Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 27 paź 2014, o 22:36

Zawór wymienisz sam, żadna filozofia i zaprogramujesz również sam posiadając fejs lub u kogoś kto posiada urządzenia tego typu, większość pisze że nie trzeba programować, ale ja upieram się przy swoim, że lepiej to zrobić, trochę wymieniło się zaworków, więc jakieś tam doświadczenie jest w tym temacie, jak również w kwestii czyszczenia zaworów ;)
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez snoul » 9 lis 2014, o 21:56

Witam wszystkich, podłączę się do tematu. W poszukiwaniu problemu prześledziłem wiele stron internetowych, ten artykuł okazał się bardzo pomocny, co chciałbym potwierdzić.
Otóż, w mojej astrze GTC z 2007, w silniku "DTR" 125 km, również występuje taki zaworek. Objawy miałem praktycznie takie same, jakie opisane są w poście, mianowicie: falowanie obrotów - występowało ciągle odkąd kupiłem auto, lecz nie denerwowało mnie tak bardzo, bo zakres falowania nie był duży, do czasu... Pojawiło się falowanie obrotów o znacznie większej rozpiętości na obrotomierzu, a powiedziałbym bardziej w dół, auto zaczynało tak jakby "przygasać", można też to było zauważyć podczas spalania chwilowego, gdzie wskazówka idąc w dół pokazywała wartości 03-01 l/h. parę razy na postoju mi zgasło. Po kupnie zaworku DENSO i wymianie silnik chodzi równiutko, obroty ani drgną, auto nie gaśnie. Napomnę również, iż numer mojej pompy CR ma końcówkę ...501. A zaworek kupiłem na auckji za 300 PLN. Nowy, taki sam, porównałem ze starym - niczym się nie różni, tylko innymi oznaczeniami czyli zawór DENSO o numerze 2940090260, jak najbardziej pasuje i działa! W moim przypadku przed wymianą, auto na postoju na rozgrzanym silniku wskazywało wartości 04-06 l/h. Po wymianie nic się nie zmieniło, również mam 04-06 l/h, a nic nie programowałem.
PS. Jeśli chciałby ktoś wyczyścić EGR w takim silniku jak mój, proszę pisać na priv bądź maila, chętnie pomogę, to bardzo łatwe. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
snoul
Starszy kierowca
 
Posty: 37
Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez qx65 » 2 gru 2014, o 17:57

witam!
a jeżeli w przypadku redukcji biegu i hamowania silnik gaśnie, to należy winic również ten zawór?
ostatnio mi falowały, jednak przedmuchałem go spręzonym powietrzem i auto zupełnie inaczej zaczęło jeździć jednak dzis w drodze do pracy auto mi na światłacz co chwile gasło, czy to może byc ten zawór ?
qx65
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 lis 2014, o 22:09
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 2 gru 2014, o 18:11

Może być SCV przyczyną, przeczyszczenie go sprężonym powietrzem nic nie daje, wewnątrz na trzpieniu powstają rysy które go blokują.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez qx65 » 2 gru 2014, o 19:16

Zastanawiałem się nad świecami żarowymi to tez może być jakaś opcja ze są zużyte?
qx65
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 lis 2014, o 22:09
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 2 gru 2014, o 20:12

Przy uszkodzonych świecach będzie błąd , nie pamiętam dokładnie ale chyba 6832 lub 6382, natomiast zatarty SCV potrafi dać różne objawy, falowanie obrotów, zbyt wysokie niespadające obroty, gaśnięcie silnika itd. odepnij wtyk z zaworu i przejedź się kawałek , zobaczysz czy będzie tak samo , zresztą to wszystko już było opisane co i jak sprawdzić na 1 stronie tematu, najlepiej widać to po zmieniającej się dawce paliwa w ukrytym menu BC, w ogóle błędy jakieś są ??? bo na razie to tak sobie wróżymy.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez boziol » 17 gru 2014, o 10:12

Snoul czy mógłbyś napisać jak wyczyścić EGR i czy trzeba przeprowadzać jakieś kodowanie/adaptację? U mnie niestety też czujnik do wymiany. Ale znalazłem na necie za 316 czyli cena niezła.
boziol
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 gru 2014, o 09:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez mateusz » 17 gru 2014, o 13:09

EGR odkrecasz ( u mnie na 3 srubach do glowocy) a pozniej masz po 2 sroby z dolu i z boku na metalowe weze. w sumie 7 srub. odpinasz kostke i nie trzeba kodowac. wymienialem EGR i bez fejsa poszlo wszystko sprawnie.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 17 gru 2014, o 14:52

Kolega boziol ma silnik 1.7 DTR, więc jest inaczej niż w 1.9, a przede wszystkim dużo prościej, w necie znajdziesz mój poradnik odnośnie czyszczenia w 1.7DTJ/DTR
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez boziol » 17 gru 2014, o 15:55

Szmic czy moglbys wrzucic tego pdf na jakis portal? Znalazlem na forum mamhopla ale nie umie sie zarejestrowac, cos maile nie dochodza do mnie. Z gory bardzo dziekuje
boziol
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 gru 2014, o 09:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości

stat4u