Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez valhalem » 14 mar 2016, o 22:17

Hej,

Po walce z zawieszeniem przyszedł czas po 25kkm(!) od wymiany na kolejny kolektor ... ( był regenerowany u jabolg) :(
z pierwszej ( i tylko niej ) klapki od strony rozrządu całkowicie spadła listwa. A lepszym stwierdzeniem będzie : listwa się trzyma ale kolejnych 3 klapek ponieważ spokojnie mogę śrubokrętem odgiąć ją na tyle ze widze środek kolektora ;)
Czasami słyszałem dziwny metaliczny ' brzędk ' z prawej strony ( będąc wewnątrz auta ) wiec podejrzewam ze klapka sie urwala na gornym mocowaniu i czasami rezonuje / obija sie w kolektorze ... ( tak wiem czym to grozi :/ )

Ale do sedna :
Nauczony doświadczeniem nie zamierzam inwestować już w zaślepianie czy kolejny regenerowany syf.
Chce zakupic ori kolektor i może dorzucić blaszkę fiatowską na egr ale(!!!) podejrzewam , że również turbo może kwalifikować się do wymiany/regeneracji .

Pytanie w związku z tym : Czy lepiej odstawić samochód i zrobić dwie rzeczy jednocześnie ( turbo + kolektor ) czy może nie stoi nic na przeszkodzie aby w pierwszej kolejności wymienić kolektor a po 2/3 msc zająć się turbo ?
Nie chciałbym inwestować podwójnie w kolektor przez (!) ewentualnie uszkodzone turbo.
Obawiam się tego przez dużą ilość mazi/oleju na samym kolektorze .
Proszę o poradę :)
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez umek19 » 15 mar 2016, o 02:40

ja bym osobiscie wywalił klapki bo nowe też pochodza troche i sie zepsuja a tanie nie sa, co do turbo to turbo zawsze sie "poci" więc nowe czy stare zawsze jest ryzyko. Jeśli nie dolewasz oleju miedzy wymianami i samochod ma moc to napewno turbo zostaw jak jest, moj brat ma przejechane na tym silniku 450tys km na orygunalnej pierwszej turbinie i juz mu zaczęło duzo oleju brac wiec zbiera na turbo. Taka jest moja opinia
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez valhalem » 15 mar 2016, o 09:25

Oleju nie dolewam miedzy wymianami .
Mocy tez nie mam w koncu walniety kolektor choc tak naprawde stawiam na zapieczone łopatki .
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez umek19 » 15 mar 2016, o 23:25

wydawało mi sie, że jak klapki walna to tak ze 120-130koni powinno zostać a to w takim aucie to rakieta( w tych co znam 150 to jeszcze klapki działają), ostatnio jak czyściłem kolektor przez 2 dni wszystkim co jest dostepne w sklepach itp, potem zaniosłem go do warsztatu tam gdzie naprawiaja silniki na myjke , to chłopaki nawet na myjce nie dali rady doczyścić kolektora po 240tys km. Czemu nie chcesz wywalic tych klapek i ich zaślepić? bedziesz wstawiał kolektor przed czy po liftowy? widziałem zestawy naprawcze to też lipa?
Załączniki
zesaw naprawczy.jpg
zesaw naprawczy.jpg (12.75 KiB) Przeglądane 12528 razy
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez valhalem » 16 mar 2016, o 11:06

Kupiłem polift kolektor.
Nie wiem jak sprawdza się zaślepianie, wyczytałem , że dół jest ponoć słabszy ( możesz poczytać mnóstwo informacji na ten temat w sieci ) .
Wiem natomiast, że regenerowany to badziew jakich mało ... o tym tez piszą od pewnego czasu, niestety trafiłem na okres zachwytu jakie to wspalniale i tanie rozwiazanie ... niestety okazuje się ze mało trwałe w porównaniu do ori.
W przypadku zaślepienia ( nie mam dpf , wersja dth przed liftem z akumulatorem podciśnienia który już wywalilem :) ) mam obawy , że samochód zimą nie będzie się dogrzewał ( co sprawdziłem osobiście odłączając całkowicie egr ( byl zamkniety ) + zaślepienie - głównie śmiagam po mieście).
Jeździłem ze 2-3 msc w zimie i nigdy nie było tak ciepło jakbym chciał ... a naturalnym będzie wycięcie egr w przypadku zaślepienia kolektora . Chyba , że dodatkowo zrobisz jakąś mapę która może to poprawni ( też dodatkowe koszta )

Rozumiem , że są znawcy tematu którzy maja zaplecze do grzebania w swoim samochodzie, ja niestety takiego nie posiadam ( choć zdolności manualne jak sie okazało są ;) ) mogą sobie pozwolić na wyciąganie kolektora 2/3x do roku i sprawdzanie jak coś będzie się zachowywało w różnych opcjach.

Co do ilości koni to cięzko mi powiedzieć , czuje głównie duży spadek momentu w zakresie 1500-2400rpm a czy 100-120 KM w tak ciężkim samochodzie to sporo ... hm nie jestem przekonany.
W moim przypadku raczej celowałbym w moment rzędu 200-220 Nm i 100 Km , nie udaje mi się zerwać przyczepności na suchym na 1biegu co było dość łatwym zadaniem przy sprawnym kolektorze... ale to może być turbo o którym wspomniałem wcześniej .
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez umek19 » 16 mar 2016, o 14:40

osobiście to wywaliłbym klapki i egr i miał święty spokój, bo płacić 700zl za kolektor plus uszczelki itp to masakra. Oczywiście zmiana softu sterownika i samochód smiga jak trzeba . Teraz wydasz 700zl na kolektor , jak sie postarasz i wyczyścisz egr to bedzie działał ale jest jeszcze sterownik klapek który też może się zepsuć. A tak zaślepiasz klapki, zaślepiasz całkowicie egr , nowy program do sterownika i świety spokój na zawsze . pomyśl masz jeszcze czas https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez valhalem » 16 mar 2016, o 14:47

już nie mam bo po 14:00 odebrałem kolektor od kuriera ;)
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez umek19 » 16 mar 2016, o 19:09

masz , wszytsko kupione wysylkowo mozesz zwrocic bez podania przyczyny w ciagu 14 dni. Wiem , że to trudna decyzja ale klapki i egr to swiństwo ekologiczne i egr brudzi silnik i go dusi, samochód wiecej pali bo musi dopalić spaliny , a tym bardziej jak nie masz dpf to bys miał święty spokój a to jest bezcenne https://www.youtube.com/watch?v=TghFeeXzk5A
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez valhalem » 18 mar 2016, o 09:04

Kosz który poniosę to 1000 zl ( wymiana , kolektor , uszczelka ).

Koszt który musiałbym ponieść przy zaślepianiu ( żeby było to dobrze i kompletnie zrobione ) to :
- zaślepianie, wyczyszczenie 100-150 pln ?
- montaż / demontaż - 350
- usuniecie egr - 300/350
- zmiana softu - 600

łacznie wychodzi ok 1400 -1500 pln

Zakładam , że na nowym pojezdze min 100 tys , dla mnie to przebieg na jakieś 4 lata .
Podejrzewam , ze zanim zyebie się nowy to ten który obecnie jeszcze mam w aucie będzie wyczyszczony i gotowy jako zaślepiony od montażu ( chyba ze wcześniej stracę cierpliwość i zmienię samochod :) )

Bez obrazy umek ale tak samo namawiali mnie na regenerowany jak Ty na zaślepianie :)
Poczekam chwile aż pierwsze osoby zaczną zdawać z tych zaślepień relację trochę głębszą niż - jest super jeżdżę już 10kkm i wszystko ok.
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: kolektor + turbo dth co robić pierwsze :) ?

Postprzez umek19 » 18 mar 2016, o 14:55

Osobiscie patrzyłem na to ze swojej strony czyli kupiłbym zaslepki kolketora , egr i wcisna na prasie albo recznie, kolektor bym sam zdemontwał wiec bym swobodnie zmieścił sie w cenie twojego nowego kolektora ze zmianą oprogramowania. Możliwe, że nowy kolektor po zwiekszeniu chyba o 2mm srednicy klapek więcej wytrzyma ale to i tak wina egr, bo turbina i odma puszcza opary oleju do kolektora a egr to wszystko "smaży".
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron
stat4u