Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Moderator: piotii

OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Postprzez majewa » 14 sty 2020, o 20:38

Witajcie .
Mam pytanie odnośnie interpretacji wyników z OPCOMA dotyczących DPF. Czy możecie wyjasnić jak rozumieć te dane ?Wydaje mi się że rośnie mi poziom oleju i obawiam się że może dpf już nie wydala ? :
Dist. Since last DPF Regeneration (Distance) - 20 km ( rozumiem że od ostaniego wypalania przejechałem 20 km )
Dist. Since Last DPF Substitution (Distance) - 65 095 km ( o co tu chodzi ? )
Diferential Pressure Diesel Particulate Filter - 0,41V
Diferential Pressure Diesel Particulate Filter - 0 kPa
Diferential Particulate Filter Saturation - 91% ( jest zatkany w 91% czy pusty ? )
DPF Regeneration - 0% ( co oznacza ? )
Regenerations Since DPF Exchange (Diesel Particulate Filter) - 219 km ( co to mówi ? - DPF nie był wymieniany ani regenerowany)

Przy okazji , w ciągu roku muszę dwukrotnie czyścić EGR bo się zacina grzybek zaworu więc chciałem zapytać o tą informację.
EGR Cooler Bypas Solenoid Valve (Exhaust Gas Recirculation) - Inactive ( o co tu chodzi ?)

No i jeszcze po wymianie oleju świeci mi się INSP. 0 km . Gdzie w Opcomie mogę wykasować tą inspekcję ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
majewa
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 paź 2019, o 09:58
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Postprzez Patrykus » 15 sty 2020, o 09:04

może ktoś robił reset filtra - mogę się mylić, kolego jest polska wersja opka 08/2010, będzie dużo prościej i połowę pytań samo się rozwiąże, EGR do sprawdzenia na żywo jak pracuje lub czy w ogóle pracuje, skąd wiesz że nie jest usunięty z softu ECU ( pisze że nieaktywny ), inspekcję nie pamiętam ale jest kombinacja z przyciskiem przebiegu dziennego i można wykasować, 91% to zapełnienie filtra, po wypaleniu sprawdza się do ilu % schodzi i to świadczy o kondycji filtra
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Postprzez majewa » 15 sty 2020, o 10:52

Dzięki za odp.
Czy mógłbyś mnie pokierować skąd wziąć tego polskiego opka ?
EGR - jak się zatnie grzybek os syfu to nie da się jechać - kompletny brak mocy no i check , po wyczyszczeniu i uruchomieniu silnik chodzi ok , stąd wnoszę że EGR pracuje ( do czasu aż się nie zasyfi ) ? - dlatego dziwi mnie że w opcomie nieaktywny
No tak , czyli jeżeli zgodnie z informacją z Opcoma przejechałem zaledwie 20 km od ostatniego wypalania a DPF jest zapełniony w 91 % tzn. że wypalanie niewiele dało i że DPF jest do wymiany/regenarcji . Słusznie rozumuję ?
Ok, znalazłem info nt. kasowania inspekcji . Dziwi mnie tylko informacja że po resecie resetuje się dla diesla do poziomu 50000 km . Dlaczego akurat 50 tyś ?
majewa
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 paź 2019, o 09:58
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Postprzez Patrykus » 15 sty 2020, o 11:06

szukaj opka na chomikach, jest tego sporo (08/2010 PL)
EGR - można sprawdzić fejsem % otwarcia, do sprawdzenia to samo czujnik różnicy ciśnień
DPF jak pisałem , sprawdź po wypaleniu do ilu schodzi, u mnie było to ~26% przy sprawnym układzie, jeżeli masz zapchany i jest częste wypalanie to będzie widać po %, jest jest możliwość serwisowego wypalania ale nie polecam tj ostateczność, jak okaże się że 91% utrzymuje się to wymiana lub czyszczenie ewent. wycinka
Inspekcja - nie pamiętam dokładnych interwałów ale coś dużo podajesz, niekoniecznie jest to insp. olejowa
Tak w ogóle to auto masz długo czy dopiero kupione i rozwiązujesz problemy, pytam ponieważ spotkałem się z podobną sytuacją i wyszło nam że poprzedni właściciel robił na zapchanym filtrze reset
Gdzieś jeszcze posiadam bloki pomiarowe dla sprawnego silnika DTR, jak sprawdzisz wszystko to możemy porównać
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Postprzez majewa » 15 sty 2020, o 13:26

Auto mam jakieś 3 lata kupione w autohandlu , sprowadzone z włoch , może wtedy coś zamieszali .
Jak jeździ to fajnie jeździ :) Ale przez ten czas kilkakrotnie musiałem czyścić EGR , wymieniałem też SCF więc nie mogę powiedzieć że jestem super szczęśliwy z jego użytkowania .
Ok. poszukam tej polskiej wersji ( nie wiesz może czy da się wtedy pracować na Win 10 ? bo z tym co mam zmuszony jestem do korzystania ze starego lapka który się ciągle wiesza) , no i sprawdzę sobie jeszcze raz jak teraz wygląda % zapełnienia DPF .
majewa
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 paź 2019, o 09:58
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: OPCOM - China Clone - interpretacja wyników i inne

Postprzez Patrykus » 15 sty 2020, o 15:22

informacje masz na PW, win10 jest kiepski do opka
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości

cron
stat4u