Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez jackkk2 » 10 lis 2016, o 18:59

Witam,
zacznij od najprostszej rzeczy u mnie przyczyną była obudowa filtra paliwa przy złączce elektrycznej ciągła lewe powietrze i siniki się po dłuższym postoju zapowietrzał .Po wymienieniu obudowy tylko nowa nie jakaś używana z allegro problem się już nie powtórzył ,dla testów odłącz wtyczkę elektryczną i zapchał wszystko szczelnie może być silkon jak problem zniknie to masz odpowiedź.
pozdrawiam
Jack
jackkk2
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 19:44
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez uqaniekkk » 10 lis 2016, o 19:25

Witam hipolesko.
Czy te gasniecie silnika również występowało podczas dojezdzania do swiatel bądź zmiany biegów? Bo powiem tak u mnie tak się działo jeszce na zimnym silniku pali on ale na ciepłym to katastrofa czasami w ogóle nie chciał zapalić jeśli masz gdzie i jak promień czujnik cisnienia w pompie paliwa obstawiam na 95% ze to będzie to obroty również mi falowaly a odczytalem się na wielu forach o tym problemie daj znać ja bedzie Aga dodam że miałem zero błędów na kompie i to było mylne
uqaniekkk
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 18:33
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez hipolesko » 16 lis 2016, o 16:21

Panowie sytuacja opanowana. Wina po źle założonej uszczelce filtra paliwa. Z filtra po wyjęciu z koszyka zlałem jedynie około 150 ml ropy (po wsadzeniu nowego filtra napełniłem go ropą w ilości prawie 450 ml). Stąd moje przypuszczenia, że musi być jakaś nieszczelność. Nie myliłem się. Po włożeniu nowego filtra i lekkim dokręceniu śruby odwracając go do góry nogami zauważyłem, że po prostu przecieka na uszczelce i to dość mocno. Po poprawieniu uszczelki i mocniejszym dokręceniu wada ustąpiła. Oczyściłem obudowę filtra z syfu na spodzie, poskręcałem wszystko do kupy, przewody paliwowe napełniłem ropą, odpaliłem i w drogę. Przejechałem jakieś 30 km i wszystko działa jak należy (autko nie jest już 4 tonowym mułem, zbiera się elegancko, nic nie faluje, pali od pierwszego strzała) Jednak jak widać są specjaliści, którzy nie potrafią prawidłowo wymienić filtra paliwa...
Pozdrawiam i spokojności życzę!
hipolesko
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 lut 2016, o 10:13
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez LukasM18 » 28 gru 2016, o 18:29

Proszę o pomoc ponownie. Kilka dni temu przyjechałem do pl. Miałem miejsce do parkowania w stylu przód na dole dupa u góry. Przychodzę rano,odpalam bez problemu,chodzi 15sek gaśnie,odpalam ponownie chodzi już bez problemu i następnego dnia znowu to samo. Zauważyłem że kiedy przychodzę następnego dnia poziom paliwa jest trochę większy. Założyłem zaworek zwrotny i się zaczęło. Obroty falują okropnie jakby miał zgasnąć,ale auto powyżej 1000 obrotów zachowuje się normalnie. Dzieję się tak tylko na jałowych obrotach. Nie mam błędów ani nic. Auto w trasie sprawowało się perfekcyjnie a teraz same problemy. Nie dymi,egr czysty,kolektor również. Nie mam pojęcia. Proszę o pomoc.
LukasM18
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 lis 2016, o 10:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 28 gru 2016, o 19:36

a na którym wężu założyłeś zaworek zwrotny i w ogóle po co , nic nie pomoże przy CR, objawy z falowaniem jak uszkodzony SCV z którego NIE MA BŁĘDU !!
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez LukasM18 » 28 gru 2016, o 22:18

No fakt błędu nie mam żadnego. Możesz mi powiedzieć co jej przyczyną powracającego paliwa do zbiornika? Zawór założyłem po to,ponieważ jak pisałem codziennie miałem więcej paliwa w zbiorniku niż poprzedniego dnia,chyba że wynikało to z ukształtowania terenu. Czyli twierdzisz że zawór scv na pompie jest uszkodzony. Samochód ma teraz 136000 przebiegu i zakładając że zawór nie był wymieniany to czy to już czas na niego?
LukasM18
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 lis 2016, o 10:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 28 gru 2016, o 22:31

i tak długo wytrzymał , pierwszy wymieniłem przy przebiegu ~90tyś, podłącz pod kompa i sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej, samą puszkę filtra paliwa masz szczelną, dekielek nie jest pęknięty
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez LukasM18 » 28 gru 2016, o 22:40

Puszka jest ok,dziś byłem robić filtr paliwa i odpowietrzac filtr. U kogo mam zrobić coś takiego tzn podłączenie pod komputer i sprawdzenie wtrysku?i jakie są normy jakby coś bo jak to zrobię to nie chce dać się naciągnąć na wymianę wtryskow pompy itp,bardzo dziękuję za pomoc
LukasM18
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 lis 2016, o 10:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 28 gru 2016, o 22:51

wymagane ciśnienie szyny to 24MPa , są skoki ale zależy jak duże, to da już odpowiedź o stanie zaworu i pompy, w DTJ rzadko siadają pompy , tam praktycznie nie ma co się zepsuć, podpiąć możesz praktycznie u każdego mechanika który ma sprzęt lub kupić interfejs, wtrysków w tym silniku nie sprawdzisz komputerowo, jedynie główną dawkę , pytałem w którym miejscu wpiąłeś zaworek zwrotny, to też jest ważna informacja, czy masz go na wężu pomiędzy filtrem a pompą CR
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez LukasM18 » 28 gru 2016, o 22:58

Dziękuję bardzo jeszcze raz za informację. Pocieszyles mnie trochę że pompy w dtj się nie psują :).powiem szczerze że bardzo się nie znam na dieslach bo to mój pierwszy a trzeci opel ogólnie. Zawór jest podpięty do węża który znika za przegrodą silnika.
LukasM18
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 lis 2016, o 10:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

stat4u