Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez Prezi » 10 wrz 2016, o 15:59

Witam
Zmienilem zawor scv i zrobilem mu nauke OP-Comem
po wymianie
Obroty staly na 1000 a po wcisnieciu hamulca spadaly na 750 , oraz wywalalo blad za wysokiego cisnienia

zrobilem wiec jeszcze raz nauke i reset
Po kilku chwilach na wolnych obrotach zaczal gasnac i wogole nie dalo rade nim jechac -padaly obroty tak jak by odcinal doplyw paliwa.
zaczelo wywalac blad o blokadzie czujnika i odpalal dopiero po skasowanu bledu

po wlozeniu starego czujnika bez adaptacji niskich obrotow wszystko wrocilo do normy

Pytanie jest- czy to czujnik jest walniety czy moze adaptacja nie dziala z op-coma, wiadomego pochodzenia.

Wydaje mi sie ,ze bez adaptacji powinno wszystko chodzic idealnie na wysokich obrotach tylko na niskich wariowac .ale raczej nie gasnac
Prezi
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 19:35
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez umek19 » 14 wrz 2016, o 00:53

A ten zawór to nowy? taki jak trzeba? jakiejś firmy?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez Prezi » 14 wrz 2016, o 17:38

ten za 280 zl z allegro --przyszedl niezapakowany i bez oringu i uszczelki -. Cos mi sie wydaje ze gosciu mi wcisnal uszkodzony z zwrotu bo skoro mieszkam za granica to nie bedzie mi sie chcialo odsylac.
Zagladalem do srodka i wygladal na czysty .
Prezi
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 19:35
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez umek19 » 15 wrz 2016, o 03:06

Te oringi to ważniejsze od samego zaworu, ja jak wymieniałem to nie programowałem, a jak był uszkodzony to obroty falowały na biegu jałowym, ciężko odpalał, gasł podczas jazdy. "Po kilku chwilach na wolnych obrotach zaczal gasnac i wogole nie dalo rade nim jechac -padaly obroty tak jak by odcinal doplyw paliwa.
zaczelo wywalac blad o blokadzie czujnika i odpalal dopiero po skasowanu bledu " - jak tak miałem to wymieniłem filtr paliwa i przeszło. Zawór to nie sinik krokowy on pracuje cały czas.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez Prezi » 15 wrz 2016, o 17:31

wlozylem na razie stary scv -psiknelem go troche zeby oczyscic i o dziwo przestal falowac . A filtry wymieniam co 6 miesiecy wszystkie .
Prezi
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 19:35
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez Wuipe » 6 sty 2017, o 10:45

Mam pytanie, a nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego wątku.

Jestem po wymianie zaworu, odpaliłem auto, pochodziło normalnie przez kilka (kilkanaście) sekund i zgasło. Później nie dało się go już odpalić, tzn. kręci ale nie zapala. Tak samo dzieje się na starym zaworze, bo założyłem go do sprawdzenia. Nie 'uczyłem' zaworu, bo nawet nie miałem jak.

I teraz pytanie - czy po wymianie zaworu SCV trudności z odpalaniem to normalny objaw? A jeśli nie, to co mogło pójść nie tak? Czy jest szansa, że układ jest zapowietrzony?
Avatar użytkownika
Wuipe
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 gru 2015, o 08:08
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: problem z zaworem scv -dziwne zachowanie po nauce

Postprzez szmic » 6 sty 2017, o 11:27

zdarzało się tak że po wymianie nie można było w ogóle uruchomić auta - wystarczy zrobić reset pompy, reszta do sprawdzenia po podłączeniu do kompa
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron
stat4u