Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Metaliczne stukanie silnika po zapaleniu

Postprzez ErnestoHoosta » 29 maja 2016, o 09:17

Witam. Jestem od niedawna posiadaczem Opla Astry H z silnikiem 1.9 CDTI 150KM. Wczoraj po zapaleniu samochodu w okolicach silnika zaczęły dobiegać metaliczne odgłosy. Po przejechaniu około 15-20 km ustąpiły. Dziś rano zapalając go problem znów się pojawił wraz z dziwnym dźwiękiem alternatora. Dodam że nie wymieniałem jeszcze rozrządu. Jeśli ktoś kiedyś miał podobny problem proszę o wszelkie informację i pomoc.

ps. Czy orientuje się ktoś czy istnieje możliwość kompletnej diagnostyki silnika wraz z wszystkimi podzespołami? Jakie są to koszta i gdzie należy się udać?
ErnestoHoosta
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 maja 2016, o 09:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

błąd P2279_11 samochód wchodzi w tryb awaryjny, silnikz19dtj

Postprzez ssjdamian » 30 maja 2016, o 14:42

Witam serdecznie. Jestem w sumie raczej bardziej szczęśliwym niż nieszczęśliwym posiadaczem Astry H Kombi z 2004 roku z silnikiem Z19DTJ. Samochodem przez 2 lata posiadania przejechałem około 42 tyś km. Samochód obecnie ma 242 tyś przelotu (raczej oryginał).

W zasadzie od początku jak auto posiadam, kopci, raz mniej raz więcej (szczególnie na 2 biegu i przy agresywnym przyśpieszaniu). Pojawia się również w ciepłe dni oraz czasami w chłodniejsze błąd P2279_11 i samochód wchodzi w tryb awaryjny.

Pokrótce napiszę, co przez okres, jaki auto posiadam udało się zrobić:
- wymiana zaworu EGR na regenerowany oraz 3 razy był czyszczony wraz z boost sensorem,
- wymiana kolektora dolotowego na kolektor bez klapek z zaślepionymi otworami, oczywiście wszystko było dokładnie czyszczone łącznie z odmą,
- wymiana przepływomierza na używany, ale z pewnego źródła i z małym przebiegiem.

Generalnie auto po wyżej wymienionych wymianach odzyskało wigor, zaczęło się lepiej wkręcać na obroty. Po tych zabiegach przez zimę, późną jesień i wczesną wiosnę błąd nie pojawił się ani razu (auto jednak dalej kopci ale nieco mniej). Zaczęły się ostatnio wyższe temperatury i błąd znów wraca, praktycznie nie ma trasy żeby się nie zapalił. Wystarczy jednak auto zgasić i zapalić jeszcze raz i jest jakiś czas ok. Błąd pojawia się głównie wtedy, gdy auto dochodzi do temperatury roboczej cieczy około 88-90 stopni. Generalnie auto pali bez problemu chodzi równo, spalanie też w normie. Z ostatnich 20 tyś kilometrów średnią mam 6,3. Auto użytkowane w trybie 70% trasa 30% miasto z czego część tego miasta to tak naprawdę małe miasteczko a część to większe miasto. Auto jest oczywiście bez DPF. Sprawdziłem wizualnie wszystkie przewody dolotowe z powietrzem (błąd sugeruje problem z nieszczelnością w dolocie powietrza). Czy uważacie, że może to być problem z nieszczelnym intercolerem? Ja już nie mam pomysłów i proszę was o pomoc.

EDIT: Dodam jeszcze, że kontrolka z kluczykiem gaśnie, jeśli puszczę gaz na jakieś 5-10 sekund, wcześniej gasła po zgaszeniu a czasem potrzebny był OP-COM żeby wykasować błąd.
ssjdamian
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 lut 2016, o 22:35
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

1.7 110KM, ubytki oleju, szlam w zbiorniiku wyrównawczym

Postprzez Telcontar » 10 cze 2016, o 07:40

Witam Forumowiczów!

Zwracam się do was z prośbą o pomoc w ustaleniu usterki w mojej Asterce.
Otóż kilka dni temu stałem około 45min w korku (zamknięty tunel w Katowicach). Po przyjeździe pod dom (Knurów) usłyszałem gwizd spod maski i zauważyłem migającą kontrolkę temperatury silnika.
Po otwarciu maski okazało się, że samochód rzyga czarnym kisielem ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.

Czytałem różne posty na necie, które sugerują 3 rzeczy:
1. Uszkodzona chłodnica oleju
2. Uszkodzona głowica lub uszczelka pod głowicą
3. uszczelniacze wtrysków

Każda z opcji to gruby szmal, może to również nie rozwiązać problemu, więc nie chcę czegoś robić niepotrzebnie.

Mechanik który się tym zajął, twierdzi że w życiu nie widział, żeby olej tak szybko znikał z silnika :o
Wymieniłem chłodnicę oleju na używaną (wiem - nie gwarantuje to sukcesu, ale warto sprawdzić) i efekt dalej ten sam.
Po uzupełnieniu oleju i odpaleniu auta po kilku minutach ubywa 1 kreska na bagnecie. Nowa chłodnica oleju kosztuje 1200zł więc nie chcę kupować jej w ciemno.
Nie widać żadnych wycieków - tylko wybija szlam przez zbiornik.

Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem? Znacie jakiegoś dobrego mechanika który by się tym zajął, nie robiąc od razu głowicy, tylko z rozsądkiem z okolic Gliwic?
Telcontar
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 lip 2013, o 20:35
Lokalizacja: Gliwice / Knurów śląskie
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Z17DTH nie odpala po naprawie

Postprzez nasty1404 » 25 cze 2016, o 10:56

Dzień dobry. Mój problem polega na tym, że auto po naprawie tłoka przestało odpalać. Co prawda przed remontem skończyła się pompa CR wiec kupiłem drugą i oddałem do sprawdzenia w serwisie BOSCH. Poskładałem wszystko, układ odpowietrzałem odkręcając nakrętki z wężyków i odpinając wtryski. Kiedy pomogę jej placzkiem (wiem, wiem nie wolno) silnik na pełnym gazie wkręci się na obroty i przez jakieś 3s reaguje na pedał gazu i gaśnie. Macie pomysły co może być nie tak? Może jest na forum ktoś kto mieszka w okolicach Iławy i posiada opcom?
nasty1404
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 cze 2016, o 10:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Opel astra h 1.9 cdti 16v sport Szarpie przy ruszaniu

Postprzez 86piotrex » 1 lip 2016, o 14:05

witam posaidam Opel astra h 1,9 cdti 16v 150KM i mam mały problem ostatnim czasy przy ruszaniu czuje jak mi szarpie na 1 czy 2 czy 3 biegu z małej predkosci a na zegarach mi nic nie wyskakuje żaden błąd ani kontrolka.


czy ktos kiedy miał taki objaw przy tym silniku.....

wiem ze przy tych modelach to jedyna wada ajka jest to kolektor
Piotrex
86piotrex
Starszy kierowca
 
Posty: 52
Dołączył(a): 22 lut 2015, o 20:16
Lokalizacja: chrzanów
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Astra H GTC 1.9 CDTI 120km spadek mocy

Postprzez lizindron » 3 lip 2016, o 19:30

Witam,

Mam problem mianowicie, jeszcze kilka dni temu jak wcisnałem na 3 biegu gaz nawet nie w glebe to czuć bylo przyspieszenie a teraz mam problem z lekkim zrywem do 3tys obrotów problem z dojsciem... turbina odpala normalnie, EGR ok, brak błędów... nie wiem w czym problem może być nie zauważyłem żadnych dziwnych dzwieków czy czegokolwiek, może ktoś coś doradzić co to może być badz co sprawdzić?
lizindron
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 lip 2016, o 19:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Zmiana mocy silnika

Postprzez drydly » 6 lip 2016, o 16:14

Witajcie,

Mam taki nurtujący mnie problem tj. czy można komputerowo skręcić moc silnika z 150km do 120km?


Do wczoraj sądziłem że kupiłem astrę h z 2006r z silnikiem 1.9 120km, a dowiedziałem się że mam 150 konną wersję,

Kiedy odkupowałem samochód od niemca to w niemieckich dokumentach miał wpisane 88kw, a podczas wczorajszej wymiany egr okazało się że jest to wersja 150 konna i część ta pasuje od tego modelu bo w sumie jets to 16 zaworowy silnik i części pasujące do niego pasują i od wersji 120.

Pytam bo szczerze nie czuję aż takie mocy od początku jak kupiłem samochód no chyba że przycisk sport który jest na wyposażeniu samochodu dopiero odsłania całą moc samochodu bo nawet miałem małe ściganie w Niemczech gdzie miałem dużo cięższego od mojej astry peugeot 507 2.0 136km i tak trochę powinienem go odstawić a jednak był z tym duży problem i jeszcze pamiętam że klawisz sport był włączony.

Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem?

Nadmieniam że problemów z silnikiem i błędów nie miałem poza tym dopiero teraz egr po 2 latach siadł.
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Odma

Postprzez witwicki1992 » 8 lip 2016, o 16:05

Witam mam pytanie gdzie znajduje się odma żeby ją przeczyscic opel astra h 1.7 100 km 2005
witwicki1992
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27 maja 2016, o 16:37

Z19DTH Chrobotanie na biegu jałowym

Postprzez vanisz » 17 lip 2016, o 22:37

Witam,

Z góry przepraszam, że z Vectrą. Jednak w Astrach macie takie same silniki i pomyślałem, że może tutaj ktoś pomoże rozwiązać problem.

Czy ktoś może przybliżyć jaki element może wydawać chrobotanie jak w filmie ?:

https://www.youtube.com/watch?v=ZsLoKKdepl4

Odgłos słyszalny bardziej od strony prawej.

Zauważyłem że jakiś czas temu na jałowym bez klimy miałem spalanie 0,7 l /100 W chwili obecnej jest 0,9 jednak bardzo skacze : 0,6-1,2 - z klimą do 1,4. Wygląda to mniej więcej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=JmXciTB1XFs

Koło dwumasowe i komplet sprzęgła miałem wymieniany ok 2 tys km temu.

Zauważyłem większe spalanie w mieście, na trasie gdy utrzymuję stałą, nawet wysoką prędkość jest podobnie jak kiedyś.

Filtry i olej miałem wymieniany w kwietniu.

Nie posiadam DPF.
DZIĘKUJĘ ZA ODP.
vanisz
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 lip 2016, o 10:50

Problem z trzęsącym silnikiem 1.7

Postprzez kamyk746 » 20 lip 2016, o 19:19

Witam posiadam astre h z silnikiem 1,7 cdti o mocy 80 km. Problem pojawił się jakiś czas temu od trzęsącej się kierownicy,karoseri jak i drążka od skrzyni biegów (na jałowym biegu).Wymieniłem poduszki od silnika ale nic to nie dało :( . Dalej trzęsie się kierownica i drążek lecz mniej, a karoseria dalej. Po podpięciu komputera okazało sie ze skacze ciśnienie na listwie cr miedzy 21-24 mph i zauważyłem że czujnik ciśnienia paliwa przepuszcza. Odkręciłem i ponownie go przykręciłem lecz trochę się poci choć dużo mniej. Proszę o pomoc od czego może skakac tak ciśnienie na listwie cr jak i dla czego cała karoseria trzęsie się na jałowym biegu
z góry dziekuje
kamyk746
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 lip 2016, o 19:05
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

stat4u