Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Moderator: piotii

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez siwydada » 10 lip 2018, o 13:26

Bezpiecznik jeśli jest dobry wymieniać nie trzeba , tak samo jak przekaźnika - w dużym uproszczeniu będzie to przecież działać na zasadzie
- gdy powinien włączać się pierwszy bieg załączy się bieg drugi (bo zmostkowane piny)
- gdy powinien włączyć się bieg drugi będzie on działał bez zmian po staremu
.... czy się mylę?
siwydada
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lip 2018, o 10:21
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez siwydada » 10 lip 2018, o 13:29

Mam też z ciekawości pytanie po ilu sekundach orientacyjnie powinien włączać się bieg pierwszy jeśli odpalimy auto na zimnym silniku z włączoną klimatyzacją .
Chodzi mi czy powinien od razu po włączeniu klimy.... po 5 sekundach czy może po poł minucie ?
Zakładając oczywiście że silnik w momencie włączenia był zimny (po nocce) a na zewnątrz mamy około 20 stopni
siwydada
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lip 2018, o 10:21
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 10 lip 2018, o 17:08

Od razu na chwilę, potem jeżeli klima nie ma potrzeby się włączać, to może być tak, że się wyłączy i po minucie - paru minutach włączy - to jeżeli klimę ustawisz np. na 23-25 st. C,
jeżeli ustawisz przy takich warunkach jak piszesz na np. 17 st. C to będzie wentylator mielił cały czas.

Oczywiście jeżeli jedziesz w trasie to nie.
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez yunivers21 » 11 lip 2018, o 22:47

GrzesiekSz-n napisał(a):Witam.

Skończyłem dzisiaj ten rezystor do Astry.
Ostatecznie drut oporowy 0,8mm Kanthal 6 x 48cm.
Robiłem próby z 2x (wtedy 16cm), 4x (wtedy 32cm) - grzeją się,
więc skręciłem 6x (dało 48cm) - grzeje się ale w normie, nie rozgrzewa się do czerwoności.

Próby robiłem tak, żeby uzyskań około 8-9V za opornicą, bo tyle daje opornica oryginalna, którą na chwilę reanimowałem,
na słuch obroty zbliżone do tych na 1-szym biegu wentylatora przy opornicy oryginalnej.

Działa, mam nadzieję, że długo :)


Grzesiu i jak wentylator? Działa dalej na tej opornicy? :)
yunivers21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 09:19
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 12 lip 2018, o 06:50

Cześć.
Póki co działa pięknie :)
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez sparspar » 13 lip 2018, o 08:27

Witam
Pamiętam jak zaczynałem ten wątek 4 lata temu. Nie wyobrażacie sobie jak się ciesze, że większość z Was w znakomity sposób naprawia swój problem. Opel stracił już mnóstwo kasy przez wasze zdolności:)....
Nasz wątek dzięki Wam jest powielany na wielu stronach i przez te 4 lata w wielu markach aut ludzie zaczęli sami rozwiązywać problem wentylatora. Gdyby tak to wszystko policzyć to wychodzi ohoho *) ogromna suma. Brawo za odwagę , jestem dumny z Was

ps. a zaczęło się gdy naprawiłem suszarkę do włosów mojej kobiety*)

Wszystkiego dobrego
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 13 lip 2018, o 14:37

sparspar napisał(a):Witam
Pamiętam jak zaczynałem ten wątek 4 lata temu. Nie wyobrażacie sobie jak się ciesze, że większość z Was w znakomity sposób naprawia swój problem. Opel stracił już mnóstwo kasy przez wasze zdolności:)....
Nasz wątek dzięki Wam jest powielany na wielu stronach i przez te 4 lata w wielu markach aut ludzie zaczęli sami rozwiązywać problem wentylatora. Gdyby tak to wszystko policzyć to wychodzi ohoho *) ogromna suma. Brawo za odwagę , jestem dumny z Was

ps. a zaczęło się gdy naprawiłem suszarkę do włosów mojej kobiety*)

Wszystkiego dobrego
Pozdrawiam


Dzięki za Twoje opisy, przydały się bardzo, bez nich nie wiedziałbym, że można :)
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez machallo » 31 lip 2018, o 21:47

Panowie, proszę o sprostowanie, czy w trakcie pracy silnika i klimy powinny pracować jednocześnie 2 wentylatory od klimatyzacji oraz od chłodnicy? Aktualnie jest u mnie tak, że auto pracuje, wentylator klimy pracuje cały czas, z przerwami, natomiast wentylator chłodnicy uruchamia gdzieś dopiero w okolicach 98 stC, czy to jest normalne zachowanie?

Pytam, ponieważ miałem dla mnie ciekawą historię u człowieka od klimy, który miał za zadanie dobić czynnik oraz odgrzybić. Klimatyzator stwierdził, że nie może ukończyć pracy z odgrzybianiem, ponieważ według niego nie pracują równocześnie oba wentylatory, przez to - ciśnienie w układzie klimy mu wzrastało, z racji tego nie chciał ukończyć pracy, tylko nabił czynnik. Czy tak powinno być, że powinny pracować oba wentylatory? Czy jednak u mnie pracują wentylatory poprawnie?

Oraz jeszcze jedno pytanie, ile biegów powinno być ww. wentylatorach? Podczas testów w op-com ich praca wygląda tak: 1 opcja testu oba pracują, 2 - tylko przód - ale
szybciej, 3 - tylko tył, ale szybciej niż na pierwszym teście.

Auto Astra H, 1.7 cdti 100KM, 2008 rok.
machallo
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 31 lip 2018, o 21:39
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 1 sie 2018, o 06:40

W mojej Asterce jest jeden wentylator (1,6 benzyna), więc nie pomogę.
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez maćko » 5 sie 2018, o 10:06

GrzesiekSz-n - to po cholerę piszesz jak i tak to nic nie wnosi to tematu -posty nabijasz ? :evil:

Wentylator od chłodnicy silnika załącza się od czujnika tempeatury i tak jak pisałeś jest to w okolicach 98 st.C a ten od klimy startuje na krótki czas po odpaleniu auta a później załącza się w zależności od potrzeb - jak układ nie daje rady skroplić czynnika np. w korkach - niska prędkość, wysoka temperatura otoczenia - to załącza się wentylator aby wspomóc skraplanie (czujnik ciśnienia w układzie), w czasie normalnej jazdy po drodze rzadko to się zdarza. Praca jednoczesna obydwu wentylatorów to po prostu zbieg okoliczności wywołany wysoką temperaturą ale obydwa wentylatory nie są w żaden sposób zależne od siebie.

Pzdr
Czarne GTC
maćko
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 cze 2018, o 20:26

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

stat4u