Witam,
Pozdrawiam i witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Mam taki kłopot jak w tytule. Moja Astra ma silnik 1,9 CDTI 120KM, manual, przebieg ok. 230 tys. km. Ostatnio pojazd jest wykorzystywany przeważnie w cyklu miejskim. Silnik gaśnie w taki sposób, że zapala się samochód z kluczykiem i silnik natychmiast gaśnie. To bardzo niebezpieczne zjawisko, jak zgaśnie np. na łuku drogi, zakręcie - to nie ma wspomagania i kłopot gotowy (szczególnie jak prowadzi kobieta). Ponownie zapala "od ręki" nawet bez długiego kręcenia. Już nawet doszedłem do takiej wprawy, że jak to się zdarza to "strzelę z kluczyka w stacyjce" i jadę dalej. Zdarza się to w bardzo różnych okresach i warunkach, bez względu na to czy silnik zimny, gorący, jadę długo, krótko itd. Silnik może zgasnąć np. 6 razy dziennie a także usterka może się nie pojawić do ok. 2 tygodni. Przejrzałem to i inne fora pod kątem tego kłopotu; wyszukiwałem ręcznie wątek po wątku jak też stosując wyszukiwanie (check engine, samochód z kluczem, kluczykiem, gaśnie itd., np. tutaj dotarłem do roku 2012) jednak dokładnie takiego problemu jak mój nie znalazłem. Znam już także prawdop. możliwe przyczyny jak SVC, zawór EGR, brudny EGR turbo itd. Kod błędu jaki mi się pojawia metodą "pedałów" to:
ECN 214708.
B2147 Left Front Mirror Horizontal Position Sensor Circuit High Zasilanie paliwem / powietrzem
P2147 Fuel Injector Group ôAö Supply Voltage Circuit Low Silnik / napęd
P2147 Injector 1 or 4 Malfunction C-018 Silnik / napęd
P2147 Injector 1 or 4 Malfunction C-027 Silnik / napęd
P2147 Injector 1 or 4 Short Circuit C-018 Silnik / napęd
P2147 Injector 1 or 4 Short Circuit C-027 Silnik / napęd
Czy ktoś może miał podobny problem, żeby mnie naprowadzić co to może być? Nie chcę "w ciemno" rozbierać EGR czy regenerować turbo.
Serdecznie dziękuje za przydatne informacje.
Pozdrawiam Saracen