Witam, pacjent astra h3 2008 1.7 cdti z17dtr 110km,po chipie, zaslepieniu i wy programowaniu egr.
Najpierw jeździłem z zaślepionym i wypiętym egr po 2 msc pojechałem go wy programować. może to zbieg okoliczności, ale w trasie po opel zaczął szarpać przy około 2,4-3k obrotów i od czasu do czasu wywalał błąd słabe ciśnienie doładowania i jeszcze rzadziej wpada w tryb awaryjny. po skonsultowaniu się z mechanikiem stwierdził ze to nie możliwe ze to cos od mapy i usterka wyskoczyła sama z siebie. po dojechaniu do lokalnego mechanika ustąpił on ze do wymiany zawór podciśnienia/ elektrozawór turbiny. Po odebraniu samochodu z warsztatu objawy mocno zmalały, lecz nadal występują, po szybkim resarchu znalazłem informacje ze ten model silnika czasem ma taką przypadłość i nalezy wymienić wyzej wymieniony zawór i vacum pompę.
Teraz moje pytania czy owa przypadłość pasuje do objawów i faktycznie nalezy wymienić dodatkowo pompe vacum?
Czy dałem się naciągnąć na niepotrzebną wymiane elektrozaworu gdzie przyczyna leżała gdzie indziej? Mechanik niby polecony, ale pierwsza wizyta u niego.
Dziękuje za poświęcony czas choćby przez przeczytanie postu. Pozdrawiam