przez topiq » 15 lut 2021, o 10:21
Większość z tych rzeczy jest zwyczajnie opisanych w instrukcji obsługi, której polską kopię można sobie ściągnąć albo ze strony opla, albo nawet gdzieś w linkach u góry pod logiem Astra H. I to jest najpewniejsze źródło wiedzy. Część rzeczy można aktywować bez opcoma/tech2 a część niestety interfejsem. M.in. domykanie szyb z kluczyka, komputer pokładowy który pokazuje spalanie i usterki żarówek, poziom płynu do spryskiwaczy i chłodniczego. Światła dzienne tzw. skandynawskie, które z automatu po odpaleniu auta zaświecają same przednie światła mijania, lub przednie i tylnie w zależności jak się ustawi w kompie. Krótki ruch manetką kierunkowskazu powoduje 3 krotne mignięcie kierunkiem, można zmienić przez komputer np. na 2 mignięcia. Przydatne przy zjeżdżaniu z ronda, szybkiej zmiany pasa itp.
Podobnie można ustawić awaryjne hamowanie, które zapala przy ostrym hamowaniu światła awaryjne.
Ryglowanie drzwi po przekroczeniu zadanej prędkości zdaje się 15 km/h.
Tego chyba instrukcja nie opisuje.
Reszta jak blokada drzwi, żeby nie można było ich otworzyć od środka, przydatna jak się ma urwisy, które nie usiedzą z tyłu w foteliku. Czy blokada drzwi w razie awarii centralnego, żeby auto nie stało otwarte. Korzystanie z tempomatu o ile jest w aucie, wszystko to jest w instrukcji. Wersji instrukcji jest kilka, warto poszukać najobszerniejszej.
Nie jestem pewny czy opisane jest tam kasowanie inspekcji olejowej bez komputera. Podobnie jak tzw. wypedałowanie numerów błędu kiedy świeci się check engine. Ale to jest do znalezienia na każdym forum w wielu tematach.
Pochwal się jaki to model Astry H posiadasz? Jak wyposażony?
Jako że to rocznik 2004 warto zrobić kilka spraw serwisowych, jak choćby zajrzenie pod zaślepki mocowania amortyzatorów pod maską. Lubią tam gnić, a potem kolumna strzela w maskę. Jako że brak w Astrze wskaźnika temperatury cieczy, warto czasem zajrzeć w menu serwisowe i kontrolować temperaturę cieczy. Ja się po zakupie tak dowiedziałem, że termostat się nie domyka i temperatura nie rosła powyżej 75 st. C co jest szkodliwe dla silnika.
Jak uruchomić menu serwisowe też gdzieś znajdziesz. Ja korzystam z interfejsu ELM327 wpiętego w gniazdo OBDII pod klapką między dźwignią ręcznego a zmiany biegów, oraz aplikacji Torque Pro. Zawsze mam podgląd na temperaturę i kilka innych parametrów.
Cóż, czeka Cię trochę lektury ale warto.
Pozdrawiam i życzę spokojnego, oraz bezawaryjnego użytkowania Astry.