Wymiana tarcz hamulcowych i klock贸w ko艂a przedniego w ASTRZE H hatchback, felga na 5 艣rub, silnik Z14XEP 90KM.
Potrzebne b臋d膮:
- nowe tarcze wentylowane na 5 艣rub, 艣rednica 280 mm, grubo艣膰 tarczy nowej 25mm (minimalna grubo艣膰 22mm)
- nowe klocki, w moim przypadku klocki z akustycznym czujnikiem zu偶ycia
- podno艣nik samochodowy, koby艂ki, kliny pod ko艂a
- klucz do k贸艂 lub nasadka 17mm i pokr臋t艂o do nasadek
- p艂aski wkr臋tak
- imbus H7 do odkr臋cenia zacisku
- nasadka 18mm do odkr臋cenia jarzma
- imbus H5 do odkr臋cenia 艣ruby centruj膮cej tarcz臋
- m艂otek gumowy
- odrdzewiacz
- co艣 do czyszczenia z rdzy, papier 艣cierny, szczotka druciana (ja u偶y艂em kr膮偶ka tzw 鈥瀢艂osy murzyna鈥 zamontowanego we wkr臋tarce)
- zmywacz do hamulc贸w
- benzyna ekstrakcyjna
- szmatki, r臋cznik papierowy
Opcjonalnie:
- przyrz膮d do cofania t艂oczk贸w hamulcowych
- klucz p艂aski / oczkowy 9mm do odpowietrznika
- czujnik zegarowy do sprawdzenia bicia bocznego piasty i tarczy
- smar do prowadnic klock贸w
- klej do gwint贸w o 艣redniej wytrzyma艂o艣ci np. LOCTITE 243
- klucz dynamometryczny
Zaczynamy od poluzowania 艣rub ko艂a kluczem do k贸艂 lub nasadk膮 17mm, nast臋pnie pod tylne ko艂a podstawiamy kliny, podnosimy auto i opuszczamy na koby艂ki. Odkr臋camy i zdejmujemy ko艂o. Je艣li nasza Astra wyposa偶ona jest w czujnik zu偶ycia klock贸w wyci膮gamy go z klocka (u mnie nie by艂o). P艂askim wkr臋takiem podwa偶amy i zdejmujemy spr臋偶yn臋.
Wyci膮gamy blaszk臋 i uwalniamy gi臋tki przew贸d hamulcowy z uchwytu.
Nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na stan przewod贸w gi臋tkich czy nie s膮 sp臋kane, sparcia艂e, oraz sztywnych czy nie s膮 pordzewia艂e. By膰 mo偶e b臋dzie czeka艂 nas ich wymiana.
Wyci膮gamy kapturki ochronne (1) z prowadnik贸w zacisku i imbusem H7 wykr臋camy prowadniki. W tym momencie mo偶emy tak偶e spryska膰 odrdzewiaczem odpowietrznik (2) i kluczem p艂askim 9mm spr贸bowa膰 go poluzowa膰. 艢ci膮gamy zacisk wraz z klockami z tarczy. Je艣li tarcza ma spory rant mo偶emy mie膰 problem 偶eby to zrobi膰, wtedy nale偶y p艂askim wkr臋takiem spr贸bowa膰 cofn膮膰 klocki.