Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 16 sie 2016, o 20:18

Ja leje orlena, kupuje butelke chyba litrową albo pol litra za 16 zl, a czasami jak potrzebuje to kupuje na stacji sa w butelkach 100ml za pare zł-- orlen semisynyetic 2t czerwony, dla brata kupowałem ostatnio jakiegos orlena 2t niebieskiego w szarej butelce ale on ma fap a tamten olej właśnie ma mało czegos tam i mozna go lać do daf/dpf, nie dolewam tego cały czas tylko czasami. Wiele osób może się śmiać ale jak kolega przyjechał z USA i mi to powiedział , że tak tam naprawiają wtryskiwacze to też mu w czoło stukałem . Mam w domu 6 diesli, wszystkie common rail i nigdy odpukac nie padł mi jeszcze wtrysk ani pompa.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 16 sie 2016, o 20:22

a egr czysty?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 16 sie 2016, o 20:32

Erg był pierwszą rzeczą jaka została wyczyszczona. Plus czyszczenie przepustnicy, podmiana na inna nawet, tak samo przeplywomierz podmieniony do sprawdzenia
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez hernanc » 17 sie 2016, o 09:20

chłopie nie boksuj sie tyle z tym tematem. Zacznij od razu od wymiany zaworu SCV na pompie CR. Mialem to samo. Tez mi szarpalo i to mocno, prawie zawsze na 2 biegu i czasami na 3 i tez w okolicach 2tys. obrotow. Po wymianie jak ręką odjął. Mnie normalnie szlag trafia z tym samochodem a za te zaworki, ktore tak padają to powinien pójść jakiś pozew zbiorowy. Niektorzy od przebiegu 60tys. km po 5 razy go już wymieniali.... to jest jakas masakra. Szukaj na alledrogo oryginalow denso , chodzą za okolo 280zl. Mam praktycznie ten sam silnik co Ty więc na 90% jestem pewien że to wina tego zaworu.
PS. Propozycja uzytownika umek z tym olejem 2t tez bardzo dobra , ja tez to zaczynam stosowac. Tylko jeśli masz DPF to musisz kupić ten olej troche droższy zeby byl niskopopiolowy. Ja stosuje Monzol 5c , mam nadzieje ze to przedluzy mi chociaz zycie tego pie.......go zaworka...
hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 17 sie 2016, o 12:45

Nie zrozum mnie źle, ale kupilem to auto w maju. Od tamtej pory wymieniłem dwumase komplet, wszystkie plyny oleje i filtry, olej w skrzyni tez, cewke klimy, regeneracja dpfu i oryg.czujnik temp.spalin. Nie malo mnie to kosztowalo plus kasa na diagnostyke. Dobrze ze mam sasiada co ma chociaz CDIFa. Kupilem op coma wczoraj i żałuję ze nie w maju.Bylbym bogatszy o pare stowek. Jestem w kontakcie z kolega szmicem i tez obstawia scv choc na poczatku tez byly watpliwosci. Zrobie pomiar cisnienia cr op comem jak tylko przyjdzie i powinno mi to juz cos powiedziec. Objawy mialem wczesniej nie typowe do scv.spalanie jalowe bylo idealne 0,5 a obroty sztywne jak drut.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez hernanc » 17 sie 2016, o 13:03

niemało Cie to kosztowalo , rozumiem. Ale uwierz mi na pewno mniej niż mnie;) Nie bede wypisywal co już ja wymienialem. Kolega szmic Ci na pewno pomoze, mi tez pomagal. A op-com to tego auta to podstawa, kasa sie zwraca po paru uzyciach. Ten model jest o tyle dziwny że diagnostyke przeprowadzam prawie zawsze na forach i o dziwo jak do tej pory jest w 100% skuteczna oczywiscie z pomocą op-coma. Dziwne ze to opel a tak malo mechanikow go zna. A tak na pocieszenie i tak jeszcze nie przeszedles przez wszystkie bolączki tego modelu.... hehe noo ale wszystko przed Toba. Do sprawdzenia SCV jest kilka dróg (sprawdzenie skokow na pompie żądane/rzeczywiste, sprawdzenie wskazania na test mode na wyswietlaczu w samochodzie ) ale ja w ciemno u Ciebie obstawiam że to to. Zmyłką w tym przypadku jest to, że prawie każdy kojarzy wymianę tego zaworka z falującymi obrotami. Ja oprocz tego mialem opadające obroty gdzie spalanie mi spadalo do 0.2/03l i samochod chodzil jak traktor głosno, noi dodatkowo to szarpanie przy przyspieszaniu. Wiec miej swiadomosc że nie tylko falujace obroty. Druga sprawa , jaki masz przebieg (i czy prawdziwy)
hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 17 sie 2016, o 21:50

Kolego hernanc zgadzam sie oczywiście, kasa na diagnostykę ucieka bardzo szybko a każdy tylko zbywa. Wiadomo mozna by zostawić auto u mechanika i powiedzieć ma być zrobione, tylko wtedy nie wiemy jakie bedą koszta, a i przy tym można niezle sie przejechać. Mechanik nie kupi na swój koszt scv do spróbowania. Wracając do tematu szarpania itd, musze bardzo podziękować szmicowi!!! Ten człowiek ma dusze na ramieniu. Mam już op coma i udało mi sie dzisiaj ustalić że ..... to będzie scv. Tak jak przypuszczaliśmy ciśnienie na pompie skacze od 22 do 26 miejscami. Zamawiam dzisiaj z neta ten zaworek, tylko jest tego sporo, znalazłem za ok 294 zł i to chyba już najtaniej, a moze ktos kupił taniej?
Op com bardzo fajna sprawa i żałuje że nie zakupiłem tego 2 miesiące temu.Conajmniej 500 zł bym zaoszczędził. Wiadomo że interfejs to nie wszystko, trzeba wiedzieć gdzie szukać, na szczescie jest ktoś taki jak szmic.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez hernanc » 17 sie 2016, o 22:06

hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 21 sie 2016, o 14:40

Nowe fakty. Panowie, zakupiłem op coma i sprawdziłem cisnienie na listwie duze wahania od 22 do 26. Potwierdziło sie ze trzeba zakupić scv. Zamówiłem 295 zł z przesyłka, wymieniłem i nauczyłem małą dawkę paliwa. Przed nauką było wpisane "nauczono". Po tym procesie spalanie na biegu jalowym wróciło do normy czyli 0,5/0,4L. Ale... klekocik jest nadal choc mniejszy, no i cisnienie na listwie jest lepsze ale nie idealne. Utrzymuje sie w granicach 23-25 bliżej środka co ok 30 sekund spada na ułamek sekundy do 22 z groszem. Wczesniej 22 było długo a z komputera BC dawka był 66 ml raz poraz skakała na 122.Teraz jest 122 i bardzo rzadko skoczy na 66 czyli niby ok. Nie wiem jak bedzie z szarpaniem bo auto stoi u lakiernika i dopiero około wtorku może środy bede mógł nim pojechać . Moje pytanie, skąd takie różnice ciśnienia mimo wymiany scv i nauki małej dawki paliwa. Czy komputer zaadoptuje sie sam? W poprzedniej astrze po wymianie scv pojechałem na naukę dawki i nic to nie dało, serwis później znowu robił naukę i tez bez skutku. Dopiero jak przejechałem 300 km auto sie zaadoptowało i było dobrze( problem z odpalaniem). Ręce opadają
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 21 sie 2016, o 20:03

moim zdaniem ciśnienie musi trochę skakać, jeszcze nie widziałem takiego samochodu co cisnienie stoi w miejscu. Ja zamówiłem używany zawór egr koszt chyba z 30-40 zl- będe testował jego zachowanie bo wyraźnie ja słyszę u siebie jakieś takie pssss, z jego okolicy siedząc jako kierowca, u mnie szarpanie teraz nie występuje ale to dziwne dźwięki słysze w okolicy 1800-2000 obr/min, jeszczę zmienię filtr paliwa bo wcześniej tego ni było( mam kilka zapasowych różnych firm) i sprawdzę wężyki podciśnienia.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron
stat4u