Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pirewszy bieg 1,7 CDTI 101km/74kw DTH

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Pirewszy bieg 1,7 CDTI 101km/74kw DTH

Postprzez deepower » 1 maja 2014, o 22:03

Witam.
Sprzęgło kompletne zrobiłem przy 150 tyś km teraz mam 190 tyś. Po zatrzymaniu się na światłach Jak wciskam sprzęgło do końca i od razu włączam jedynkę szybko to albo mam lekkie szarpnięcie samochodem nie zawsze albo czuć na lewarku zazębianie się i odbicie na luz nasila się przy wysokich temperaturach. Jak się zatrzymam i wcisnę sprzęgło na 3 sek i włączę jedynkę to wchodzi ładnie bez problemu. Jak stoję i przekładam biegi to nic się nie dzieje wszystkie przeskakują gładko. Czy coś się rozregulowało proszę o poradę?.
deepower
Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 16:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pirewszy bieg 1,7 CDTI 101km/74kw DTH

Postprzez deepower » 31 paź 2014, o 11:08

Znalazłem przyczynę sam sobie na to odpowiem. Przyczyną szarpnięcia jest lekko wyrobiony synchronizator pierwszego biegu a robi się tak od trzymania ręki na lewarku i dociskania do przodu ręką laweraka zmiany biegów podczas jazdy czy postoju na sprzęgle i czekanie na zielone światło. Synchronizator się wyrabia w ten sposób i później takie cyrki. Nie jest do dokuczliwe ale trzeba pamiętać żeby przed włączeniem pierwszego biegu wcisnąć pedał sprzęgła i zaczekać 2 sek i włączyć jedynkę. Najbardziej to czekając na zielone światło trzeba być przygotowanym żeby nie opóźniać ruszania innym z tyłu. Rozbierać i naprawiać nie ma sensu bo więcej kosztów niż roboty.
deepower
Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 16:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pirewszy bieg 1,7 CDTI 101km/74kw DTH

Postprzez deepower » 31 mar 2015, o 19:40

Jest też możliwość że rozleciał się mechanizm wybierania biegów źle trafia jedynka miesza się przy włączaniu z trójką i może być ten sam efekt wyrzucania odbijania lewarka albo szarpnięcia. Zawsze to tańsza opcja od naprawy skrzyni biegów to naprawa mechanizmu wybierania biegów (zestawem naprawczym). Przyczyna - mogą ciężko wchodzić biegi szczególnie w zimie. Lewarek posiada duży luz i ciężko wchodzi jedynka lub wstecz.
deepower
Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 16:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości

stat4u