Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez karel19 » 20 kwi 2016, o 17:01

Witam.
Nie dawno kupiłem astrę z silnikiem dth i problem wygląda następująco:
Odpalam po nocy , trochę długo kręci ale łapie , po czym gaśnie - chyba że przytrzymam gaz to nie gaśnie.
odpalanie po kilku godzinach lub na ciepłym bez problemu , ale trochę długo kręci (ok 3-4 sekund)
Obroty delikatnie falują na zimnym (850-900rpm)
Błędy jakie udało się odczytać metodą gaz hamulec:
062101
056003
050074
000275
008703

Czy przyczyną może być zapowietrzanie np. przez obudowę filtra paliwa ?
Może czujnik w pompie lub jakiś na listwie , a może pompa?
Dodam że auto w ogóle nie kopci , czy zimny czy ciepły.

Edit: pierwsze błędy nie dotyczą bezpośrednio silnika , ale dwa ostatnie dotyczą ciśnienia paliwa/zaworu dozującego paliwo (00275) , ciśnienie na listwie wtryskowej (008703)

Proszę o pomoc.
karel19
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 20:22
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez sto. » 24 kwi 2016, o 14:47

witaj,
Miałem podobnie u siebie, lecz w zimie, co prawda trochę inne błędy i inny silnik. U mnie problemem był przekaźnik świec żarowych i zatkany egr.
Ale w międzyczasie sprawdz czy nie ma wody w filtrze paliwa, niech sprawdzą ci świece (nie zawsze komputer pokazuje błąd).
Jak zapalasz to poczekaj te 10 sek od przekręcenia zapłonu do pozycji II, aż zgasną kontrolki. Świeci ci się może kontrolka "akcja serwisowa", czy gaśnie po kilku sek?
A błąd P050074 to elektrozawór. Możesz mieć coś nie tak również z czujnikiem ciśnienia paliwa lub z zaworem, chociaż lepiej żeby był to czujnik.
sto.
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 lut 2016, o 13:20
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez karel19 » 24 kwi 2016, o 19:12

Zawsze czekam aż kontrolki gasną jednak nigdy jeszcze mi się nie zapaliła kontrolka od świec (temperatura ponad 7 stopni , muszę poczekać aż będzie chłodniej)
Kontrolka serwisowa gaśnie po kilku sekudnach.
Problem gaśnięcie po odpaleniu narazie nie występuje , nie wiem co mu się stało ale się poprawiło (może dlatego że zaraz po odpaleniu wyjeżdżam z garażu)
Najpierw spróbuje wskrzesić akumulator , naładować , a jak nie to wymienie na 70ah (jest fabryczne 60ah) , u znajomego rozrusznik kręci jak szalony a u mnie niestety słabiej.
mam zaklepany termin u jednego magika w okolicy dopiero na koniec maja , zobaczymy. Do tego czasu chcę wymienić aku i skasować błędy , zobaczymy czy powrócą.
Dodam że obudowa filtra jest nie oryginalna i nie znalazłem nigdzie zamiennika takiej firmy , teraz niestety nie słyszę żeby coś w jego okolicy syczało.

Oby nie było to nic poważnego , bo to mój pierwszy ropniak i nie chcę się rozczarować.

Martwi mnie też spalanie na kompie 7,2l , średnia prędkość 52km/h , dystans 1700km. Nie jeżdżę po mieście , min 10km i kilka tras ponad 100km.
Czy to normalne spalanie? nie jeżdżę jak wariat , zmiana biegów 2500rpm i max 120km/h.
karel19
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 20:22
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez sto. » 24 kwi 2016, o 20:21

Ja problem z gaśnięciem miałem tylko w zimie (silnik zapalał ale po jakiejś 1 sek od razu gasł) a kontrolka serwisowa gasła dopiero kilak sek po odpaleniu silnika, nie bylo błędów związanych ze świecami, sprawdzili mi świece, były ok więc padło na przekładnik.

Musisz sprawdzić czy nie ma wody we filtrze. Akumulator mam taki jak ty. Sprawdź w trybie diagnostycznym jakie masz napięcie, pomoże ci to ocenić czy aku masz ok, jak masz powyżej 14 V to jest w ok, jak poniżej 13,5 to już jest źle. Ja już mam na wyczerpaniu i czasem spada mi poniżej 13,5 V i wywala błędy na kompie.

do samodzielnej diagnostyki i usuwania błędów proponuję:
http://pl.aliexpress.com/item/2015-12-V ... 67258.html
chyba że masz mechanika który robi to za free. U mnie działa bez problemu, kasuje błędy, robi testy itp. Mając to sprawdzisz sobie sam ciśnienie, itp.

a spalanie to w sumie duże, także coś jest nie tak. U mnie na dystansie 250 km (taki najczęściej robię także miałem okazje sprawdzić) na autostradzie mam średnie
6,4 przy prędkości 140 km/h
4,9 przy prędkości 100 km/h
także wydaje się duże, pytanie tylko czy sprawdzasz sobie z rzeczywistym spalaniem. Czasem też zakłamuje zasięg i spalanie jeśli dolewasz mało np 5 l ropy.
A i paliwo też jest ważne. Lałem na Carrefurze u zapchałem sobie filtr paliwa. Teraz staram się lać na normalnych stacjach, chociaż zauważyłem że jakoś lepiej działa na zwykłym ekodisesel niż na lepszym.
sto.
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 lut 2016, o 13:20
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez karel19 » 24 kwi 2016, o 20:52

kontrolka po odpaleniu już się w ogóle nie zapala serwisowa.
U mnie chwile popracował (może 10-20sekund) i gasł , ostatnio się to nie zdarza , ale przyjdzie trochę chlodu to będzie na 100% problem.
Tankowałem ostatnio na full na orlenie , teraz sprawdzę spalanie tankując znów do pełna i tyle bo chyba coś się kompowi poprzestawiało...
filtra boję się ruszać , ale spróbuje najwyżej zmiana obudowy będzie mnie czekać.
Ładowanie po odpaleniu mam rozumieć ? Bo przy wyłączonym silniku będzie mniej na pewno
muszę ogarnąć jakiś tester bo nikt nie ma czasu podłączyć , a np boschem podobno nie wszystkie parametry idzie odczytać.

Boję się robić test przelewowy wtrysków bo wiem ile te wężyki kosztują śmieszne... Tym bardziej że auto nie kopci czy na zimnym czy na ciepłym i na rozgrzanym jak mu dam tak na 4000rpm też nic więc raczej wtryski nie przelewają chyba.
Wydaje mi się że trochę głośno pracuje , tak twardo , ale to może moje subiektywne odczucia, a może czujnik lub właśnie zawór scv.

Dziękuję za pomoc!!
Jak ma ktoś jakieś wskazówki to poproszę ;-)
karel19
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 20:22
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez umek19 » 25 kwi 2016, o 20:05

to sprawdz swiece jak nie chcesz wykręcać to chociaż żarówka taka z 20w, sprawdź przekaźnik od swiec czy daje prąd na świece w chwili przekręcenia kluczyka, rurki na przelewach szczelne? jakie napiecie akumulatora na odpalonym albo jakis czas po zgaszeniu?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez karel19 » 26 kwi 2016, o 18:13

świecami jeszcze się nie zająłem , ale aku podładowałem i odpala lepiej - wniosek do wymiany aku
po postoju 12.6 , po włączeniu silnika 13.8
Dodam zaraz filmik filmik jak to wygląda po dwu dniowym postoju pod chmurką (odpalanie bez gazu) , pali odrazu po czym gaśnie a po ponownym odpaleniu już pracuje bez przerwy tylko obroty falują trochę.
Po zgaszeniu usłyszałem w okolicy podszybia , jakby we filtrze paliwa brzęczęnie/syczenie. Czy to normalne ?

Edit
https://youtu.be/vmkdf5FNuaI
karel19
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 20:22
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez umek19 » 27 kwi 2016, o 19:09

problem to filtr paliwa albo zapowietrzanie przez obudowe filtra paliwa - take moje zdanie, wymieniałeś filtr paliwa?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez karel19 » 27 kwi 2016, o 20:23

ja nie , ale poprzedni właściciel o tym wspominał że przez obudowe filtra się zapowietrza. Mechnik niby wymieniał uszczelnienia ale nic to nie dało.

Sprawdzę jeszcze zawór ciśnienia na pompie (podobno najlepiej go odkręcić , zalać olejem do 2T rozruszać i wkręcić), jak to nie zawór to wymieniam obudowe razem z filtrem.
karel19
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2016, o 20:22
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.7 cdti DTH ciężko odpala , jak zimny gaśnie

Postprzez sto. » 28 kwi 2016, o 08:08

to raczej nie jest problem ze świecami (ale sprawdzić warto, chwila czasu). Akumulator powoli ci pada, ale to chyba tez nie jest rozwiązanie problemu (u mnie pali teraz tak na raz max 1 sec, a aku chyba jest już tak słaby, że przy zapalaniu aż gaśnie radio na chwile i mruga podświetlanie licznika, chyba że jest to wina czegoś innego...(może ktoś wie?)). Auto odpala ci lecz dopiero później się dławi... tak jakby się zapowietrzało czy dostawało za mało paliwa... ja pierwsze co to bym filtr paliwa wymienił (nie jest drogi)... i sprawdził czy nie ma tam wody...
sto.
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 lut 2016, o 13:20
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

stat4u