Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

Postprzez andreios » 2 paź 2016, o 17:12

Witam.

Zakupiłem auto w 2011 roku z przebiegiem około 53 tys. km...
Po 5 latach przebieg auta wynosi 160 tys. km...
W związku z tym postanowiłem zrobić przegląd auta z wymianą osprzętu rozrządu... Tarcze i klocki oraz płyny...
Zleciłem to sieciowemu warsztatowi, który sam zakupił części i wykonał wszystkie czynności związane ze zleceniem.
Niestety po wymianie osprzętu wraz w pompą cieczy zaczął występować problem związany z zapalaniem się kontrolki serwisowej w momencie nagłego przyspieszania pomiędzy 2 a 3 tys. obr/min... Kontrolka mruga na nie więcej jak sekundę... Czasami czuć, że turbina przerywa, a czasami nie odczuwało się zwolnienia... Wynikać to może z szybkiego mrugnięcia kontrolki... Problem zareklamowałem ustnie i pojawiłem się w warsztacie... Po oględzinach nie stwierdzono żadnych problemów... Jedynie jaką uzyskałem informację to taka, że zostały wymienione uszczelniacze (chyba zaworów) i po uszczelnieniu może coś się dzieje z turbiną i może już się wykańczać... Przyjąłem to do wiadomości...
Niestety po 7,5 tygodniach (przejechane około 2 tys. km.) podczas jazdy nagle zaczęły wydobywać się dziwne odgłosy tak jakby coś miało urwać się od spodu i ocierać odbijając się od asfaltu... i za chwilę zgasł silnik... Po wezwaniu assistance przyjechała laweta i na miejscu stwierdzono po odkręceniu wlewu oleju, że najprawdopodobniej został zerwany pasek rozrządu ze względu na to, iż elementy pod korkiem wlewu stały w miejscu przy próbie rozruchu silnika...

W związku z powyższym moje pytanie brzmi jak powinienem postąpić w zaistniałem sytuacji, ponieważ ewidentnie widać, że wina leży po stronie warsztatu, który całkiem niedawno przeprowadzał wymianę osprzętu rozrządu... Niechciałbym aby warsztat próbował wymigać się od odpowiedzialności dlatego proszę o poradę jak się w tej sytuacji zachować... Jak najlepiej zareklamować w tej sytuacji taką awarię? Warsztat może różnie się zachować i niechciałbym aby próbował działać na moją niekorzyść (chociaż wydaje mi się, że nie powinien, gdyż jest to warsztat sieciowy ale różnie to bywa).

Z góry dziękuję za pomoc.
andreios
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 18:42
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

Postprzez sparspar » 2 paź 2016, o 18:01

Witam
Rozrząd w 1.7 jest jednym z najprostszych do roboty. Wymiana paska na spokojnie to 2 godzinki z drinkiem w ręku:). Tam panie andreios nie ma co się zepsuć. W gre może wchodzić wada fabryczna zestawu, który kupiłeś . Wina po stronie mechanika? Ciężko w to uwierzyć, nie w tym rozrządzie.... Chyba, że to wymieniał jakiś praktykant.
Bardziej interesuje mnie ta druga wizyta, szkoda, że nie zczytałeś błędów i o jakie uszczelniacze chodzi...hmm
Zrób jakieś zdjęcia jak będziesz w warsztacie, gdy otworzą pokrywę rozrządu.
A może to rozrusznik rozsypał się, skrzynia biegów albo coś ze sprzęgłem...
Dlatego nie oburzaj się na warsztat póki nie podadzą Ci przyczyny...
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

Postprzez andreios » 2 paź 2016, o 18:28

Auto zostawiłem w warsztacie z informacją, iż interesuje mnie wymiana rozrządu wraz w pompą wody... Wszystkie części były zakupione przez warsztat... Opis błędów otrzymałem po wymianie rozrządu i mam takie zestawienie z komputera... Natomiast druga wizyta nie wykazała błędów... W warsztacie uzyskałem informację, że kontrolka musiałaby się świecić minimum 5 sekund aby coś zostało zarejestrowane... A akurat wróciłem z wyjazdu wakacyjnego i kontrolka zapalała się dziesiątki razy na sekundy... Co do uszczelniaczy to chodzi konkretnie o wymianę uszczelnień wtrysków... Nie wiem czym uda mi się zrobić zdjęcia po rozebraniu osłony paska rozrządu, ponieważ odwiedzę serwis z samego rana przekazać im informację i zostawić klucze i od razu będę musiał lecieć do pracy... Właśnie dlatego obawiam się jakiegoś kręcenia... Zresztą jest to serwis sieciowy i mają osobno poczekalnie a osobno warsztat dla pracowników więc raczej mnie tam nie wpuszczą... Będą grali na swoją korzyść i to mnie martwi bo nigdy nie byłem w takiej sytuacji... Zrobiłem tym autem wiele kilometrów i nigdy nic w nim się nie działo, aż do tego momentu...
andreios
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 18:42
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

Postprzez sparspar » 2 paź 2016, o 18:42

To Twoje auto więc masz prawo obejrzeć po uszkodzeniu, domagaj się tego!..Bo potem może być za poźno
Skoro wymieniali uszczelniacze wtrysków te w pokrywie to tam nic nie mogli zepsuć. No chyba, że coś wpadło im pod wałek rozrządu a potem przemieściło się i zblokowało , stąd ta awaria. (taka opcja też mogłaby zdarzyć się)
A przy rozrządzie to masz tylko jedną śrubke od napinacza do dokręcenia+ rolka. Mogłaby się urwać gdyby dokręcił za mocno...to tyle.
Nic innego mi nie przychodzi do głowy... bo w tym aucie wszystko jest fajnie przemyślane pod wzgledem konstrukcyjnym i ciężko coś nabroić.
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

stat4u