Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Moderator: piotii

Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Postprzez PrezesF » 5 sty 2016, o 19:11

Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum, tak więc z przyjemnością witam wszystkich użytkowników Astry H. Niedawno zakupiłem Astrę H GTC 2.0 turbo o mocy 200 KM i powoli następuje czas na wymianę części i doprowadzenie jej do jak najlepszego stanu technicznego. Problem z jakim spotkałem się kilka dni temu sprawił, że postanowiłem spróbować porady na waszym forum.

Nagle z dnia na dzień padło w samochodzie ogrzewanie. Po ustawieniu pokrętła w prawo, co zwykle dawało ciepłe powietrze w kabinie ciągle leci zimne. Problem jest o tyle uciążliwy, że stało się to właśnie teraz, gdy na dworze panuje czasem nawet -15*C a samochód stoi na dworze, tak więc rozgrzanie i odmrożenie go z samego rana bywa bardziej czasochłonne. Zwykle po kilku minutach było już cieplutko, tymczasem teraz nawet przy dłuższym działaniu silnika nadal leci mróz.

- z tego co wiem to wszystkie klapki regulujące dostęp powietrza działają (słychać ich działanie a także inny dźwięk strumienia powietrza na ciepło/zimno)
- zimne powietrze leci na wszystkich biegach dmuchawy, na wszystkich ustawieniach nawiewu

Dodatkowo (co może być ważne) nagle zaczął włączać się wentylator znajdujący się z przodu samochodu. Wystarczy, że postoi 10 minut lub zrobię mi kilkuminutową trasę po mieście i już słychać jego hałaśliwe działanie. Nie wydaje mi się, by nagle dochodziło do przegrzania silnika przy tak niskiej temperaturze zewnętrznej i zaledwie zrobieniu kilkuminutowej trasy. W pewnym momencie nawet pojawiła mi się po raz pierwszy kontrolka dotycząca temperatury silnika na desce rozdzielczej.

Jestem umówiony z mechanikiem na czwartek (dodatkowo zrobi mi także kilka innych rzeczy), jednak chciałbym już wcześniej wiedzieć w czym leży problem i być troszkę mądrzejszy podczas wizyty w serwisie.

Kilka dodatkowych faktów:
- wszystkie płyny eksploatacyjne są uzupełnione (olej, płyn do chłodnicy itp.), tak więc raczej nic z tych rzeczy
- silnik według komputera osiąga temperaturę 80 - 90*C, jednak niestety nie spojrzałem jaka była temperatura w momencie pojawienia się kontrolki
- dosłownie dzień wcześniej (nawet wyjazd wcześniej) wszystko działało bez zarzutu
- silnik nigdy się nie przegrzewał, nawet podczas postoju czy długich tras we wrześniu gdy jeszcze bywało 30*C na zewnątrz

Wszystko to stało się z dnia na dzień, podczas jednego wyjazdu. Co mogło nawalić, że tak nagle mu odbiło? Jakiś czujnik? Macie jakieś sugestie?
PrezesF
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 18:56
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Postprzez andy17d » 5 sty 2016, o 23:02

Brak ogrzewania może być spowodowany nie działającym Quickheat.
Jaką masz temp w Testmode, gdy zapala się ta kontrolka? Odczyt temp. zewnętrznej jest prawidłowy?
Avatar użytkownika
andy17d
Moderator
 
Posty: 322
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
Lokalizacja: PO
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Postprzez PrezesF » 5 sty 2016, o 23:10

Czy QuickHeat nie był montowany tylko w dieslach? Mój silnik jest benzynowy.

Temperatura się zgadzą z tą na zewnątrz. Także ta w TestMode jest praktycznie taka sama jak ta normalna w prawym górnym rogu wyświetlacza.

Jednak w dniu awarii temperatura "Sensor:" w TestMode pokazywała 3 - 4 *C podczas gdy normalna wskazywała poprawnie (chyba - 11 czy -12). Na obecną chwilę wskazania są prawidłowe.
PrezesF
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 18:56
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Postprzez PrezesF » 6 sty 2016, o 16:25

Kilka nowych faktów:

- dziś w świetle dziennym zauważyłem, że płyn do chłodnicy był zupełnie zamarznięty, widać jak poprzedni właściciel dbał o ten samochód, ponieważ z tego co wiem powinien wytrzymać nawet do -35*C. Konsystencja zrobiła się płynna dopiero, gdy samochód przez 30 minut był na chodzie
- mimo tego nadal jest chyba jakiś problem z krążeniem płynu - z tego co wiem to niektóre rurki odprowadzające od zbiorniczka powinny być ciepłe, tymczasem są zupełnie zimne
- silnik na postoju nagrzał się do blisko 100*C wg TestMode, wentylator poszedł w ruch, tak więc jest jakiś problem z układem chłodzenia
- dodatkowo na kostce pod samochodem zauważyłem nowe, świeże plamy i na pewno nie jest to olej silnikowy

Jutro rano mam mechanika, jednak chciałbym wiedzieć co może być przyczyną. Pompa wody? Zatkany obieg gdzieś w rurkach? A może po prostu jakaś nieszczelność? Pomijam już fakt, że cały płyn chłodniczy będzie do wymiany na porządny.
PrezesF
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 18:56
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Postprzez PrezesF » 10 sty 2016, o 20:47

Problem rozwiązany, ale opiszę dla "potomnych", których może trapić podobna sytuacja.

Dzień przed wizytą u mechanika zajrzałem jeszcze raz do płynu chłodniczego i co się okazało? Był kompletnie zamarznięty, rozgrzewanie samochodu na chodzie nie pomagało, jego stan daleki był do ciekłego, silnik nadal się przegrzewał a ogrzewanie nie dawało oznak życia. Wieczorem, gdy temperatura zewnętrzna zrobiła się trochę wyższa miałem akurat pilny wyjazd i po kilkunastu minutach jazdy nagle ogrzewanie zaczęło działać a temperatura silnika była w normie. Już wtedy znałem przyczynę moich problemów. Mechanik zabrał samochód do ciepłego warsztatu, dokładnie wymienił cały płyn i sprawdził instalację. Sprawdził także krzepliwość tego czegoś, co było tam wcześniej wlane i - uwaga! - zamarzał przy temperaturze około 0*C....

Póki co wszystko od strony technicznej jest w należytym porządku, ale nauczka na przyszłość i dla mnie i dla forumowiczów - sprawdzajcie wszystkie płyny eksploatacyjne po zakupie samochodu bo nigdy nie wiadomo co mógł tam wlać poprzedni właściciel...

Pozdrawiam i szerokiej drogi! :)
PrezesF
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 18:56
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Kłopot z ogrzewaniem i temperaturą

Postprzez garver » 11 mar 2016, o 08:41

A nie masz po prostu czasem padniętego termostatu? U mnie tak było jak padał. Problemy z temperaturą i kiepskie ogrzewanie.
garver
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 mar 2016, o 08:40


Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron
stat4u