przez topiq » 3 lip 2020, o 16:59
To jakieś dziwne serwisy odwiedzasz. Ja mam bezsprzęgłową od nowości z klimatronikiem a wg VIN mogę mieć i sprzęgłową i bez. VIN nie zawsze ustala na sztywno konfigurację tylko dopuszcza zamienniki.
Wpisz sobie tu VIN: https://opel.7zap.com/pl/car/ pokaże Ci się kilka możliwych sprężarek możliwych do zamontowania w Twoim aucie. Nikt nie wkłada niepotrzebnie droższej i rzadszej sprężarki jak może założyć zwykłą sprzęgłową. Instrukcję można znaleźć w sieci nawet w sklepach ze sprężarkami. Sterowanie to kwestia zmiany na sprzęgłową TECH2 lub Op-comem. U mnie przykładowo jest WA 6993 praktycznie nigdzie niedostępna a wg VIN mam niby mieć WG 4749 sprzęgłową. Jeżeli by taka miała być fabrycznie, to wątpię by komuś się opłacało zmieniać na droższą i przerabiać sterowanie na wewnętrzne. Ale przynajmniej wiem, że jakby mi moja padła to ta tańsza sprzęgłowa dostępna powszechniej jest możliwa u mnie do zamontowania. I jedna i druga ma swoje zalety i wady. Bezsprzęgłowa z pewnością jest głośniejsza przez rezonujący zawór, ale za to płynniej się przełącza. Sprzęgło działa 0-1 i przy włączeniu pewnie można poczuć nagłe obciążenie. Masz możliwość zmieniaj na taką co pasuje i jest tańsza, oraz łatwiej dostępna.