Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez Shah » 16 kwi 2014, o 22:12
01satelita napisał(a):dzięki. będę sprawdzał. a jeżeli to turbo to bedzie kopcił po gwałtownym dodaniu gazu gdy nawet nie przekraczam 2000 obrotów?
Tego nie wiem. Nigdy nie miałem uturbionego samochodu.
-
Shah
- Klubowicz
-
- Posty: 101
- Dołączył(a): 25 wrz 2013, o 14:28
- Lokalizacja: Sandomierz
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez 01satelita » 16 kwi 2014, o 22:14
ok. dzięki za podpowiedzi.
-
01satelita
- Kierowca
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 16:58
przez radint » 21 kwi 2014, o 10:25
Widzę, że trochę czasu minęło, ale napisz jaki konkretnie masz silnik, rok auta itp. bo równie dobrze może to być problem z przypchanym DPF i po prostu auto domaga się wypalenia i nic więcej.
-
radint
- Starszy klubowicz
-
- Posty: 390
- Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez 01satelita » 22 kwi 2014, o 05:44
silnik 1.7 cdti rocznik 2005.
a co to jest DPF??
wydaje mi się że silnik traci moc i denerwuje mnie te kopcenie.
-
01satelita
- Kierowca
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 16:58
przez mateusz » 22 kwi 2014, o 06:43
DieselPartikelFilter- a na polskie filter czastek stalych. sprawdzisz go otwierajac drzwi pasazera z przodu i na naklejce znamionowej w kwadraciku powinna byc wartosc 0.5 lub 1.2 lub wyzsza. jesli masz 0.5 masz DPF, a wyzsza wartosc oznacza ze brak filtra.
-
mateusz
- Weteran
-
- Posty: 548
- Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
- Lokalizacja: OPR Głogówek
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DT
przez 01satelita » 23 kwi 2014, o 17:14
jest 1.40
-
01satelita
- Kierowca
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 16:58
przez mateusz » 23 kwi 2014, o 18:00
wiec nie masz DPF. jesli chodzi o kopcenie to nie wiem czy olej ci nie zżera. ja tak mialem i tylko pierscienie byly zjechane. jak u ciebie z olejem? musisz dolewac?
-
mateusz
- Weteran
-
- Posty: 548
- Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
- Lokalizacja: OPR Głogówek
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DT
przez 01satelita » 23 kwi 2014, o 19:28
olej bez zmian. dziś wcisnąłem gaz do końca to nie było widać samochodu ale po kilku takich próbach jakby kopcenie zmniejszyło się ale kontrolka dalej się świeci. chyba pojadę podpiąć go pod komputer
-
01satelita
- Kierowca
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 16:58
przez vigomax » 24 kwi 2014, o 09:57
I co wyszło po podpięciu??
ja mam silnik 1.3 i też mi się zapaliła ta kontrolka, po jakimś czasie zgasła i znowu się zapaliła. Tylko że u mnie nie "kopci". Teraz świeci od kilku dni więc też myślę o diagnostyce? Daj znać co Ci wyszło.
-
vigomax
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 24 kwi 2014, o 09:50
- Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH
przez 01satelita » 24 kwi 2014, o 12:26
pojadę dopiero za jakieś dwa tygodnie. u mnie świeci na stałe a jak u ciebie?? gdzieś wyczytałem że jak mruga to katalizator
-
01satelita
- Kierowca
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 16:58
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości