Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez janusz04065 » 23 lis 2014, o 20:10
po wymianie powinno spaść spalanie bo silnik będzie lepiej dogrzany , i w środku ciepła będzie więcej i szybciej
-
janusz04065
- Klubowicz
-
- Posty: 180
- Dołączył(a): 23 lut 2013, o 20:14
- Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH
przez Kubańczyk » 2 gru 2014, o 21:14
Jakie powinny być prawidłowe wskazania ładowania przy 3tys obrotów? Dziś z rana musiał kilka razy więcej zakasłać zanim odpalił. Sprawdziłem aku - 12.4V, przy 3 tys obrotów ładowało 14.3V. Jakie powinny być prawidłowe napięcia na zimno i przy ładowaniu?
-
Kubańczyk
- Kierowca
-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 14 maja 2014, o 08:45
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez KUBEK188 » 4 gru 2014, o 10:00
Czy przy 1000 obrotow czy przy 3000 nie powinno byc duzej roznicy bo steruje tym regurator napiecia. Jak masz mocne wachania to regulator trzeba sprawdzic. Prawidlowe ladowanie jest od 13,7V do 14,5V. Akumulator sprawdzamy po przynajmniej 12godzinnym postoju(po nocy). Powinien miec 12,5V min, a najlepiej 12,7V(naladowany). Jak jezdzisz duzo krotkich trac to moze pokazywac 12,4V bo ciagle jest niedoladowany. Najepiej jedz do dobrego warsztatu i za pare zł sprawdza ci akumulator na "maszynce" i bedziesz mial wydruk.
Co do odpalania to u wielu osob z 1.7 DTH raz odpala po 2s a raz po 5-6s. Wiec mysle, ze ten typ tak ma.
Stara indianska metoda odpalania glosi: "ze po zimnej nocy przed odpaleniem daj mu kilka razy dlugimi swiatlami zeby pobudzic akumulator, potem grzej swiece kilkanascie sekund(zalezy od mrozu im wiekszy to dluzej)"
-
KUBEK188
- Klubowicz
-
- Posty: 113
- Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 13:54
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez Kubańczyk » 4 gru 2014, o 10:18
Kubek dzięki za odpowiedź. Dokładnie - jeżdżę zazwyczaj krótkie odcinki, a akumulator jest nowy, ma trochę ponad miesiąc jazdy za sobą. Uspokoiłeś mnie
-
Kubańczyk
- Kierowca
-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 14 maja 2014, o 08:45
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez janusz04065 » 5 gru 2014, o 15:15
Jak Ci będzie napięcie spadało przy rozruchu poniżeń 11v to go doładuj jak najmniejszy prądem przynajmniej 5-8 godz bo inaczej go zasiarczysz i 2 lata max będzie po nim.
Pozdrawiam
-
janusz04065
- Klubowicz
-
- Posty: 180
- Dołączył(a): 23 lut 2013, o 20:14
- Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości