Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wymiana dwumasy na jednomas

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez Seerq » 20 lut 2016, o 11:12

Witam, stoję przed wyborem sprzęgła do autka Astry H 1.9 CDTI 120km i niestety nie mam kodu silnika i skrzyni(mógłby ktoś naprowadzić gdzie znaleźć dla pewności?) W katalogach części patrzałem i znalazłem właśnie dwa rozwiązania, dwumas VALEO za około 2,500zł oraz stzywne sprzęgło za około 1,600zł lecz do tego trzeba doliczyć wysprzęglik. I teraz pytanie na co się zdecydować, wiem że np. w VW wymiana dwumasy na sztywne sprzęgło jest to praktycznie nieodczuwalny zabieg i chciałem się dowiedzieć jak to wygląda w oplu? Udało mi się wyczytać że po wstawieniu sztywnego sprzęgła mogą wystąpić jakieś hałasy poniżej 2000obr/min, czy to prawda? Wszystkie rady i uwagi odnoście tego właśnie tematu, bardzo mile widziane, pozdrawiam ;)
Seerq
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 lut 2016, o 10:58
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez umek19 » 22 lut 2016, o 00:48

eeeeeee kolega żle kombinuje, wymiana dwumasy na jednomas w vw czy w oplu to jeden ten sam problem ciężko ruszyć i skrzynia dostaje po du.. i szarpie. A do 1,9 z tego co wiem to pasuje tylko dmumasa sachsa( chyba tylko do 150Km) sprzegło może byc valeo lub luk ale są podobno cudaki co i do 150Km 1.9 zakładają luk'a cały zestaw ale jeśli masz 120 Km to możesz założyć co chcesz .Ja zawsze zakładam do 150Km luk sprzęgło/sachs dwumasa tak jest taniej i napewno pasuje. Zestaw okolo 1600zl na alleg.. . z wysprzęglikiem fabrycznie siedzi sachs. Nie hałasy a drgania nadwozia na niskich obrotach na sztywnym kole. Czy dwumasa czy sztywne? sa tacy i tacy i tak zrobisz jak zechcesz. Pamietaj o kluczu do sprzegieł SAC. kod skrzyni chyba m32( a ile masz biegów 6?) a silnka z19dt lub z19dtj gdybyś podał vin to może ktoś powie
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez Matek04 » 23 lut 2016, o 00:15

Nie polecam sztywnego kola wymienialem klijentowi w cromie ( to samo co astra h vectra c 150km ) szarpie strasznie az silnik chce wyrwac z poduszek nie polecam rowniez dwumasy valeo. Co do kolegi wyzej zgodze sie sachs jest lepszy od luka ale luk od 120 rowniez podejdzie do 150 i nie bedzie problemow i roznicy w jezdzie.
Matek04
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2016, o 00:04
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez Seerq » 23 lut 2016, o 22:29

Decyzja raczej już zapadła i sprzęgło raczej będzie wstawione takie jakie ma być czyli dwumasa. Pytanie tylko co z tym kluczem, szczerze mówiąc chciałem to sam "w garażu" wymieniać ale teraz trochę ostudziliście mój entuzjazm. Poczytałem trochę jednak o tym i z tego co wyczytałem to klucz jest niezbędny przy wymianie samej tarczy sprzęgłowej, jeżeli kupujemy cały zestaw(tak jak w tym przypadku), to nowy docisk jest ustawiony w pozycji wyjściowej. Wkleję cytat:
Ten przyrząd jest tylko i wyłącznie po to żeby cofnąć samo-regulator wbudowany w docisk SAC który "rozkłada" się kiedy tarcza sprzęgła się ściera, a co za tym idzie robi się cieńsza. Jest to po to aby sprzęgło które jest hydraulicznie sterowane brało zawsze w tym samym miejscy a nie coraz wyżej.
Kiedy chcemy wymienić samą tarczę wtedy musimy użyć tego przyrządu.

Dla pewności zapytam jeszcze kogoś z Was jak to dokładnie wygląda ;)
Seerq
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 lut 2016, o 10:58
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez Matek04 » 24 lut 2016, o 00:34

Zakladasz i wszystko gra. To chodzi glownie o to ze jak tarcza sie sciera to docisk sie podstawia pod nia cos na zasadzie zacisku hamulcowego klocki sie scieraja to i zacisk sie podstawia. Ja moja astra mam przejechane ponad 500 tys i sprzeglo i docisk igla nie bylo roznicy pomiedzy nowa tarcza wiec jezdze dalej na niej jedynie dwumas wymieniony i wysprzeglik.
Matek04
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2016, o 00:04
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez umek19 » 24 lut 2016, o 02:40

i tu jest odwieczny problem. Jak ja wymieniałem pierwszy raz sprzęgło sac to tam gdzie kupowałem to w zamian za zakup pożyczyli mi klucz na "chwile". Jak kolejny raz wymieniałem sprzęgło to już cene na alle... miałem dużo lepszą i kupiłem klucz. Poszukaj widziałem dużo ogłoszeń ludzi co wypożyczają takie klucze. Jak chciałem wymienić w warsztacie to w moim mieście nie mieli go w żadnym a odwiedziłem około 10 i później zrezygnowałem z poszukiwań, a w warszatatach mówili "Jakoś zakładamy i ludzie jeżdżą", bo to prawda ludzie jeżdzą tylko jak długo. Na pewno znajdziesz wiele opinii ludzi , którym sprzęgło padło po np. 40 tyś albo i szybciej np. po tygodniu i kto wtedy będzie winny- kierowca bo tak jeżdził jak "wariat" i zajechał nowe sprzęgło. Ustalmy fakty klucz jest potrzebny do sprzęgła a nie do dwumasy. Jak kupisz nowe sprzęgło to na opakowaniu jest napisane żeby używać klucza( taka czerwona nalepka na sprzęgle luk). Jak się objawia uszkodzenie sprzegła po montażu bez klucza przekonał sie moj kolega który wiedział że mam klucz ale jest zgredem i żałował browara za pożyczenie, u niego było tak: wciskasz sprzęgło i mozesz włożyc bieg a jak wciśniesz drugi raz sprzęgło to już biegu nie włożysz , czyli raz sie dało włożyć bieg raz nie, po rozcieciu docisku okazało się, że miał starte ząbki na nim od blokady kasującej luz. Jest dużo sprzęgieł z dwumasa i z wysprzęglikiem hydraulicznym które nie są sprzęgłami sac i nie wymagaja klucza czyli sama dwumasa czy wysprzeglik hydrauliczny nie jest reguła. Moim zdaniem ci co mają klucz to go używają a ci co go nie mają to go nie używają i twierdzą , że nie trzeba- się zepsuje klient wróci ale będzie tanio bo ludzie chcą tanio. Na forum i wśród mechaników spotkasz tyle samo za co przeciw . Moim zdanie trzeba użyć klucza bo docisk sac jest stworzony do tego by działała na niego siła od strony skrzyni biegów a nie od silnika, a moment jego przykręcenia to jedyna chwila gdy jest odwrotnie. Era Tarpanów dawno minęła . Wpisz w wyszukiwarke "sprzęgło padło po wymianie" albo "padło koło zfr po wymianie rozrządu"-( troche inna bajka) i mi pokaż osobe dla której mechanik zwrócił pieniadze albo naprawił na swój koszt.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez Seerq » 24 lut 2016, o 16:48

Będę próbował bez klucza, nie uśmiecha mi się wydać 1000zł na klucz który pewnie użyję raz a wątpię że ktoś w okolicy takich kluczy używa. Spotkałem się z wieloma opiniami o wstępnym napinaniu tych sprzęgieł przez producentów i myślę że coś w tym musi być.
Przy okazji zapytam czy jest mi ktoś w stanie rozszyfrować po vinie kod silnika i skrzyni: WOLOAHL3582048576
Seerq
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 lut 2016, o 10:58
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez umek19 » 24 lut 2016, o 19:41

twoj win ma 0 a nie o czyli W0L0AHL3582048576
Skrzynia biegów: LHD: MANUAL M32 (WR)
Typ nadwozia Estate
Ilość drzwi 4/5
Ilość siedzeń 5
Pojemność SI 1910
Pojemność CID 117
Pojemność Nominalna 1.9
Typ silnika L4
Typ głowicy SOHC
Ilość zaworów 8
Ilość cylindrów 4
Moc konie mechaniczne 120
Moc kilowaty 88
Ręczna skrzynia biegów 5MT
Marka Opel
Model Astra
Rok modelowy 2008
Wersja H
Styl nadwozia 4/5 Doors Estate
Typ silnika 1.9L L4 SOHC 8V FWD
Typ paliwa Diesel
Skrzynia biegów 5-Speed Manual
Klasa pojazdu Compact Car
Typ pojazdu Passenger car
Fabryka Bochum
Kraj Germany
Rodzaj paliwa Diesel
Standard emisji spalin EEC 95
Rodzaj napędu FWD
System ABS ABS
Wyposażenie standardowe
Wspomaganie kierownicy
ABS
Wyposażenie opcjonalne
Tempomat
Kontrola trakcji
Kontrola stabilności
Komputer pokładowy
Radio AM/FM
Nawigacja
Światła przeciwmgielne
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Podgrzewane fotele
Klimatyzacja z przodu
Felgi aluminowe



jeśli to silnik z opisu to z19dtj , problem jest z olejem w tych skrzyniach bo wlewa sie tam około 0,5l oleju wiecej niż jest korek i idzie dziwny olej 75W-85;API GL4 , ale jak wpiszesz skrzynia m32 to wszytsko znajdziesz. ale wyglada, ze masz m32 i 5 biegów? pod akumulatorem masz symbol

"Nie można przeprowadzać demontażu i montażu bez użycia montażowego przyrządu, ponieważ powoduje to niepożądany obrót pierścienia regulacyjnego z klinami dystansowymi (dostosowującego skok docisku do stanu okładzin tarczy sprzęgłowej). Wadliwe ustawienie klinów może być także przyczyną skrzywienia obudowy sprzęgła." ale wiem i jak widać, że duzo ludzi i mechaników montuje bez klucza

http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-bie ... p-m32.html
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez Matek04 » 24 lut 2016, o 21:36

Ja zawsze zakladam bez klucza jesli chodzi o nowy zestaw i zawsze to smiga po co do nowego klucz skoro ono jest odstawione ??? Kolego o jaki korek Ci chodzi jak mozesz wlac 0,5 litra wiecej niz jest korek skoro on jest obok wybieraka na gorze skrzyni ???? Jesli chodzi o olej to polecam tutella matrix typowy do tych skrzyn.
Matek04
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2016, o 00:04
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Wymiana dwumasy na jednomas

Postprzez umek19 » 25 lut 2016, o 00:26

Tak oczywiście masz racje," po co klucz jak mam młotek".
Prodecent zaleca używanie klucza ale tak jak już pisałem ludzie montują bez niego i nawet wiele warsztatów go nie ma. To jest twoje sprzęgło i możesz zrobić z nim co chcesz, nawet posmarować smarem.Kolega który założył temat pytał się o dwumase i tylko mu powiedziałem czytaj-uswiadomiłem , że coś takiego istnieje i jak sam stwierdził nie będzie używał klucza więc po co to męczyć. Korki są 3 (podałem link wcześniej tam wszystko jest napisane) korek wlewowy kontrolny i spustowy. Moim zdaniem w normalnych samochodach zawsze się wlewa olej aż z korka kontrolnego zacznie wyciekać olej ale w oplu jest inaczej- ludzie i serwisy wlewają go więcej czyli poziom jest ponad korek kontrolny - przy wymianie sprzęgła bedzie musiał spuścić olej a potem go uzupełnić i wypadało pomóc koledze by nie uszkodził skrzyni. Chcę tylko pomóc , podałem normę oleju a jaki wleje to jego sprawa . Znam takich co wlewają olej do automatu atf do skrzyni manualnej bo akrat ten olej w tej skrzyni jest czerwony, a często jak mechanik zobaczy czerwony to mysli , że to atf.
Po co tyle agresji

tekst z innego forum "Mam bardzo dużo napraw skrzyni po wymianie łożyska oporowego (wysprzęglika), sprzęgła lub dwumasy, mechanicy nalewają przez korek rewizyjny, kontrolny gdzie wchodzi tylko 2,3 litra na wypoziomowanym samochodzie, zalany jest tylko jeden wałek napadowy dolny. Po wymianie w/w podzespołów nikt nie kwapi się do sprawdzenia skrzyni a na 100 % minimum łożyska zamykające wałki do wymiany oraz niekiedy tuleje sztywne (piasta synchronizatora, przesuwka). Absurdem jest informowanie na forach użytkowników, że "po wymianie oleju padła komuś skrzynia", padła bo było za mało oleju.
Mało oleju, brak ok. 200 ml robi spore zamieszanie w tej skrzyni. Z fabryki wyjeżdżają samochody z ilością oleju od 2,3 do 2,9 litra. Rozbieżność 0,6 litra a przy 2,5 litra wałki są w połowie zalane, jest to skrzynia rozbryzgowa, nadmiar (powyżej 2,9 z doświadczenia) oleju tak będzie wyrzucany przez odpowietrzenie przy wybieraku. Ja proponuje po wymianie pozostaje ok. 0.2 wlać 2,6 po naprawie wlać 2,8 litra korek wlewowy przy wybieraku"

według tej strony twoja jest 6 biegowa wiec ile tych biegów jest u ciebie? http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

stat4u