Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

1,7 CDTI Nie odpala 2010r.

Postprzez Roman74 » 9 lut 2017, o 20:47

Witam
Dziś moja żona miała dziwną przygodę z naszym oplem jeździła połowę dnia i stanęła przed sklepem na zakupy więcej już astra nie odpaliła kręci ale nie pali.
Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. :o
Roman74
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 lut 2017, o 20:38
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

wypalanie dpf - konflikt na linii komputer czujniki?

Postprzez lan17 » 13 lut 2017, o 22:28

witam wszystkich
mam pewien problem z dpfem w moim oplu astra 3 1.9 cdti 2008 110kw. Samochód ma ok 215 tyś km przebiegu i został sprowadzony w zeszłym miesiącu z Niemiec. Od tego czasu zrobiłem nim ok 1000 km z czego połowę w ostatniej trasie.

Problem z filtrem pojawił się na samym początu użytkowania auta, jednak wydawało się, że udało się go rozwiązać w momencie, w którym okazało się że fragment jednego z przewodów spalin (chyba) poluźnił się i wypadł jeszcze zanim kupiłem auto w związku z czym jeden z czujników ciśnienia filtra pokazywał błędne odczyty.
W trakcie trwania tych problemów cały czas świeciła się kontrolka samochodu z kluczem oraz migała świec żarowych. W tym stanie samochód był wypalany na placu u mechanika za pomocą komputera diagnostycznego. Po scaleniu rozłączonego przewodu przez jeden dzień samochód zachowywał się jak trzeba ale następnego zaczęła znowu mrugać kontrolka świec. Samochód został porządnie wypalony na placu, na ziemi pojawiła się sporych rozmiarów plama wypalonej sadzy ale problem nie zniknął. Obecnie mimo przejechania dłuższej trasy wypalanie filtra włącza się średnio co 70-80km.

Moje pytania to czym może być spowodowany problem, jak go rozwiązać i na ile bezpieczne jest przemieszczanie się teraz samochodem.

Mam pewien pomysł na to co może być przyczyną problemu (wiedzę w temacie mam bardzo ograniczoną).

Wiem że po pierwszym wypalaniu na placu wskaźnik zapchania filtra pokazywał 0% a stan faktyczny był inny ponad to proces wypalania mógł zakończyć się przedwcześnie wiec dpf nie został dopalony do końca. Po naprawieniu przewodu filtr na pewno dalej był zapchany co ujawniło się plamą sadzy przy drugim dopalaniu na warsztacie. Czy możliwe jest ze problem powoduje rozbieżność pomiędzy wskazaniami stopnia zapchania komputera pokładowego i wskazaniami różnicy ciśnień pomiędzy dwoma czujnikami?
lan17
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 lut 2017, o 22:10
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Kontrolka auta z kluczykiem i esp, zablokowane obroty

Postprzez Farmer92 » 14 lut 2017, o 19:06

Witam, Astra H Z19DTJ, dziś podczas jazdy miejskiej nagle wyskoczyła kontrolka autka z kluczykiem w połączeniu z kontrolką esp, nie reagowała na pedał gazu, obroty stanęły na wartości około 1,5k. Sprawdzam błędy i wyskoczyły takie: 112052, 112252, 007071, 050074. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta wszystko ok, po skasowaniu błędów już się ponownie nie pojawiły.
Jakieś propozycje, sugestie o co chodzi i co to może być?
Farmer92
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 mar 2016, o 16:47
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Olej Valvoline

Postprzez gregor » 18 lut 2017, o 22:58

Witam zamierzam zalać Opla Astrę H olejem Valvoline
Posiadacie opinie i doświadczenie odnośnie tego oleju
5W30 silnik Diesel
gregor
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lut 2017, o 21:51
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Problemy z praca silnika i przyspieszeniem ?

Postprzez Smorky » 23 lut 2017, o 23:09

Witajcie forumowicze !

Jestem nowy wiec wybaczcie mi jezeli podpialem sie pod zly temat. Przeszukiwalem forum i nie znalazlem watkow ktore byly by podobne do moich obajow z astra

Posiadam Astre H GTC 1.9 cdti 150 KM z przebiegiem 208000 z filtrem dpf i egr rocznik 2005

Moje objawy z astra:
-czy podczas przyspieszania czy podczas jazdy stala predkoscia odczuwam delikatne szarpanie, byl okres kiedy bylo to intensywne , po pewnym czasie ustalo i teraz znowu zaczelo szarpac :?:
-przy odpalaniu po dluzszym postoju (np. po nocy) zawsze musi puscic takiego "baka" dosyc sporego ktorego czuc olejem ale oleju nie ubywa (stan sprawdzam bardzo czesto nie tylko oleju a wszystkich plynow i jest w porzadku)
-podczas procesu wypalania dpf dym czesciowo wydostaje sie przez maske :?:
-dzisiaj po dojechaniu na miejsce , postoju i ponownym odpaleniu silnik strasznie nierowno chodzi i w momencie zwiekszenia obrotow "kotrolka samochodu z kluczykiem" zaczela tak jakby nieregularnie mrugac w zaleznosci od obrotow :?:
-czy waszym zdaniem usuniecie dpf i egr jest dobra opcja :?:

Z racji tego ze moja wiedza na ten temat nie jest taka jak wasza prosze o pomoc bo nie wiem co moze byc za to odpowiedzialne.
Dodam jeszcze ze czeka mnie teraz wymiana rozrzadu, filtrow z olejami oraz swiec :!:

Z gory dziekuje za zainteresowanie i udzielona pomoc 3majcie sie :!:
Smorky
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 lut 2017, o 22:15
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Dziwny dzwiek na 2biegu

Postprzez astra06 » 26 lut 2017, o 22:07

Witam, podczas jazdy na 2 biegu, jechanie bez dodawania gazu samochód mi hamuje biegiem i wydaje taki dosyć głośny dzwiek. Spotkaliście się z takim czymś?
astra06
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 maja 2016, o 23:34
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Skrzynia M-32 olej JB German Oil 75W-90

Postprzez DanielCzoski » 28 lut 2017, o 21:55

Witam. Mam pytanie kilka dni temu wymieniłem olej w skrzyni biegów M32. Zalane zostało 2,5L tylko, że olejem JB German Oil o parametrach GL-4; SAE 75W-90. Z tyłu dodatkowo pisze że spełnia specyfikacje olejów GL-4/ GL-5, MIL-L 2105D. I moje pytanie bo parametry jego są inne od zalecanych olejów co doczytałem później Czy mogę bez obaw polatać na nim powiedzmy 60tyś i potem wymienić na lepszy? Czy ktoś wiec co to za olej? 1L w sklepie motoryzacyjnym kosztował 36 zł, więc wcale nie tanio.
DanielCzoski
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 lut 2017, o 21:52
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Coś wywala egr?

Postprzez drydly » 4 mar 2017, o 13:30

Witajcie ponownie,


Całkiem niedawno opisywałem u siebie zabieg wymiany kolektora ssącego i całej kosztownej naprawy.
Mam takie pytanie bo został wymieniony nowy egr, kolektor ssący, wyczyszczona głowica i zawory razem z szczelnością. Samochód chodzi jak marzenie pod względem mocy nie zrzuca nic w tryb awaryjny chodzi równo, ale w pamięci komputera są 2 błędy:

ECN111004
ECN110905



Czy ktoś wcześniej miął podobne problemy - chodzi mi głównie z 2 wyżej gdzie mówią o pracy powietrza? Czy nie jest to czasem spowodowane tym, iż turbina dostaję teraz lepszą dawkę powietrza i tworzą się błędy i należałoby ją zregenerować?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MAŁA EDYCJA:

Po w/w naprawie po ok 2,500km przejechanych zaciął mi się egr i poszedł na gwarancje i sądziłem że może to być wada fabryczna ale mam kolejny egr i sprawa się powtarza przejechane ok 2,500-3000km i jest zacięcie i brak mocy - mało tego czy wtyczka jest włożona czy wyjęta z egru to i tak samochód tak samo jeździ czyli egr się ustawił w jednej pozycji i ta teraz trzyma.

Pytanie co zacina mi egr od pracy - zła dawka powietrza z turbiny czy co?
I czy da się jakoś miernikiem sprawdzić kostkę od Egru czy dobre daje parametry na urządzenie?
Ostatnio edytowano 20 kwi 2017, o 15:08 przez drydly, łącznie edytowano 1 raz
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Astra H 1.7 Problem z demontażem alternatora

Postprzez t9omek » 8 mar 2017, o 08:42

Witam, mam problem z demontażem alternatora w swojej astrze h 1.7 (isuzu)
z 2008 roku. Nie mogę odkręcić dwóch przewodów od spodu, dlatego pomyślałem żeby odkręcić je u źródła niestety nie wiem gdzie prowadzą czy może mi ktoś podpowiedzieć ?

PS
Nie mam pomocnika, a samemu trudno to ustalić

Obrazek
Avatar użytkownika
t9omek
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 13:56
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

OLEJ W ALTERNATORZE

Postprzez Czeski » 12 mar 2017, o 16:29

Witam
Posiadam silnik 1.7 cdti 101km i non stop się borykam z zalewającym alternatorem przez pompe vacum. Już 4 razy naprawiałem alternator dobrze pompę vacum uszczelniałem, ale non stop pojawia się ten sam problem. Odmę sprawdzałem żadnego syfu nie było, żeby mogłoby zatkać przewód, więc w czym może być problem?
Czeski
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lip 2015, o 12:36
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

stat4u