Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 20 mar 2014, o 17:05

Szkoda że nie udało się złapać błędu, wizualnie możesz sprawdzić stan puszki filtra i węże, jednak przypuszczam iz pomimo wymienionego SCV problem może być w czujniku na listwie wtryskowej, nie zawsze jest z niego błąd, tak więc sprawdzić jw. i obserwować, dobrze byłoby sprawdzić również filtr paliwa
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez Vitus » 20 mar 2014, o 17:19

Dzięki szmic za szybką odpowiedź, już zaczyna na mnie źle wpływać ta okresowa awaryjność. Co innego jak by się na stałe uszkodziło bo było by łatwiej dojść o co chodzi. A tak to błądzę po omacku we mgle. W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana oleju i filtrów to może się skuszę i przy okazji wymienię obudowę filtra przynajmniej jak nie pomoże to będę mógł wykluczyć już jedną opcję z listy.
I postaram się złapać błąd i od razu jechać na odczyt błędów. Tylko szkoda że występuje to rano jak jadę do pracy, a nie po niej a mechanika złapać o 5 to trochę ciężko. :-)
Vitus
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 15:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 21 mar 2014, o 19:14

Najszybciej sprawdzisz bład metod gaz-hamulec, z puszka to się nie śpiesz bo może po wymianie filtrów będzie ok
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez Vitus » 22 mar 2014, o 19:05

eh i nic w takim wypadku nie pokazuje, nie wiem może i to dobrze. ale poczekam aż wyskoczą błędy to podjadę pod komputer by nie błądzić za bardzo.
Dzięku szmic. coś uda się wyłapać dam znać.
Vitus
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 15:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez Vitus » 3 kwi 2014, o 19:22

No wiem minęło już trochę czasu i w przeciągu od 22 marca do dziś, wywaliło turbinkę 3 razy :/ ale problemy z gaśnięciem ustały. Dziś jestem po wymianie oleju i wszystkich filtrów. Gość sprawdził błędy jakie były zapisane i mianowicie "zbyt niskie ciśnienie na listwie" jakieś sugestie co zrobić, wymienić, naprawić?
Vitus
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 15:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez daw753 » 15 kwi 2014, o 21:48

Witam
Jestem szczęśliwym nabywcą astry h a raczej nie szczęśliwym
Samochód posiada bardzo dziwne objawy mianowicie jak nacisnę pedał gazu i przytrzymam go na obrotach 3500 one spadają do 3200 i z powrotem do 3500 cały czas tak falują do puki nie puszce pedału gazu ostatnio zauważyłem jeszcze jedn mankament mianowicie nie można ustawić obrotów powyżej 2000 ponieważ gdy ustawie np 2100 auto samo sobie podnosi obroty aż do 3800 i stoi w tym miejscu do puszczenia gazu. Wszystko to dzieje sie na ciepłym silniku i na biegu jałowym ponieważ zimny chodzi jak złoto i jeszcze na dodatek podczas jazdy nie ma wyżej opisanych objawów! Oczywiście wyświetlają mi się kontrolka silnika z kluczykiem i gaśnie najczęściej gdy przycisne auto na 3 biegu do 4000 obrotów puszczam całkowicie gaz i obroty same opadają gdy są już poniżej 3000 wyświetla się kontrolka ww. kontrolka i gaśnie po ok 5 sek jeśli sie wtedy spróbuje dodać gazu auto nie ma mocy. Raz mi sie to stało przy wyprzedzaniu jechałem ok 140 km i nagle auto osłabło okropnie się przestraszyłem bo ledwo zdążyłem się schować.
Dodam tylko tyle że auto jest nowe nic nie wiem o poprzednim właścicielu. Po zakupie wymieniałem wszystkie filtry były okropnie zaniedbane. Panowie z warsztatu podczas wymiany filtra paliwa nie wyczyścili tego pojemnika z benzyną tylko założyli nowy filter po czym auto nie chciało odpalać bo prawdopodobnie zapowietrzyli wtedy układ. I praktycznie od tego czasu mam problemy z tym silnikiem. Jutro postaram się nagrać film jak to dokładnie wygląda
Pozdrawiam
_____________________________________________
edit:
tak jak obiecałem 2 filmy także z opisem
https://www.youtube.com/watch?v=zQi-Fmwri2M
https://www.youtube.com/watch?v=wFapGi6HQaA
daw753
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 21:28
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez motocomplex » 28 kwi 2014, o 18:20

witam.
Ja mam mianowicie podobny problem z silnikiem 1.7 dtj 110km co na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=dPySV4PO ... re=related
jednak tylko kiedy spalanie chwilowe spada do 0,1 , 0,2 litra na godzine ( na wolnych obrotach). nie ukrywam ze mam powoli dosc tego samochodu. bez przerwy cos nawala. Mam pytanie czy to na pewno czujnik CVS ?
dziekuje za podpowiedzi
motocomplex
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 kwi 2014, o 18:16
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez Vitus » 28 kwi 2014, o 20:14

Jeśli obroty falują na ciepłym jak i na zimnym silniku to na bank jest zawór SCV, u mnie też tak falowały ale znacząco tylko na zimnym silniku. Po wymianie SCV obroty trzymają się jak w książce. Czujnik na allegro można teraz mieć za ok 300zł więc nie aż tak drogo. Pamiętaj by po jego wymianie nauczyć autoko małej dawki. Koszt nie wielki wystarczy by ktoś miał Opcoma lub techa. Są osoby, które czyszczą SCV ale raczej to pomaga na krótki okres czasu.
Vitus
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 15:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez motocomplex » 28 kwi 2014, o 20:19

dzieki za pomoc. zastanawia mnie tylko chwilowe zuzycie paliwa o ile jest w granicach 0.3 , 0.4 silnik chodzi w miare normalnie , natomiast jak spadnie do 0.1, 0.2 chodzi jak traktor, zawory wala metalicznym dzwiekiem a obroty wariuja. wszyscy pisza o falujacych obrotach ale spalanie maja w granicach 0.5 lita na godzine.
motocomplex
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 kwi 2014, o 18:16
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez Vitus » 28 kwi 2014, o 20:33

No u mnie jak falowały też była norma zachowana ok 0,5l/h ale może w twoim przypadku tak jest zawalony ten zawór, że spalanie się tak wacha. Jeśli myślisz o wymianie tego zaworu przemyśl sprawę przy okazji wymienić filtr paliwa. Jak to się mówi bez ryzyka nie ma zabawy. Znajomy posiada Astrę H i teraz będzie wymieniał ten zaworek http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-nissa ... 58809.html. Ja natomiast mam Corsę D 1.7 CDTI 125km i wymiana tego pomogła jak ręką odjął. Jeśli nie chcesz wymieniać to można się z kimś dogadać co by podmienić i sprawdzić czy aby to jest to. Ja ci mogę pożyczyć mój stary zawór który falował ale nie cały czas. To może coś pomoże. W astrze jest łatwiejszy dostęp do tego zaworu natomiast w Corsie trzeba mieć kanał.
Vitus
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 mar 2014, o 15:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości

stat4u