Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem go)

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez kochamtuska » 13 lut 2016, o 11:57

Zasilanie jest, nie wiadomo tylko czy odpowiednie, więc pewnie sterownik, albo któraś świeca niedomaga lub ma zwarcie.
Pytanie tylko czy ma to jakiś zwiazek z wypalaniem się DPFa
kochamtuska
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 15:35

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez szmic » 13 lut 2016, o 16:10

nie czytasz ze zrozumiemniem, kolega Umek napisał już odpowiedź, "warunek wypalania brak błędów" a Ty mając problem z grzaniem świec itd..., z których zapewne jest błąd pytasz czy ma to związek,
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez kochamtuska » 13 lut 2016, o 16:28

Rzeczywiście, mój błąd. Dzięki za zwrócenie uwagi. Postaram się ogarnąć problem świec i dam znać co i jak.
kochamtuska
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 15:35

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 13 lut 2016, o 16:51

a może "kolega" robi często krótkie trasy i silnik się nie nagrzewa i temu się nie wypala ale to powinna sygnalizaować kontrolka od filtra,
przeżyłem ten silnik z dpf'em w fiacie multipla 1,9 multijet 120KM i wymieniałem tam 2 razy swiece( był jescze problem filtra paliwa i egr oprócz tego nic sie nie psuło), w vectrze dpf został wyrzucony-po problemie, inne 1,9 nie miały go wiec nie było takiego problemu, nie wiem jaki jest silnik w insigni kolegi ale też mial problem z dpf-em i też został wyrzucony
czemu się on zapycha a olej w silniku jest do samochodów z dpf'em?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez szmic » 13 lut 2016, o 16:58

piszesz o sygnalizacji kontrolki, jakiej kontrolki?? chyba swojej dokladanej
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 13 lut 2016, o 17:14

jak ktoś chce pomóc to nie bądźmy złośliwi ale jak widać mechanicy nie potrafią pomóc , ale wracając do tematu,
strona 68 instrukcji obsługi, która powinna być znana dla każdego właściciela
lub
strona 106 drgiej wersji mówi:
Podgrzewanie wstępne i filtr
cząstek stałych w silniku
wysokoprężnym
Lampka "sprężynki od świec żarowych" świeci lub miga w kolorze
żółtym.
Lampka świeci
Włączone jest podgrzewanie
wstępne. Układ ten włącza się, tylko
gdy temperatura powietrza na
zewnątrz jest niska.
Lampka miga
Dotyczy samochodów
wyposażonych w filtr cząstek stałych
przy silniku wysokoprężnym.
Lampka kontrolna ! miga, jeśli
wymagane jest oczyszczenie filtra,
a funkcja automatycznego
czyszczenia nie zadziałała.
Należy
kontynuować jazdę, uważając, aby
prędkość obrotowa silnika nie spadła
poniżej wartości 2000 obr./min.
Lampka kontrolna ! gaśnie po
zakończeniu samooczyszczania.
Filtr cząstek stałych w silniku
wysokoprężnym 3 151.
Ostatnio edytowano 13 lut 2016, o 17:37 przez umek19, łącznie edytowano 1 raz
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez szmic » 13 lut 2016, o 17:34

Sorry kolego że uraziłem Twoją dumę ale z tych wypowiedzi wyszły czyste bzdury i to co chcesz mi teraz udowodnić jest również bzdurą, najpierw dowiedz się więcej w temacie kontrolki a później pisz, gdyby tak to działało nie byłoby konieczności montowania własnej kontrolki, (dowiedz się najpierw w których oplach tak działa i jakie są softy w sterownikach i dlaczego tak jest), napisałem już raz gdzie przyznałem Ci rację, czyli brak błędów i usterek aby wypalanie było zainicjowane, jeżeli są usterki należy je usunąć , dopiero później szukać przyczyny nie wypalenia się, kolejna sprawa - krótkie trasy nie mają tutaj nic do tego , jeżeli jest wszystko sprawne - podam przyklad , wyjazd z garażu temp. w test mode 6 stopni, za nim ruszyłem 25 stopni , po 500m jazdy załączyło się wypalanie i to wszystko po ostatnich dwóch tygodniach jazdy tylko w mieście na krótkich odcinkach, jak chcesz dokładnie wiedzieć jak to działa w Twoim silniku to zamontuj sobie osobną diodę i będziesz widział, niektórzy sądzą że załącza się raz i jest wypalanie - nieprawda widać po diodzie włącza się i wyłącza kilkukrotnie zanim dojdzie do ostatecznego wypalenia filtra. Nie chodzi tutaj o jakąś złośliwość, jak komuś przeszkadzam to nie ma sprawy mogę nie pisać wcale, tylko jak chcesz pomóc to konkretnie a nie z takim mieszaniem w mózgu. Teoria książkowa ma się nijak do stanu faktycznego. Pozdr i powodzenia
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 13 lut 2016, o 18:28

kolega czyta i nic nie rozumie!!!!!!!!!!!!!! kontrolka zapali sie gdy ostatnie wypalanie jakie podejmował sterownik się nie zakonczą więc kontrolka nie informuje, że wypalanie trwa!!!!!!!!!!!!!!!!!skoro kolega taki mądry jak ci mechanicy to prosze powiedzieć dla kochamtuska co ma naprawic, teraz szanowny kolega udowadnia mi ,że instrukcja do opla astry III się myli? własnie tak działa w oplu astrze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Myślisz ze twoja dioda od ogrzewania lusterka powie ci wszystko? NIE. wypalanie zaczyna sie raz i jesli nic go nie zakłóci to bedzie trwało do końca.
cytat z innego forum tam tez sie myla?
Nasz filtr zacznie się wypalać jeżeli nastąpią dogodne warunki do rozpoczęcia wypalania:
a) dobrze rozgrzany silnik, tj. temperatura około 80 stopni,
b) rozgrzany układ wydechowy, co ma bezpośredni związek z dobrze nagrzanym silnikiem,
c) prędkość autka, chociaż jak układ jest wystarczająco rozgrzany to sterownik odpali wypalanie nawet przy zerowej prędkości - stojąc na światełkach lub w korku,
d) filtr jest odpowiednio nasycony, czyli jego wartość nasycenia jest powyżej 80%,
Pamiętajmy, że:
a) do autka z dpf-em stosuje się niskopopiołowy olej, PISAŁEM TEZ JA O TYM
b) lejemy przyzwoite paliwo,
c) sprawdzamy poziom nasycenia,
d) reagujemy na pojawiające się błędy, szczególnie nie bagatelizujemy usterek związanych z przewodami i czujnikami,
e) kontrolujemy chwilowe zużycie paliwa,
f) wypalanie może się wyłączyć przy dłuższym postoju (proces sam się przerwie),
g) migającej kontrolce świec żarowych (dwa przypadki opisane powyżej),
h) każde wypalanie rozrzedza nam olej.

Odpowiedz serwisu opla
"Możliwe przyczyny nieudanych prób wypalania filtra cząstek stałych:

a.) Częste podróże na krótkich odcinkach, tj. wysokie obciążenie sadzą, przy jednoczesnym niespełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji filtra DPF.

b.) Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.

Ważne: Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3 razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.

Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.

a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty,
b.) obliczone nasycenie > 80%,
c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty, u kolegi szmic jednak wypala sie przy 25°C
d.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie,
e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia."

Wpadłem na pomysł uszkodzonego złącza elastycznego, przez co spada cisnienie przed filtrem
rura dpf.png
rura dpf.png (27.5 KiB) Przeglądane 13534 razy
lub uszczelki, albo wszystko jest sprawne a kolega jezdzi na 6stce 80km/h i wypalania nie będzie?(za małe obciażenie)

tu inny artykuł
DPF, by się zregenerować, to nieustanna jazda na średnich obrotach, ze stałą prędkością i średnim obciążeniem przez kilkanaście minut. Najczęściej są to obroty rzędu 3000-3500 obr./min, w zależności od producenta. W praktyce oznacza to jazdę na 4. biegu z prędkością w okolicach dopuszczalnej i większą lub - jeśli pozwalają na to warunki - z wyższą na 5. biegu. Trochę lepiej mają użytkownicy filtrów w autach, w których stosuje się dodatki do paliwa, bo tam temperatura potrzebna do spalenia sadzy jest niższa, więc łatwiej o warunki i nie są one tak wymagające.

Jeśli warunki zostaną spełnione, nie ma problemu. Jeśli nie, to silnik kilkukrotnie spróbuje wypalić sadzę w nadających się do tego okolicznościach, a jeśli się to nie uda i filtr zostanie całkowicie napełniony, na desce rozdzielczej zapali się stosowana kontrolka. Jeszcze nie wszystko stracone, bo użytkownik może wykonać wypad za miasto, znaleźć dłuższy odcinek drogi i przejechać się według zasad ustalonych przez producenta. Problem w tym, że nie zawsze jest taka możliwość. Przyczyna jest prosta: brak odpowiedniej infrastruktury drogowej. By spełnić wymagania, potrzeba minimum drogi ekspresowej. Jedno zatrzymanie lub mocniejsze zwolnienie może zniweczyć całe przedsięwzięcie.

i po co te nerwy życie oszukasz ale DPF'u nie oszukasz
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez szmic » 13 lut 2016, o 19:02

nawet nie czytam do końca tego co napisałeś , po pierwszych dwóch zdaniach udowodniłeś mi teraz swoją teorię książkową a nie praktyczną, widać nie rozumiesz zasady działania przykładowej diody i działania faktycznego wypalania, napisałem co trzeba naprawić w pierwszej kolejności, podałem przykład wypalania, uważam że nie ma co się dalej wysilać w temacie, propnuję Ci dla wlasnego doświadczenia podepnij taką diodę w aucie z DPF i użytkuj go długo, poobserwuj włącznie z temperaturą silnika a wtedy zrozumiesz o czym piszę, wcale się nie denurwuję tylko spokojnie odpisuję a nie krzyczę wykrzyknikami


edit: widze poprawiłeś w czasie mojego pisania odpowiedzi i nie zrozumiałes mojego przykładu z temperaturą i piszesz że u mnie wypala sie od 25 stopni, nie zrozumiałes sensu chodziło mi o to w jaki sposób sterownik próbuje zainicjowac wypalanie w sensie całego tego zdania, przekręcasz moje wypowiedzi, więc powtórzę jeszcze raz zamontuj diodę i obserwuj , jak uważasz to za głupie rozwiązanie to pojeździj takim autem z podpiętym fejsem
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Filtr cząstek stałych DPF problem z wypalaniem (brakiem

Postprzez umek19 » 13 lut 2016, o 19:45

Uparty jak.... , problemem tego tematu jest dpf a dokładnie kolega kochamtuska ma problem, bo dpf się mu zapycha i dioda mu w tym nie pomoże bo jak sam napisał wie kiedy się zaczyna wypalanie (np po chwilowym zużyciu paliwa, więc po co mu , mi i innym ta doda jak wystarczy spojrzeć ile samochód pali i już widać). Moim zdaniem choć według wszechwiedzącego kolegi jest inaczej problem nie leży w diodzie a w tym, że wypalanie "się nie włącza" i nawet gdyby zamontował 10 diód to mu w niczym nie pomoże. wina leży w błędach silnika, złym oleju, złych warunkach jazdy, uszkodzonym egr, nieszczelny wydech, wypalonym czyli starym dpfie, uszkodzonych wtryskach lub silniku. Nie będę się wypowiadał już więcej w tym temacie bo to nie ma sensu, a jak widac nikt inny nie chce mu pomóc, ale mam samochody z fap'em i dpf'em i w żadnym nigdy nie było problemu. Tylko jak widać kole w oczy , że chce pomóc a cudowny kolega zaproponował diodę led. Popsikajcie sobie egr turbo clinerem po "zaworze gazów wylotowych", sprawdźcie kontrolką świece i narzekajmy ,że coś nie działa.Kolega zamontuje diódkę pojeździ tydzień, po tygodniu zamontuje druga diódkę i też pojeździ i potem napisze ,że dioda się popsuła bo wcale się nie zapala a samochód się popsół. Powodzenia

poprawie
https://www.youtube.com/watch?v=D2QdpiA7VX8
tak, sterownik sprawdza warunki, zwieksza dawke paliwa i jazda
Ostatnio edytowano 13 lut 2016, o 20:05 przez umek19, łącznie edytowano 2 razy
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron
stat4u