Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Brak mocy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Brak mocy

Postprzez dawid21 » 23 lis 2018, o 18:37

Witam. Jestem posiadaczem opla astry h gtc 1.9 diesel 150km. Problem polega na tym, ze gdy odpale auto to samochód jedzie normalnie, a po przejechaniu 3-4km zaswieca sie żółta kontrolka check i silnik nie ma wogole mocy a obroty nie przekraczaja 3200. Prosze o prawdopodobne przyczyny czym mogloby byc to spowodowane.
dawid21
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lis 2018, o 18:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy

Postprzez topiq » 23 lis 2018, o 20:22

Odczyt błędów zapewne będzie pomocny.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak mocy

Postprzez dawid21 » 23 lis 2018, o 22:24

Odczyt bledu za pomocą metody gaz hamulec pokazuje numer 190175
dawid21
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lis 2018, o 18:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy

Postprzez piotii » 23 lis 2018, o 23:56

dawid21 napisał(a):Odczyt bledu za pomocą metody gaz hamulec pokazuje numer 190175

chciałbym opisać rozwiązanie mojego problemu związanego z czujnikiem różnicy ciśnień filtra DPF, może się przyda potomnym.
Otóż problem objawiał się błędem 190175 w warunkach (tak mi się wydaje), w których następuje rozpoczęcie wypalania filtra DPF (obroty silnika w mniej więcej stałym zakresie przez ustalony czas, czyli ok. jednej minuty).
Przyczyny usterki postanowiłem szukać od najprostszych elementów, a więc od przewodów elastycznych, które doprowadzają ciśnienie do czujnika. Czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem i na podstawie tych pomiarów określany jest stopień jego zabrudzenia.
Sprawa jest rozwiązana w ten sposób, że przewody te po drodze do filtra łączone kilkukrotnie. I właśnie jeden z nich okazał się pęknięty przy króćcu rurki stalowej (na dole ściany grodziowej - dostęp od komory silnika), która biegnie bezpośrednio do filtra. W związku z tym pomiar różnicy ciśnień był absurdalny i czujnik głupiał.
Przewód ma wymiary 8mm (zewn.) i 6mm (wewn.) i jest wykonany z poliamidu.
Szybki telefon do ASO i dowiedziałem się, że owszem mogę kupić taki wężyk ale razem z tą stalową rurką .
Jako, że potrzebowałem tylko 40cm poliuretanowego przewodu, zakupiłem taki w pobliskim sklepie z pneumatyką .

Po montażu nowego przewodu w aucie wyruszyłem na ulicę. Po kilku kilometrach znowu objawiła się kontrolka CE (1901 - zbyt wysoka różnica ciśnień), ale dla odmiany teraz rozpoczęło się wypalanie DPF. W jego trakcie kontrolka CE sama zgasła. Od tej pory usterki brak :-)

opis z forum innej marki, tego samego silnika

ps czasami trzeba przegonić silnik np:
trasa 3 bieg do prawie maxa
wycieczka min 50 km za miastem i lekkie pałowanie
Avatar użytkownika
piotii
Moderator
 
Posty: 332
Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
Lokalizacja: Chociszew
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak mocy

Postprzez mateusz_444 » 27 lis 2018, o 21:26

Dołączam się do tematu mam ten sam problem(astra1.9 cabrio) . Auto zakupiłem tydzień temu w sumie zrobiłem nim niecałe 500 km. Po zatankowaniu poczułem że brak mu mocy. Nie chcę składać winy na paliwo. Dzisiaj to już wogóle nie miał dym szedł z pod maski z tłumika para.
mateusz_444
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 lis 2018, o 21:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Brak mocy

Postprzez dawid21 » 8 sty 2019, o 19:34

Witam. Ja dalem w sprawie braku mocy :-(
Jakos w polowie listipada bylem u mechanika i zalozylismy uszczelke na tlumniku bo gwizdalo i w jednym miejscu na przewodzie laczacym z rurka zalozylismy opaske z zaciskami. Na chwile pomoglo lecz wczoraj dalej sie odezwalo brak mocy
Myslicie ze wymienienie calych przewodow elastycznych rozwiąże ten problem?
Jesli macie jakies pomysly to prosze piszcie
Czekam na odpowiedz
dawid21
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lis 2018, o 18:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy

Postprzez miklo80 » 17 sty 2019, o 00:22

Kolega piotii dobrze pisze. Oczywiście, że mogą być przewody. Jeżeli będziesz miał błędne odczyty z różnicy ciśnień to także będą błędne odczyty co do napełnienia DPF. W takiej sytuacji możesz mieć zapchany filtr. Komputer tego nie będzie widział i pomimo warunków sprzyjających do wypalania nie będzie tego procesu uruchamiał. Nieszczelności przed DPF-em mogą świadczyć o wysokich ciśnieniach, które gdzieś muszą znaleźć ujście. Proponuje podłączyć Astrę do kompa i odczytać dane.
miklo80
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16 sty 2019, o 02:47
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości

stat4u