Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Moderator: piotii

Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 24 kwi 2016, o 18:32

Witam, mam problem ze sterowaniem klapką obiegu powietrza z zewnątrz lub z wewnątrz.
Problem polega na tym ze silnik sterujący w/w klapką po uruchomieniu się pracuje przez około 15 sekund, wykonując przy tym lekko ponad 2 pełne obroty, tak więc klapka nie mogła wytrzymac tak dużego ruchu. Powiedzmy ze klapkę jakos posklejam na zawiasach ale to nie rozwiązuje problemu nadmiernego wychylenia klapki.
Co steruje silnikiem? Dlaczego za każdym razem po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON silniczek ten wykonuje 15sekundową pracę za każdym razem w tą samą strone?
Sprawdzałem napięcie dostarczane do silniczka, jest naprzemienne po około 11volt raz w jedną strone raz w drugą ale tylko w przypadku gdy steruje przełącznikiem od tej funkcji.
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez szmic » 24 kwi 2016, o 19:08

sprawdź tu http://www.astra-h.ru/zaslonka.html , dorabiają układ
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 24 kwi 2016, o 19:25

szmic napisał(a):sprawdź tu http://www.astra-h.ru/zaslonka.html , dorabiają układ


W sumie to mocno zastanawia mnie co jest przyczyną ze doszło do takiej sytuacji, ale po przeglądnięciu kilku for doszedłem do wniosku ze to problem dość często występujący więc nie miałem zamiaru stosować półśrodków a dotrzeć do sedna, tzn dlaczego ten przeklęty silniczek robi mi ponad 2 obroty!!!?
W sumie bym tego wogóle nie ruszał gdyby minie padał silnik od dmuchawy, tzn zaciera sie pomału na tulejce więc musiałem zdemontować i przy tej okazji załatwić temat klapki ale jak nic z tego nie wyjdzie to zblokuje ją na stałe i tyle. Niemniej jednak wolałbym to naprawic, ponieważ skoro coś jest to niech działa poprawnie, niemam tylko zamiaru wchodzić w jakies kolosalne serwisowe koszty z powodu wadliwie działającego mechanizmu zwykłej klapki...

Czy ktos zna odpowiedz na pytanie dlaczego silniczek wykonuje prace nieprawidłowo?
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez umek19 » 25 kwi 2016, o 20:46

bo w tym silniczku jest potencjometr i on nie widzi sygnału wiec wykonuje prace ale po pewnym czasie komputer stwierdza awarie i go wyłącza , tak czy siak to wina , że jest zepsuty silniczka więc go trzeba wymienić p.s wydaje mi sie ,że po zgaszeniu samochodu po pewnym czasie ta klapka sie zamyka, bo czasami w garazu słysze prace klapek ale których to nie sprawdzałem( mam klimatronika i w innych też słyszałem , że klapki żyją swoim życiem)
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 25 kwi 2016, o 21:49

no to już jakiś trop jest... w sumie otwierałem ten silniczek i nie zauważyłem tam nic szczególnego, ale teraz wiem czego tam szukac więc póki wszystko rozbabrane to warto obadać to jeszcze raz. Dość logiczne rozwiązanie, oby trafne.
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 26 kwi 2016, o 17:30

20160426_140446a.jpg
I nic tu nie ma takiego,,,
20160426_140446a.jpg (214 KiB) Przeglądane 23023 razy
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 26 kwi 2016, o 17:33

ile jest tych nastawników w tym samochodzie? Dwa?

Na dzień dzisiejszy wystarczy,miałem problem z silnikiem wentylatora więc go wymieniłem, kręci sie ale przez wyloty powietrze nie uchodzi, krótko mówiąc nie dmucha do środka.
Przełącznik kierunku nawiewów działa bo słychac i widać ze funkcjonuje... co jest grane w tym aucie. Czy mozliwe jest ze wentylator się kręci w strone przeciwną od starego? Podłączyłem tak samo. Co do klapki to zamiesciłem fotke na której widać ze nic nie widać, tzn nic tam niema jezeli chodzi o sterowanie.
Ma ktos pomysł???
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 27 kwi 2016, o 10:48

Temat samego nawiewu rozwwiązany, drugi silnik przy identycznym podłączeniu kręcił się w przeciwną stronę, przelutowałem kable i jest ok.
Ponawiam temat sterowania klapką, czy ktoś wie dlaczego i co konkretnie steruje tą klapką od obiegu zewnętrznego i wewnętrznego?
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez umek19 » 27 kwi 2016, o 19:16

a co ty masz za klimatyzacje zwykla sac czy jescze inna czyli zwykla, klimatik czy klimatronik?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Obieg wewnętrzny i zewnętrzny powietrza

Postprzez adam78net » 27 kwi 2016, o 22:08

zwykła, manual.
adam78net
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 kwi 2016, o 18:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

stat4u