Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Moderator: piotii

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez yunivers21 » 20 lip 2015, o 17:02

To jest wersja 2-biegowa,nie ma sensu robić wersji 3-biegowej ponieważ nawet Opel wycofał się po pewnym czasie z wersji 3-biegowej.
yunivers21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 09:19
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez PiotrWłocławek » 2 lis 2015, o 10:34

Odkopuję dinozaura.

U mnie w aucie przy temperaturze jak teraz żaden wiatrak się nie załącza. Klimatyzację używam sporadycznie tylko do odparowania szyb.

Pytanko.

Uszkodzenie rezystorów dotyczy tego od wiatraka klimy i tego który jest bliżej silnika? Czy wiatrak klimy(ten pierwszy od zderzaka) ma tylko jeden bieg i on się nie psuje a naprawa dotyczy tylko wiatraka silnika? Czy może w dwóch wiatrakach jest rezystor i trzeba je oba naprawiać bo się to psuje?

pozdrawiam
PiotrWłocławek
Kierowca
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27 paź 2015, o 21:26
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez yunivers21 » 3 lis 2015, o 20:03

To akurat dotyczy Astry która ma jeden wentylator odpowiedzialny za chłodzenie silniki i za klimę,jednym słowem zrobili coś a'la 2w1. A Ty kolego masz dwa wentylatory i w tych egzemplarzach rzadko kiedy coś takiego się działo ;)
yunivers21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 09:19
Silnik: 1.8 Z18XE

Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez chrisde46 » 8 mar 2016, o 18:24

sparspar napisał(a):Dodam jeszcze, że poprzez połaczenie mojej sprezynki z ta blaszka otrzymujemy 2 bieg.(bez laczenia mamy 1 i 3 bieg) Co łacznie daje nam 3 biegi,

Mam serdeczną prośbę...czy jest szansa doprecyzowania jak powinna być zbudowana wersja 3-biegowa..
-w którym miejscu powinno byś wiercenie...
-czy jest to tylko "przewiercenie" w celach montażowych, czy ma to być "odwiert" łączący elektrycznie z ścieżką ?
-czy połączenie "odwiertu" z główną oporową "sprężyną" ma się odbyć w jakimś konkretnym miejscu /na jakiejś określonej długości/ ?
-czy jest szansa na jakiś schemat poglądowy z przedstawieniem długości drutów oporowych miedzy konkretnymi węzłami ?
-czy przy przy zastosowaniu "samoróbki" w opcji 2-biegowej w przypadku gdy wcześniej była opcja 3-biegowa spowoduje to pojawianiu się błędu ?

Z góry dziękuje za odpowiedz i rozwianie wątpliwości pewnie i innych użytkowników
chrisde46
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 mar 2016, o 18:02
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez jactra » 11 kwi 2016, o 12:41

Witam,

No więc ponownie odkopuję, bo temat jest następujący. Posiadam wtyczkę z 4 pinami. Wyciąłem swój rezystor wraz z bezpiecznikiem termicznym. Niestety nie zostawiłem sobie blaszki łączącej ze zdjęcia sparspar'a. Jednak wzorując się na zdjęciach @yunivers21 uznałem, że to nie jest problem bo wystarczy 1-szy bieg i 3-ci. No więc zrobiłem tak:

Wzorując się na zdjęciach sparspar'a ustalmy, że mamy 2 strony modułu:

1. Strona z 3 blaszkami
2. Strona z 2 blaszkami

Moja kolejność działań:
Obrazek

1. Bezpiecznik termiczny połączyłem z z blaszką 1 i 4.
2. Drut oporowy połączyłem z blaszką 2 i 4.

Miałem nadzieję, że to mi da 1 bieg wentylatora załączany wraz z klimą. Jednak tak się nie stało. Oczywiście 3-ci bieg, który z tego co się zorientowałem załączany jest z pominięciem opornika (napięcie podawane jest bezpośrednio z akumulatora) załącza się na krótkie chwile( pewnie w celu obniżenia ciśnienia w układzie).

W ramach eksperymentów połączyłem ze sobą kawałkiem drutu oporowego blaszkę nr 2 i 3 i wentylator załącza się tak jakby na 3-cim biegu (tak wnioskuję bo załącza się na chwile ale dłuższe) ale na wolniejszych obrotach, Wnioskuję więc że "przepuściłem" 3 bieg przez opornik obniżając w ten sposób obroty.

Panowie jak w końcu powinien być podłączony ten drut z bezpiecznikiem?
1. Czy Wg sparspar'a, który nawiercił w blaszce otwór przewiercając plastik (która mu chyba została po rozkruszeniu opornika - ja swój wyciąłem razem z tą blaszką) a więc niejako połączył jeden koniec termika i drutu oporowego z blaszką nr 5, drugi koniec termika z blaszką nr 1 i w końcu drugi koniec sprężyny z blaszką nr 2? Czy przy tym rozwiązaniu powinienem połączyć drutem oporowym dodatkowo blaszkę nr 5 z blaszką nr 3 aby uzyskać efekt blaszki, którą wyciąłem?

2. Czy rozwiązanie kolegi yunivers21 jest poprawne ale nie działa z każdym 4 pinowym wentylatorem. Ze zdjęć wynika mi że na modelu yunivers21 blaszka nr 3 i 5 są zaizolowane więc nie biorą udziału w całym zamieszaniu, czy się mylę?

3. Spotkałem się ze schematem że połączone były ze sobą blaszki nr 4 i 5 i dodatkowo 5 i 3 (te chyba w celu uzyskania 2 biegu) . Ale tutaj trzeba chyba dodatkowej sprzężyny o innym oporze.

Nie jestem fachowcem, ale czy w tym układzie wszystkie blaszki powinny być ze sobą połączone czy to bezpośrednio czy to przez drut oporowy lub bezpiecznik? A więc powinienem np drutem oporowym połączyć blaszkę nr 4 i 5 oraz 5 i 3? Proszę o potwierdzenie toku rozumowania.
Jeśli tak to
Załączniki
opornik.png
opornik.png (9.49 KiB) Przeglądane 16868 razy
jactra
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 12:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez drazic1988 » 15 kwi 2016, o 09:09

Witam,
Panowie mam problem jak każdy brak 1 biegu wentylatora pozostał tylko 2 i włacza się na sekunde przy właczonej klimie. Chciał bym naprawić wentylator za pomocą drutu oporowego oraz termika, czy ktoś mógł by mi zobrazować jak mniej więcej ma być to połączone bo po zdjęciach nie bardzo widzę co z czym.
Z góry dziękuje bardzo i pozdrawiam ;)
drazic1988
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 09:03
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez jactra » 15 kwi 2016, o 09:18

Kolego, tu prawie nikt nie zagląda, ostatni post oprócz mojego jest z 2015 r.
jactra
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 12:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez drazic1988 » 15 kwi 2016, o 09:41

hmmm .... a Ty pewnie nie wiesz jak to podłączyć ? nic pewnie trzeba będzie szukać gdzieś indziej albo założyć nowy temat może ktoś się odezwie ...
drazic1988
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 09:03
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez jactra » 15 kwi 2016, o 09:47

No właśnie wykonałem taki opornik wg instrukcji i informacji znalezionych również na elektrodzie, ale niestety nie zakręcił mi na 1-szym biegu. Zastanawiam się czy coś z instalacją czy opornik, który wykonałem ma niepoprawne parametry. Założyłem również wątek na elektordzie w tej sprawie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3191337.html.
jactra
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 12:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez drazic1988 » 15 kwi 2016, o 11:08

no to trudno jak nikogo nie ma będe próbował zrobić to metodą prób i błędów jeśli mi się uda dam znać i wstawie jakieś fotki ...
drazic1988
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 09:03
Silnik: 1.8 Z18XE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

stat4u