przez szmic » 6 mar 2014, o 14:16
Z góry uprzedzam że mechanik nic niepomoże, bo nikt z nich nie ma pojęcia o tej sprawie, ASO również zrobiło wielkie oczy, ja sprawę zgłosiłem do GM Polska bo nie chcieli podjąć się tematu, miała być ogłoszona akcja serwisowa, niestety skończyło się na potraktowaniu tego przypadku jako indywidualny.
Dźwięk który nagrałeś występuje w wszystkich 1.7 DTJ/DTR , ci co sądzą że go nie mają to są w błędzie - występuje napewno tylko jest ciszej, a z coraz większym przebiegiem może się pojawić głośniej.
Jako iż mieszkam w Tychach, gdzie jest fabryka ISUZU zacząłem na własną rękę szukać odpowiedzi wśród inżynierów, technologów i pracowników ISUZU, odpowiedzi uzyskałem to: silniki DTJ/DTR testowane w komorach nie mają wpiętego układu paliwa tak jak w samochodzie i problem nie występuje, stąd wniosek że sprawę spieprzono w fabryce po zamontowaniu filtra i węża.
Z biegiem czasu dźwięk był wkurzający i nie wytrzymałem, trafiła się nowa pompa w dobrej cenie więc wymieniłem, okazało sie że nic nie pomogło, więc powrót do starej, dostałem uszkodzoną pompę paliwa i rozebrałem ją ile się dało, po oględzinach doszedłem do wniosku że to nie jest przyczyna gdyż pompa jest zrobiona bez łożysk, tylko coś w rodzaju panewek.
Wizyta w ASO (po zgłoszeniu do GM), wymiana puszki filtra paliwa z uwagi na domniemane nieszczelności w pokrywie - bez efektu, wymiana węża paliwa na zmodyfikowany - bez efektu, cała modyfikacja węża polega na tym iż wygięcie węża które było do góry (patrząc na zamontowannie w aucie po lewej od puszki) skierowano na bok i niby to miało eliminować powstające pęcherzyki powietrza w układzie, przejechałem na takim wężu za który chcieli prawie 1000zł dokładnie 2km i zwróciłem go do serwisu.
Pozostało szukanie na własną rękę, więc doszedłem do wniosku że pompa jest ok i zakupiłem używany wąż paliwa który obciąłem około 20cm od puszki filtra, dołożyłem redukcję i gumowy wąż paliwa dł. 1m za około 10zł., testy były takie że zmieniałem średnicę węża na 6,8 i 10mm oraz mogłem go dowolnie profilować w temacie pętli, które mają eleminować powietrze, w efekcie końcowym uzyskałem na wężu 10mm wyciszenie dźwięku ale nie całkowicie. Sprawa następna to filtr paliwa, gdzie zalecany przez ASO to PURFLUX C511, co jest błędem gdyż jest zbyt gęsty i zabardzo ogranicza przepływ paliwa, założony został zwykły filtron co pozwoliło na kolejny etap wyciszenia dźwięku, lecz nie do końca, pojawiał się z mniejszą częstotliwością, występował ciszej.
Dalej postanowiłem szukać i zastosowałem z Astry H 80 PPS układ redukcji szumu, taki kapsel na wężu-bez efektu, dołożyłem zaworek zwrotny - bez efektu, wymieniłem redukcję przy pompie od odprowadzania nadmiaru paliwa- bez efektu, wyłączyłem podgrzewanie paliwa - bez efektu, w końcu po wszystkich zabiegach walnął mi SCV na pompie. Po przeanalizowaniu ponownie wszystkiego zastanawiałem się nad wymianą całej puszki włącznie z filtrem paliwa i wężem do pompy z silnika 1,9 ( inne odprowadzenie paliwa do pompy - zasysa w połowie filtra a nie od góry). Włącznie z ceną pompy i montażem całe moje doświadczenia kosztowały mnie już ponad 2000zł,i w dodatku łaskawa Pani z GM Polska która chciała uzyskać ode mnie info jak sobie poradziłem z problemem - czyli miałem im pomimo poniesionych kosztów tak poprostu odpowiedzeć co trzeba zrobić, aby mogli to zastosować - porażka totalna, nie uzyskali nic i nigdy więcej żadnego ASO, bo nie mają wogóle pojęcia o niczym.Gdzieś to wyczytałem" gdyby był to serwis GM w Ameryce to całowali by klienta w dupę,za to że na podstawie jego doświadczeń mogą się czegoś nauczyć a w Polsce potrafią tylko zdzierać na kliencie".
Ostatecznie co mi pomogło to zastosowanie puszki z 1,9 takiej jak na foto, zmiana węża paliwa i filtra na zwykły filtron, jeżdżę na tym już rok i mam święty spokój. Jeżeli komuś potrzebne dodatkowe info, chętnie odpowiem, długo powstrzymywałem się również na innych forach w tym temacie, ale myślę że czytając moje doświadczenia w tej sprawie zrozumiecie.
- Załączniki
-
- puszka filtra 1,9.jpg (45.08 KiB) Przeglądane 37327 razy