Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 27 gru 2014, o 18:14

Witam wszystkich. Z problemem borykam się od roku. Jest to strasznie denerwujący objaw, który bardzo psuje komfort jazdy. Problem wygląda następująco:

Astra H GTC A17DTR 125km remap na 152km

Przy nagłym dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć stuk silnika, jakby był luz miedzy silnikiem a napędem. Gdy dodaję gazu jest opóźniona reakcja w przeniesieniu na napęd ( ja tak to odczuwam ), depnięcie - luz/stuk - reakcja. Przy odejmowaniu odwrotnie. Byłem w Aso, kilka razy na szarpakach, wszędzie wzorowo, przeguby zawieszanie, u elektryka kilka razy, zero błędów, jeździliśmy również 2x z kompem.
W aucie wymienione poduszki silnika, rok temu rozrząd, niedawno dwumas + sprzęgło, czyszczone przeze mnie ogr + przepustnica wraz z rurą u dołu, wymieniony wąż między turbo a intercoolerem oraz na dniach zawór od pompy CR - SCV.

Nie mam już głowy i nerwów. Dodam jeszcze, że że przy puszczaniu sprzęgła bierze ono bardzo agresywnie, jakby od razu strzał i również przy wysprzęglaniu, gdy jadę i wciskam sprzęgło to odczuwam coś takiego, jakby obroty silnika wracały nagle w dół, szarpnięcie silnikiem z wysokiego momentu obrotowego nagle na mały bez jakiekolwiek elastyczności. Wymieniłem również ori czujnik położenia pedału sprzęgła, nic.

Objawy te zacząłem odczuwać od stycznia 2014 roku.
I teraz nie wiem, czy stało się to po programie, czy po wymianie rozrządu ( sięgając pamięcią bardziej po tym ) czy też zrobiła się jakaś inna, trudna do wykrycia usterka? POMOCY!

Chip tunning był robiony poprzez V-techa 05.012015
Rozrząd parę dni po chipie 21.01.2014

Z niecierpliwością czekam na jakiekolwiek opinie. Pozdro.
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez radint » 27 gru 2014, o 19:01

A ile momentu wycisnęli? Jak dla mnie to po chipie nie daje rady dwumasa, albo jak się zdarza ta nowa jest wadliwa lub patrząc jeszcze inaczej wsadzili Tobie zwykły zamach zamiast dwumasy? Sporo wycisnęli z tego 1.7. Nie boisz się o skrzynie? Ona ledwo wytrzymuje standardowy moment i moc.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 27 gru 2014, o 19:21

sporo momentu, 364 Nm, seria wykazała 135km i 324 Nm. Po wymianie dwumasy nie odczułem zmian, tylko drgania trochę się zmniejszyły, jak mówili w ASO luz był ponoć poprzeczny, dwuamsa --> \|/ . O skrzynie się boję, właśnie zastanawiam się, czy ona nie ma jakiegoś luzu.
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez radint » 27 gru 2014, o 19:35

W serii 135 i 324 :) a powinno być 125 i 280. Bardzo dużo, jak dla mnie przyczyn możesz szukać tylko w przeniesieniu napędu. Chyba, że aż tak agresywnie jeździsz :) jednak jakby nie patrzeć dwumasa zaprojektowana jest na 280 a masz 364, może nie dawać rady ma do tego "prawo".
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez tuszok » 27 gru 2014, o 22:19

Po tym co piszesz, że było sprawdzone i wymienione to tylko sprzęgło może powodować taką usterkę.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 28 gru 2014, o 02:18

Sugerujesz np., że zmniejszenie mocy czy też wymiana podzespołu załatwiła by sprawę? Zapomniałem jeszcze o jednym objawie, jadąc 110 km/h i więcej, gdy mam wciśnięty pedał gazu tak aby przyspieszał i ciągnął - nic się nie dzieje, ale gdy odpuszczę gaz tak, aby tę prędkość utrzymać, to wtedy auto zaczyna wibrować, jakby koła były źle wyważone, a gdy depnę gaz z powrotem do końca aby ciągnął, przestaje wibrować. Nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym wszystkim, ale czuję, że tak, bo znowu "lekko" wciśnięty gaz, aby utrzymać prędkość. Robiłem tez taki test, jadąc autem ze zdjętą nogą z gazu, musnąć go dosłownie tylko tylko, aby wyczuć ten stuk, to również się pojawia, tylko że jak jest delikutaśnie naciskany,to 2-3 malutkie stuki pod rząd.
Kolejny test jaki robiłem, to zmiana biegu przy delikatnie wciśniętym pedale gazu. Jest poprawa, czasami udało się zmienić płynnie, bez żadnych luzów. Jakby większe obroty eliminowały usterkę?
Również jak ruszę samym sprzęgłem, jest stuk, a gdy przytrzymam np na 2000 obr, to nawet jakbym puścił dosyć gwałtownie te sprzęgło to stuku nie ma.
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez mateusz » 28 gru 2014, o 12:05

hej nie powinienem sie wypowiadac bo nie znam sie zbytnio na mechanice, ale z mojego punktu widzenia i Twojego punktu patrzenia to stawialbym na dwumas (jesli chodzi wlasnie o opisana wyzej zmiane biegow). moze i tak jest ze dwumasa nie daje rady z takim momentem.

pyt nr 1,
najpierw byl chip a potem wymiana dwumasy i rozrzadu?

pyt nr 2,
podniosles moc swojego Astrolota o prawie 30 km, a jak wymieniales dwumase no i rozrzad to wymieniles je na oryginalne (dedykowane do samochodu o oryginalnej mocy) czy innej firmy wzmacniane (dedykowane wlasnie po chiptuningach).

pytam z ciekawosci no a kto sie znam to zapewnie po Twoich odpowiedziach powie cos wiecej.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez tuszok » 28 gru 2014, o 13:43

Nie tyle moc co podniesiony moment obrotowy jest zbyt duży względem oryginalnego sprzęgła i stąd problem z przeniesieniem napędu.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 28 gru 2014, o 13:58

Tak jak napisałem w poście, chip, ok 15 dni później rozrząd ( i po wymianie miałem takei odczucie, że auto troszkę inaczej chodzi ), bo po samym chipie wrażenia były pozytywne, na komfort jazdy nic nie wpływało.
Jeśli chodzi o dwumasa, to tam idzie wzmacniany do tego silnika ze względu na te 125 km w serii, czyli zmieniłem na takie samo koło LUK, na starym również LUK napisane. Za komplet w ASO 3230 PLN, robota 570 PLN.
I tak jak wspomniałem, różnicy nie było w tych luzach, lecz wibracje delikatnie ucichły.
Zastanawia mnie jedna rzecz, auto przed modem wylegitymowało się mocą 135km i 324 Nm w serii, dlaczego z autem do tej pory nic się nie działo, jeździło dobrze.. Jak zacząłem modzić, ciągać się po ASO, wsadzać kupę kasy, to było jeszcze gorzej.
Znalazłem na portalu FB byłego właściciela Astry, zamieniłem z nim kilka zdań. Powiedział mi, że przed sprzedażą posiadał boxa i miał też wcześniej kompletny sportowy układ wydechowy, gdzie auto wskazywało mu 160 KM.
Autko było puszczone przez handlarza, dlatego wszystkie info, które mi podał były wiarygodne i dobrze mi się z nim pisało, stąd ta moja wątpliwość w te dwumasy. No chyba, że już coś w skrzyni się dzieje.. Może coś z mechanizmem różnicowym?

Kolejnym testem, który mógłby mnie na to naprowadzić, było podniesienie koła przedniego, silnik wyłączony, wbicie jedynki i uwaga, kręcenie kołem w kierunku jazdy tył - przód, do oporu, gdzie wyczułem owy luz, czyli: koło w górze, wbita jedynka, popchnięcie koła w przód --> opór, luz, opór końcowy. Czyli tak jakby na raty. W tył dzieję się tak samo. Odczucie takie, że gdzieś tam w środku jest na czymś luz. Przeguby nie trzeszczą, skrzynia?
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Nietypowe szarpanie podczas jazdy

Postprzez snoul » 29 gru 2014, o 15:52

Dla zainteresowanych wrzucam wykres: Zdjęcia
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

stat4u