Potrzebne będą:
- nowa uszczelka zaworu EGR nr GM 90531712
- nowa uszczelka rury recyrkulacji spalin nr GM 90531751
- 5l płynu chłodzącego nr GM 93160377 ewentualnie koncentrat płynu i woda demineralizowana (w układ wchodzi 5,6l)
- płaski wkrętak do poluzowania korka spustowego cieczy chłodzącej
- ok 30cm wężyka o średnicy wewnętrznej 10-11mm
- pojemnik min. 5l do zlania starego płynu
- klucz 10mm do klem akumulatora
- nasadka 13mm do uchwytu i podstawy akumulatora
- długa nasadka 13mm do nakrętki uchwytu transportowego silnika
- nasadka TORX E18 do uchwytu wiązki przewodów
- nasadka TORX E10 do zaworu EGR i rury recyrkulacji spalin
- małe obcinaczki boczne
- szczypce do opasek zaciskowych
- trytytki
- środek do czyszczenia EGR/Przepustnicy/ Turbo
Pracę zaczynamy od spuszczenia płynu chłodzącego. Odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego. Zaglądamy pod auto, z lewej strony chłodnicy znajduję się korek spustowy i króciec, na który naciągamy wężyk. Podstawiamy naczynie do zbierania płynu i płaskim wkrętakiem odkręcamy korek.
Po zlaniu płynu zakręcamy korek. Odłączmy klemy z akumulatora, nasadką 13mm odkręcamy uchwyt mocujący aku i go wyjmujemy.
Również nasadką 13mm odkręcamy trzy śruby (1), obcinaczkami odcinamy dwie trytytki (2) uwalniamy przewód i wyjmujemy podstawę akumulatora.