Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

1.7 CDTI 92 kw DYMI NA NIEBIESKO

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

1.7 CDTI 92 kw DYMI NA NIEBIESKO

Postprzez tekila15 » 5 kwi 2016, o 10:08

Witam,

Jestem właścicielem Astry 1.7 CDTI 92kw 2008r. Ostatnio jeden z mechaników dokonał przewiercenia DPF'a bo często już włączało mi się wypalanie a ostatnio to jak wyjechałem w trasę to nie chciał się wypalić przez 120 km(autostrada). Po dokonaniu odwiertów w dpfie, ręką odjął problemy z mocą, mniejsze spalanie, ogólnie plus. Nie ingerował w oprogramowanie. Zaraz po wyjechaniu od niego z warsztatu dymił mi samochód na wolnych obrotach jak już był rozgrzany, chmurą niebieską (olbrzymia chmura), skończyło się dymienie jak zabrałem ją na przejażdżkę 60 km. Potem trasa 600 km wszystko ok. Żona wsiadła do samochodu podciągnęła samochód na wysokie parę razy ( początki jazdy) i jak samochód się rozgrzał stanęliśmy na światłach i znowu niebiesko dookoła (postawiona zasłona dymna w centrum miasta). Przesiadka ja za kółko. Przejechałem 10 min i po dymieniu. Teraz mam tak, że jak wsiadam i się rozgrzeje to znowu zaczyna dymić, szczególnie na wolnych obrotach (wstyd na światłach, ludzie myślą, że ich zatruję lub, że samochód mi się pali). Podsumowując:
1) dziurawiony dpf bez ingerencji w oprogramowanie
2) ogromne ilości dymu niebieskiego po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach
3) dymienie ustaje po ok 2-5 min (chyba się wszystko tam wypala)
Zauważyłem, że jak zaczyna dymić to na komputerze wyskakuje zwiększone spalanie tak jak przy wypalaniu dpfu. co robić ?
tekila15
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 09:54
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: 1.7 CDTI 92 kw DYMI NA NIEBIESKO

Postprzez hernanc » 5 kwi 2016, o 12:55

chlopie pewnie Ci sie wypalanie DPF właczało. Odnośnie wiercenia dziury w DPF to jeszcze nie slyszalem (tzn. wiercić trzeba żeby się pozbyc całego wkładu ale żeby wiercić żeby była dziura i tyle to nie wiem co to za pomysl). Jesli juz chcesz zrobic wycinke DPF (bo o to domniemam Ci chodzi) to zrob to profesjonalnie. Z opisu wynika że masz silnik Z17DTR na sterowniku denso , wiec od razu mowie że tanio nie będzie... DPF w tym modelu to porazka totalna (jest po prostu za maly i wypalania sa za czesto). W miescie jak jezdzisz to potrafi sie wypalac nawet co 170km, co totalnie uniemozliwia uzywanie tego samochodu..
hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

stat4u