Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Ciągłe błędy p1109.

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Ciągłe błędy p1109.

Postprzez jonny199 » 29 paź 2014, o 22:28

Witam. Od 4 dni w samochodzie zaczęła zapalać się kontrolka samochód z kluczykiem i samochód zaczął przechodzić w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i zapaleniu błąd zaczyna się pojawić po kilku minutach nawet przy niskich obrotach. Błąd jaki odczytałem przy zapalonym silniku to p1109 (61) nie raz pojawia się też p1109(62). Przy zgaszonym silniku op-com nie znajduje żadnego błędu. W internecie znalazłem informacje że to prawdopodobnie problem z nastawnikiem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym, aby to zweryfikować zgrałem logi dynamiczne, co rzuciło mi się w oczy to niska temperatura silnika na początku jazdy wynosiła 70 stopni, a potem po przejechaniu koło 30 km spadła do 50 stopni. Ponadto powyżej 2tys obrotów słychać dość głośny gwizd turbiny,(nie wiem czy to normalne w tych silnikach czy po prostu brak szczelności ). Mógłby ktoś pomóc w zdiagnozowaniu usterki, byłbym bardzo wdzięczny. Dodam że silnik to 1.9DTH 150km z 2005r.
Logi: http://sendfile.pl/127587/Logi.xlsx
jonny199
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:53

Re: Ciągłe błędy p1109.

Postprzez sparspar » 2 lis 2014, o 17:13

Nastawnik do wymiany (chyba, że jakiś kabelek szwankuje)
Nie wiem kto będzie Ci to wymieniał, ale gdybym ja miał taki problem u siebie w aucie to:
- ściągnąłbym cały kolektor, EGR i wszystko dobrze wyczyścił a wcześniej sprawdziłbym skąd są przedmuchy, stan klapek(a może turbo wymaga remontu)-a dopiero na samym końcu zamontował nastawnik
Nie wiem czy Op-com oszukuje, ale termostat do wymiany (musisz go sprawdzić)
I te logi co wstawiłeś za dużo nie mówią bo logi dynamiczne nie oznaczają, że silnik pracuje na biegu jałowym. To tak w skrócie
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Ciągłe błędy p1109.

Postprzez mateusz » 2 lis 2014, o 19:17

termostat w AH to niestety bolaczka. tez musze wymienic. i napewno bym zrobil jak kolega sparspar pisal, przeczyscic wszystko, gdzie leca spaliny. sadze ze op-com nie klamie, u mnie sprawdzilem duzo rzeczy i zawsze wszystko sie zgadzalo.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Ciągłe błędy p1109.

Postprzez jonny199 » 2 lis 2014, o 20:06

Moglibyście polecić jakiej firmy termostat i olej chłodniczy kupić?
Jeśli chodzi o logi, to jak najlepiej powinno się je zgrać?
jonny199
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:53

Re: Ciągłe błędy p1109.

Postprzez jonny199 » 3 lis 2014, o 11:56

Zna może ktoś firmę która zajmuje się regeneracją kolektorów lub ma do sprzedania kolektor po regeneracji?
jonny199
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:53

Re: Ciągłe błędy p1109.

Postprzez sparspar » 4 lis 2014, o 15:47

Jonny199 coś mi się wydaje, że przy aucie to Ty mało grzebałeś:). Wszystko zależy od kasy, forsy w kieszeni. Nie masz kasy to kupujesz w motoryzacyjnym najtańszy termostat i tyle.Tak sam z płynem- borygo albo petrygo orlenowski lub coś z tesco. A logi dynamiczne to gaz do dechy w trasie i tak kilka razy. Odnośnie kolektora nie wypowiem się bo nie wiem co wyczytałeś w internecie i co Cie skłoniło do wymiany na nowy kolektor. Jeżeli nie Ty będziesz usuwał usterki, to znajdź dobrego mechanika

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

stat4u