Witam. Od 4 dni w samochodzie zaczęła zapalać się kontrolka samochód z kluczykiem i samochód zaczął przechodzić w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i zapaleniu błąd zaczyna się pojawić po kilku minutach nawet przy niskich obrotach. Błąd jaki odczytałem przy zapalonym silniku to p1109 (61) nie raz pojawia się też p1109(62). Przy zgaszonym silniku op-com nie znajduje żadnego błędu. W internecie znalazłem informacje że to prawdopodobnie problem z nastawnikiem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym, aby to zweryfikować zgrałem logi dynamiczne, co rzuciło mi się w oczy to niska temperatura silnika na początku jazdy wynosiła 70 stopni, a potem po przejechaniu koło 30 km spadła do 50 stopni. Ponadto powyżej 2tys obrotów słychać dość głośny gwizd turbiny,(nie wiem czy to normalne w tych silnikach czy po prostu brak szczelności ). Mógłby ktoś pomóc w zdiagnozowaniu usterki, byłbym bardzo wdzięczny. Dodam że silnik to 1.9DTH 150km z 2005r.
Logi: http://sendfile.pl/127587/Logi.xlsx