Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Mc Pherson wymiana

Moderator: piotii

Mc Pherson wymiana

Postprzez misiek7em » 10 mar 2017, o 20:55

Witam. Otoz mam dosc duzy problem. A wiec pare dni temu kupilem astre h gosc mowil ze jest cos tam do wymiany w lewym kole z przodu (od kierowcy). Jedynie co stukalo to tlumnik znalazlem przyczyne i usunalem ale delikatne stukanie bylo slychac przejechalem okolo 200 km i zauwazylem ze podnosi mi maske tylko z jednej strony jak najade na dolek. Otworzylem maske i zauwazylem ze wywalilo srube do gory z mc phersona uszkadzajac lekko maske. Wracalem do domu okolo 200 km max 80km/h. Stukanie chrobotanie i maske podnosilo co raz wyzej. Dodam ze 2 dni temu robilem przeglad i amory sa po 83% zawieszenie tez sprawne i wgl...
Co musze teraz wymienic.?
Sam mc pherson (z 2 stron czy z 1)
Czy caly amortyzator....
Dodam ze szukam pomocy opini a do mechanika i tak trafie......
misiek7em
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 mar 2017, o 20:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Mc Pherson wymiana

Postprzez toldik » 11 mar 2017, o 01:00

Jeśli puści nakrętka na tłoczysku amora i da się odkręcić to być może do wymiany będą tylko górne mocowania (poduszki) amortyzatora.
Jeśli nie to trzeba wymieniać też amortyzatory jeśli duża korozja.
Amortyzatory wymienia się parami na jednej osi.

To typowa usterka w astrach.

Przeczytaj ten wątek na sąsiednim forum: http://www.astrah.pl/viewtopic.php?t=193

Pzdr.
toldik
Starszy kierowca
 
Posty: 39
Dołączył(a): 21 maja 2016, o 18:31
Lokalizacja: Piaseczno
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Mc Pherson wymiana

Postprzez misiek7em » 11 mar 2017, o 10:18

http://obrazki.elektroda.pl/4626152200_1489223450.jpeg
http://obrazki.elektroda.pl/6541625100_1489223594.jpeg
To wyglada tak. Myslisz ze skoro na przegladzie amortyzatory mialy okolo 80 % + mechanik sprawdzal zawieszenie i amortyzatory nawet 2 mechanikow to moze byc tylko do wymiany sama ta poduszka.?
misiek7em
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 mar 2017, o 20:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Mc Pherson wymiana

Postprzez toldik » 11 mar 2017, o 18:12

Hej,

Sprawność amortyzatorów nic nie ma tu do rzeczy, układ tłumienia w amorku nic tu nie ucierpiał.
Cały problem to, żeby je jeszcze uratować, jak mechanik da radę odkręcić tą nakrętkę na górze tłoczyska, które wywaliło Ci do góry (może palnikiem trochę podgrzać plus jakieś szuwaksy na rdzę i klucz udarowy i może puści), to kupujesz tylko zestaw: poduszka amortyzatora, jego łożysko i też te plastikowe zatrzaski plus nowe nakrętki (polecam zestawy Lemfordera) - to kupisz w każdym motoryzacyjnym lub przez internet.
Żeby problem nie powrócił załóż też gumowe pokrywki na poduszkę po wymianie, bo pewnie masz plastikowe które nie są szczelne dostaje się woda i to wszystko koroduje.

W ASO (lub sklepach internetowych z częściami do OPLI):
Pokrywki gumowe:
Numer katalogowy 53 44 027
Numer GM 13287508
http://www.opel-e-sklep.pl/pokrywa-lacz ... -2585.html

Nowa nakrętka (M14 na klucz 18):
Numer producenta: 3 44 987
Numer GM: 24433051
http://www.opel-e-sklep.pl/nakretka-m14 ... -1194.html


Jak nakrętki nie da rady ruszyć to żeby to naprawić trzeba wymienić niestety też amortyzatory, ponieważ rdza zeżarła gwint na amorku.

Wymieniaj obydwie strony bo pewnie ta druga nie jest lepsza.
Tutaj jeszcze coś jest na ten temat:
http://forum.opel24.com/topic/62187-sko ... h-astra-h/

Pozdrawiam
Załączniki
poduszka.jpg
poduszka.jpg (61.71 KiB) Przeglądane 10534 razy
toldik
Starszy kierowca
 
Posty: 39
Dołączył(a): 21 maja 2016, o 18:31
Lokalizacja: Piaseczno
Silnik: 1.6 Z16XEP


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

stat4u