Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Tryb awaryjny i brak mocy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez zurek121 » 14 lis 2015, o 09:01

Podczas prędkości około 110-120 km/h czasami pojawia się kontrolka "samochodzik z kluczykiem". Samochód bardzo słabo reaguje na wciskanie pedału gazu, jakby turbina się nie włączała. Czasami po jakimś czasie ikonka znika i wszystko wraca do normy. Ponowne włączenie zapłonu zawsze pomaga. Kiedyś pojawiała się to bardzo sporadycznie, teraz już coraz częściej. Wczoraj na autostradzie pierwszy raz zdarzyła mi się sytuacja, że samochód zwolnił, ze 120 km do około 100. także pedał w ogóle nie reagował. Orientuje się ktoś co to może być. Pozdrawiam.
zurek121
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lis 2015, o 08:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez panjanek » 14 lis 2015, o 09:06

Witam.Odlacza ci turbine elektrozawor sterowania turbiny do wymiany.
panjanek
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 cze 2015, o 09:52
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez zurek121 » 14 lis 2015, o 09:21

Ok, dzięki. Ile mniej więcej kosztuje wymiana tego ?
zurek121
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lis 2015, o 08:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez herman27l » 14 lis 2015, o 11:39

Witam.
Miałem bardzo podobne objawy , z tym że po jakimś czasie najczęściej podczas wyprzedzania auto całkowicie mi gasło obroty spadały do zera a powodem tego okazał się czujnik na listwie paliwowej.
herman27l
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 20:15
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez zurek121 » 14 lis 2015, o 12:48

Akurat problem z gaśnięciem też już miałem i przyczyną był czujnik położenia wału.
zurek121
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lis 2015, o 08:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez panjanek » 14 lis 2015, o 14:35

Zawor kosztuje ok 200zl wymienic mozesz sam dwie srubki do odkrecenia jedna kostka i dwa przewody podcisnienia .
panjanek
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 cze 2015, o 09:52
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez zurek121 » 15 lis 2015, o 08:43

Ok , dzięki. A jeszcze jedno pytanko. Co sądzicie, bo mieszkam 1100 km od Polski i niedługo będę do niej jechał, śmiało mogę z tą "awarią" jechać czy lepiej już tutaj na miejscu naprawić (Belgia) ?
zurek121
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lis 2015, o 08:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Tryb awaryjny i brak mocy

Postprzez panjanek » 15 lis 2015, o 13:19

Mozna z ty jezdzic ale zle wpywa to na turbine .W internecie kupisz zawor za ok 60 eur jak pisalem wymiana jest prosta i jestes w stanie sam to zrobic.
panjanek
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 cze 2015, o 09:52
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości

stat4u