Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez loomisti » 25 lis 2012, o 21:17
Witam.
Jak w temacie auto nagle zgasło na postoju(raczej zimny silnik), ale może od początku...
auto odpalone pod blokiem, pochodziło z pół godziny i zgasł - było niewiele paliwa ale chyba nie aż tak mało, żeby zgasło. Nie zastanawialem się specjalnie, zalałem następnego dnia - odpalił normalnie, pracował równo, cicho itp. Przejechalem się ze 2-3 km i nagle zgasł - laweta i pod dom, za 1-2 h stwierdzilem, ze spróbuję odpalić - odpalił bez większego problemu, pochodził kilka minut i zgasł. Kilka prób i... przy zimnym silniku auto odpala bez problemu, wyłącze i włączę i zawsze ok, rozgrzeje się do 55-60 stopni i gaśnie - w takiej temp. nie odpali ponownie. Akumulator i alternator raczej odpadają bo napięcie ma ok 14,0-14,1 V, gościu od lawety mówił, że jakby nie dostawał paliwa(?).
Błędy:
007071
033529
050071
050074
021371
oprócz tych błędów, kontrolki nic złego nie sygnalizują
Czujnik wału korbowego - chyba najbardziej prawdopodobne?
padnięty jeden z wtryskiwaczy chyba raczej nie, jak już auto odpali to silnik pracuje ok, może jedynie zimny i na niskich obrotach (ok 1 000) nieznacznie klekocze.
Filtr paliwa (ok 5 500 km przejechane) - raczej nie, zadziwiająca regularność czasowa "zapychania się"
Jakieś inne pomysły koledzy ?
-
loomisti
- Kierowca
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 14:07
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez pdasilva » 30 gru 2012, o 19:52
Witam kolege.
Chcialem zapytac czy rozwiazales problem.Wyswietla mi dwa z twoich bledow ale nie mam jeszcze takich objawow jak u Ciebie.Mnie nie chcial dwa razy zapalic na cieplym silniku.Jak narazie mam spokoj ale moze sie powtorzyc i chce wiedziec w co celowac.
-
pdasilva
- Kierowca
-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 27 gru 2012, o 20:09
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez loomisti » 13 sty 2013, o 02:42
Problem sam się rozwiązał. Pojechałem do mechanika, pokasował błędy odpalił auto i przez 2h nic sie nie stało. Możliwe(aczkolwiek mało prawdopodobne), że raz załapał błąd przez kiepskie paliwo/zawalony filtr paliwa a później już na nim "jechał".
Od "awarii" zrobiłem już 2 tys. km i póki co nic się nie dzieje.
-
loomisti
- Kierowca
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 14:07
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez pdasilva » 13 sty 2013, o 22:18
Czyli Twój mech. zna się na rzeczy.U mnie błąd czujnika położenia wału wskazywał na te objawy (nie wymieniałem), ale jak narazie wszystko ok. odpala na zimnym i cieplym silniku (nie zapeszam).Wychodzi na to że trafiłem na samochód, który sam się naprawia.A tak poważnie to wszystko przez te czujniki i elektronikę.Życzę szerokości i przyczepności.
-
pdasilva
- Kierowca
-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 27 gru 2012, o 20:09
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 22 gości