Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Błąd P0180

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Błąd P0180

Postprzez kostanis » 4 lis 2016, o 15:32

Witam. Astra 1.7 CDTI 110kM . Pojawiła się kontrolka trybu awaryjnego. Wolne obroty wzrosły do 1000 obr/min, ale po naciśnięciu pedału hamulca, wolne obroty wracają do 850 obr/min, natomiast kontrolka dalej się świeci. Puszczam pedał i obroty znów wzrastają. Wykasowanie błędu przez ELM 327 powoduje prawie natychmiastowy jego powrót. Zauważyłem też zwiększone spalanie.Zgłosiłem się do mechanika, ten stwierdził zabrudzony zawór EGR, który został przeczyszczony oraz kolektor dolotowy. Nic to nie dało, więc pojechałem do autoryzowanego serwisu Opla. Tam stwierdzono błąd nr P 0180, co interpretuje się jako awaria w układzie czujnika temp. paliwa, który jest wmontowany w pompę wysokiego ciśnienia. Jest to czujnik termistorowy, i powinno być na nim 5,0+-0,2 V, a jest tylko 2 V. Według diagnosty uszkodzony jest sterownik silnika. I na tym koniec, bo dalsze badanie jest pracochłonne i drogie.
Czy możecie ustosunkować się do tej sytuacji, co można zrobić i jak, bo przecież nie mogę ryzykować zakupu sterownika za 1,5 czy nawet 2 tys.zł
Pozdrawiam!
kostanis
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2015, o 22:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Błąd P0180

Postprzez mielewel » 25 paź 2018, o 14:34

Odkopie temat ponieważ mam ten sam problem z podwyższonymi obrotami silnika 1000rpm, po naciśnięciu pedału hamulca, wolne obroty wracają do normy 850rpm po podpięciu pod OBD wyskoczył błąd P 0180 czujnik temperatury paliwa - sygnał wejściowy zbyt wysoki, i tu moje pytanie czy wymiana tego czujnika rozwiąże problem? czy miał ktoś jeszcze taki problem z obrotami silnika?
mielewel
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 wrz 2018, o 23:19
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Błąd P0180

Postprzez emteusz » 30 paź 2018, o 15:41

miałem dokładnie to samo, ten sam silnik, te samy objawy, w moim przypadku był to strasznie zanieczyszczony EGR, po wyczyszczeniu obroty stały się "normalne"
Chętnie pomogę w doborze części :-)
emteusz
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 23 paź 2018, o 09:57

Re: Błąd P0180

Postprzez szmic » 30 paź 2018, o 16:53

Ciekawe rzeczy piszesz kolego emteusz, przedmiotowy błąd nie ma nic wspólnego z EGR w dieslu, jego błędy zaczynają się od 0400, natomiast 0180 już napisał autor posta że wskazuje na problemy z czujnikem temp. paliwa
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Błąd P0180

Postprzez kostanis » 31 paź 2018, o 07:39

Błędy sa generowane w silniku i jego osprzęcie, a następnie rejestrowane w sterowniku silnika. Jednak bywają i takie przypadki, kiedy sam sterownik posiada uszkodzone wejście od czujnika i wtedy automatycznie generowany jest bład. Wtedy pozostaje naprawa sterownika lub jego wymiana. Tak było u mnie, niby bład P0180, czujnik temperatury paliwa, do którego trudno się dostać, a okazało się coś zupełnie innego. Co do zaworu EGR warto go przeczyścić, dlatego, że czysty dolot i zawór EGR wpływają pośrednio na inne parametry silnika.
Pozdrawiam
kostanis
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2015, o 22:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości

stat4u