Witam
Do nie dawna myślałem że posiadam w swojej Asterce silnik Z17DTR 125KM (jest tak wpisane w książce serwisowej i na kilku dekoderach również pokazuje Z17DTR), później dopatrzyłem się na wizytówce CarPass że typ silnika to Z17DTJ 110KM-potwierdza to również plakietka na prawym słupku gdzie wbite jest 81kW czyli 110KM.
Drążąc temat wyczytałem gdzieś że Z17DTJ to słabsza odmiana Z17DTR czyli konstrukcyjnie identyczne silniki tylko DTJ ma komputerowo czy jakoś tak obniżoną moc!?
Jaki był cel obniżania mocy? i czy można jakimś sposobem tę moc "odzyskać"? (bez jakiś dodatkowych gadgetów motoryzacyjnych typu chip,większe turbo itp), może wystarczy coś zmienić w oprogramowaniu!?
Wybaczcie ale za bardzo się nie znam na tych rzeczach a sprawa lekko mnie zainteresowała i prosił bym o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie zagadnienia
pozdrawiam