Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Postprzez maim » 22 paź 2011, o 10:40

Astra H kombi 1,7 CDTI Z17DTH ISUZU ECOTEC, 2007r , przebieg 97000 km
Gdy teraz rano, po dłuższym postoju, wsiadam do auta, zapalam silnik, po chwili lub po przejechaniu kilkuset metrów pojawia się lampka auta z kluczem i silnik przechodzi w tryb awaryjny (obroty do 3000 i brak mocy)
Problem ten pojawiał się już od ubiegłego roku, tylko teraz (zimniej na podwórku) bardziej się nasilił.
Latem auto jeździło w miarę normalnie, choć i wtedy zdażało mu się czasem na chwilę włączć w tryb awaryjny podczas jazdy.
Jak teraz jest zimno i bardziej wilgotno (deszcz) objawy się nasilają.
Po zapaleniu silnika muszę długo rozgrzewać silnik (też nie zawsze), wyłaczać i włączć zapłon i czekać aż lampka się nie zapali i wróci moc.
Jak już silnik ma moc i ruszę z miejsca autem, to czesto już po kulkuset metrach znowu jest brak mocy.
Staję na poboczu znowu gazuję włączam i wyłączam zapłon, aż się nie zapali lampka z kluczem, znowu mogę jechać (czasem kilka i kilkanaście km), a potem to samo.
Często podczas jazdy (przy rozgrzanym silniku) włącza się lamka z kluczykiem i tryb awaryjny i po jakimś czasie wyłącza się.
Nie dzieje się tak zawsze, niekiedy klika dni nic się nie dzieje i auto jeździ normalnie.
Zauważyłem, że jak silnik jest jeszcze zimny i nie zaświeciła się lamka z kluczem, to jadąc na stałych obrotach ~~ 1200- 2000 i auto ani nie przyśpiesza ani nie hamuje silnikiem, to czuć szarpania silnika i znowu przechodzi w tryb awaryjny i po czasie znowu jedzie normalnie (ale też nie zawsze się tak dzieje)
W serwisie byłem kilka razy i zawsze po sprawdzeniu TECH-em mówili mi, że to wina przepływomierza bo taki wyskakiwał błąd. Nawet jeździli z podłączonym TECH-em, ale wtedy auto nie chciało się włączyć w tryb awaryjny i TECH pokazywał że wszystko z przepływką jest OK
Również metodą gaz-hamulec wyskakiwał i nadal wyskakuje bład ECN 010009 lub 010021lub podobny o początku 0100..., co wskazuje na błąd przepływomierza.

Wymieniłem już dwa przepływomierze - jeden latem - jeden wczoraj i nadal to samo.
Po wczorajszej wymianie przez cały dzień auto jeździlo i bylo wszystko w porządku (był ciepły silnik), dopiero dziś rano ( zimno na podwórku) po odpaleniu, pojawiła się znowu lampka z kluczem.
Jaka może być przyczyna takich"zjawisk"?
Czy EGR może mieć wpływ na takie zachowanie się auta?
maim
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 paź 2011, o 10:34
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Postprzez pprzybył » 24 paź 2011, o 12:23

Kody błędów faktycznie wskazują na przepływomierz. Jednak, jeśli zmieniałeś go już 2 razy, to raczej nie tu bym szukał problemu.
Niestety w ASO pracują teraz tacy fachowcy, co jak im Tech nie powie zmień śrubkę A, w części B, modułu C, to problemu szybko nie znajdą.
Jak dla mnie, to błąd tylko pośrednio dotyczy przepływki.
Ja bym sprawdził instalację elektryczną, czy nie ma gdzieś kiepskich styków (luźne wtyczki, zaśniedziałe piny) itp.
Wyjmij i ponownie włóż przekaźniki sterowników (zwłaszcza te od silnika).
pprzybył
Starszy kierowca
 
Posty: 42
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:39
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Postprzez marb » 24 paź 2011, o 13:03

Ja bym jeszcze poza tym później sprawdził szczelność dolotu, czy nie bierze na lewo.
To może powodować błędne wskazania i komputer wariuje.
marb
Starszy kierowca
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 12:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Postprzez maim » 23 lis 2011, o 14:30

Auto naprawiono mi w warsztacie :)
Na fakturze otrzymanej od nich pisze:
Naprawa sterownika, czyszczenie układu dolotowego, uruchomienie zaworu EGR, diagnostyka komputerowa.
Podobno EGR działał tylko w 20 %, kanał dolotowy do niego był bardzo zapchany , sterownik udało się im naprawić, bo mieli drugi na części.
Do dzisiaj nie pokazują się żadne żółte lampki, błedów 0, auto dostało jakby więcej koni i spalanie spadło o około 0,5l/100km.
Powiedziano mi, że dolot i EGR, przy jeździe na naszym paliwie, należałoby czyścić co drugą wymianę oleju :?
maim
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 paź 2011, o 10:34
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Postprzez wozny83 » 7 lut 2012, o 21:05

Czyli wymontowali ci EGR wyczyścili skasowali kody błędów i wystawili ci rachunek :D zapłaciłeś na bank za rzeczy jakie nie były robione. Jak egr czyszczony tylko to i tak za jakiś czas będziesz miał te same objawy. Najlepszym rozwiązaniem na to dziadostwo jest podjechanie do jakiegoś dobrego tunera i niech go całkiem zaślepi oraz wywali programowo i po problemie a koszty te same co zakup nowego np: na alledrogo
http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=136
Astra 1.9 cdti Z19DTL - chip na 164,2 KM i 352,3 NM :)
wozny83
Starszy kierowca
 
Posty: 43
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 09:39
Lokalizacja: Czeladź

Re: Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009

Postprzez dawidsco » 29 sty 2013, o 22:26

mialem ten sam blad w 2.0 SRI i jeszcze kilka innych- kiedy pojechalem do salonu Opla chlopki za odpowiednia zaplata wskazali na EGR. Tez bylem zaskoczony ale wyczyscilem go porzadnie i tak z miesiac jezdzilem bez prolemu, ale teraz mam inny problem opisany w watku z kontrolka check engine.
dawidsco
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 22:48


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron
stat4u