Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Nieszczelny układ dolotowy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Nieszczelny układ dolotowy

Postprzez kom30 » 19 maja 2014, o 16:40

Witam, mam problem z moja astra h 1.9 150km. od pewnego czasu straciła moc przy ok 3000 obrotów jest dziura i brak mocy do tego od pewnego czasu przy każdym mocniejszym przyśpieszaniu zapala sie check silnika i całkiem traci moc. w warsztacie sprawdzili mi przepływomierz wyczyścili egr i dalej to samo. w kolejnym warsztacie w komputerze wychodziły błędy nieszczelnego okładu dolotowego i duże nasycenie filtra cząstek stałych 48%. filtr przepaliłem ale dalej to samo przy przyspieszaniu check i brak mocy. mechanik zobaczył ze listwa klap wirowych leży i od tego ten błąd nieszczelnego okładu dolotowego i stwierdził wymiane kolektora. w tej chwili ustawił mi klapy wirowe w pozycji otwartej jest poprawa mocy ale dalej ten check który nie pozwala jechac.
Pomocy czy wymiana kolektora pomoże na te objawy nie chce robic w ciemno bo sam kolektor to koszt 1000zl
kom30
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 lip 2013, o 17:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Nieszczelny układ dolotowy

Postprzez mateusz » 19 maja 2014, o 19:23

hej jesli chodzi o DPF to aktulanie mam nasycenie 48% i autko jezdzi. wiec przy takim nasyceniu nie powinne wystepowac takie objawy wiec problem lezy byc moze w kolektorze. ja mam wersje 120 km i z tego co sie orientuje to ja nie mam tych klap bo czytalem ze te klapy to czesta usterka. moze sie myle co do kolektora to prosze mnie poprawic.

mimo iz podniosl Ci klapy a kontrolka sie swieci to jest tez uszkodzenie elektryczne. u mnie brak mocy i kontrolka to (mimo ze byl czyszczony) to padl EGR.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Nieszczelny układ dolotowy

Postprzez radint » 24 maja 2014, o 19:12

Kolego albo na forum albo w googlu poszukaj na temat klap wirowych w Twoim silniku, jeśli trochę się orientujesz w autach i masz zdolności manualne klapy da się naprawić, ale nigdy się w to nie zagłębiałem. W każdym razie kilka tematów widziałem o tym. Co do błędu owszem wina klap, dpf zostaw w spokoju, chyba, że nasycenie osiągnie ponad 100% i się nie będzie chciał wypalać, a tak to rzecz normalna, że nasycenie wzrasta (na jakiejś podstawie musi wiedzieć kiedy się wypalić około 80%)
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

stat4u