Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Nie typowy problem z Check Engine

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Nie typowy problem z Check Engine

Postprzez ddyniu » 2 paź 2014, o 18:22

Witam

Posiadam Astre H z 2006 roku z silnikiem 100 KM z 6 biegową skrzynią, 161 tys przbiegu. 2 miesiące po zakupie zaczął się problem z kontrola Check Engine. Typowe objawy strata mocy niskie obroty. Wyjąłem zawór EGR, który został wyczyszczony na myjce ultrasonograficznej i został zatkany. Problem pojawił się po okolo 3-4 tygodniach z tymi samymi objawami. Wtedy ponownie wyjąłem zawór, który był zabrudzony było sporo czarnej mazi, nadgaru, nie wiem skąd. Ponownie myjka ale już zaworu nie zatykałem. Udałem się do mechanika, który zdiagnozował uszkodzona turbinę i faktycznie tak było. Wymiana turbiny na zregenrowaną rozwiązał problem na kolejne 3-4 tygodnie. Kolejna wizyta- diagnoza związana z DPF. Została przeprowadzona regeneracja DPF wraz z sprawdzeniem drążności przewodów. Tym razem spokój trwał krócej ponieważ tylko 2 tygodnie. I znowu problem z samochodem. Jestem już umówiony na 03.10.2014 czyli dzien po napisaniu postu. Nie wiem co już robić z tym autem.

Oprócz tego problemu metodą pedału hamulca i gazu pokazuje błędy: 190175, 161600, 161450
Wiem, że jeden jest związany chyba z komunikacją z immobilizerem. Wkładam klucz i kontrolka z kluczykiem mryga. Ale znalazłęm gdzieś porade aby zmniejszyć podświetlenie deski rozdzielczej i faktycznie rzadziej mam problem z tym.
Proszę o jakieś propozycje co można jeszcze sprawdzić
ddyniu
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 paź 2014, o 18:08

Re: Nie typowy problem z Check Engine

Postprzez tuszok » 3 paź 2014, o 09:44

Pierwszy błąd mówi o czujniku ciśnienia filtra cząstek stałych - uszkodzony czujnik bądź duży spadek ciśnienia.
Drugi błąd mówi o problemie z modułem CIM - problem z imobilaizerem - było o tym module sporo na forum.
Trzeci błąd mówi o kluczach transponderach- możliwe, że błąd bierze się od padającego CIM - też było o tym na forum
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

stat4u