przepali i spora część ropy spływa po ściankach cylindra do oleju. Także przerywanie wypalania niestety zatyka nam filtr to na dodatek podnosi stan oleju i go rozrzedza. Miałem tak u siebie pomimo dobrego wypalania i 2 razy przerwanej operacji przybyło mi 0,5l oleju przez to po 5000km od wymiany oleju musiałem go znów wymieniać. Dlatego mimo, że filtr był sprawny rok temu się rozstaliśmy...





robie identycznie jak kolega jezeli nawet jestem w miescie jeszdze na biegu 2 obroty 3 tys

czesto jezdze w miescie i zauwazylem ze mam wypalanie ok 300 km nigdy nie zaswiecila mi sie spiralka zawsze poznaje to po spalaniu chwilowym :) pozdrawiam
dawi19066
Starszy kierowca
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 wrz 2014, o 23:44

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 19 lut 2015, o 21:13

dawi19066 napisał(a):czesto jezdze w miescie i zauwazylem ze mam wypalanie ok 300 km nigdy nie zaswiecila mi sie spiralka zawsze poznaje to po spalaniu chwilowym :) pozdrawiam



jaki silnik kolego? uzupełnij profil . Jeśli 1.7 to 300 km jest ok, jeśli 1.9 to za wcześnie.

ps Załóżcie sobie diodę sygnalizyjącą wypalanie i życie staje się prostsze.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez dawi19066 » 19 lut 2015, o 22:00

silnik 1.7 cdti 81 kW
dawi19066
Starszy kierowca
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 wrz 2014, o 23:44

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 19 lut 2015, o 22:22

dawi19066 napisał(a):silnik 1.7 cdti 81 kW


a widzisz...czyli jest ok. W 1.9 i 1.7 są zupełnie inne interwały wypalania, zdecydowanie na korzyść 1.9. Do tego 100% łatwiej i szybciej wyrzuca się filtr w 1.9. Tak więc jak ktoś myśli o dieslu i wyrzucaniu filtra to niech szuka 1.9.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez szmic » 25 lut 2015, o 19:32

interwały wynikają z wielkości filtra, w 1.7 jest mniejszy niż w 1.9 i dlatego wypalanie jest częściej a z wyrzuceniem w 1.7 DTJ/DTR tez nie ma już problemu, było tak na początku jak wyszły opelki z tymi silnikami
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez astra110 » 26 lut 2015, o 20:18

Mi DPF przy jeździe w mieście wypala się +/- 400km
Czy konieczne jest trzymanie auta na obrotach podczas wypalania?
Pytam bo już 3 razy DPF zaczął się wypalać pod domem i nie robiłem trasy tylko zostawiłem auto na jałowym aż proces się zakończy(trwa on kilka minut)
Spalanie wzrasta do ok 3.5l/h,działają wentylatory i jest trochę smrodku :D (obroty silnika bez zmian tj 850obr/min)
Wir leben Autos
Avatar użytkownika
astra110
Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
Lokalizacja: N M R
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Wypalanie filtra DPF

Postprzez kaliope » 26 lut 2015, o 21:15

astra110 napisał(a):Mi DPF przy jeździe w mieście wypala się +/- 400km
Czy konieczne jest trzymanie auta na obrotach podczas wypalania?


nie jest to obowiązek, ale wysoko wskazane gdyż podawana jest duża dawka paliwa, którą silnik na wolnych obrotach nie jest w stanie przetrawić, czytaj: nadmiar paliwa przedostaje się do oleju. Dlatego jedziemy, trzymając obroty miedzy 2 a 3 tys. Przy takiej jeździe też paliwo sie przedostaje, ale dużo mniej. Stąd zawsze wzrasta mniej lub więcej poziom paliwa. Niektórzy twierdzą, że im nie wzrasta, ale tylko im się tak wydaje, bo każdy diesel siłą rzeczy konsumuję trochę oleju, i prawie ten ubytek jest nadrabiany przedostającym sie paliwem. Ja jak miałem dpf nigdy w życiu nie musiałem robić dolewek oleju, które sam producent przewiduje. Natomiast po wycięciu chwasta, nagle się okazało, że jednak muszę robić lekkie dolewki co jakieś 8-10tys km.

ps. wyrzućcie do dziadostwo w cholerę. Plusów wycinki od groma.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

stat4u