Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Błąd 227911 oraz B0400

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Błąd 227911 oraz B0400

Postprzez wojtak » 25 cze 2015, o 07:40

Witam wszystkich i proszę o rady,
Pisałem ostatnio na forum - miałem przygodę z turbiną. Ten temat zamknięty, turbina zregenerowana i wszystko ok.... do czasu.
Po odebraniu samochodu od mechaniora postanowiłem przeczyścić sobie czujnik ciśnienia (ten co wchodzi do kolektora - nie znam fachowej nazwy).
Nigdy wcześniej go nie czyściłem, więc po jego wymontowaniu moim oczom ukazał się czop 2x2 cm. Czujnik wyczyściłem delikatnie benzyną ekstrakcyjną, zamontowałem i jazda w trasę sprawdzić, z nadzieją że ze 100 konnego silnika zrobi się 200 - konny ;)
Większej różnicy nie odczułem, może minimalną, ale jeszcze tego samego dnia, podczas bardzo spokojnej, wolnej jazdy samochód nagle zaczął bardzo szarpać, w oczy zaczął razić check a moc z oczekiwanych 200 spadła do 5 koni. Zgasiłem samochód, odczytałem błąd 227911, po chwili uruchomiłem i wszystko wróciło do normy, błędu już nie było.
W następnych dniach miałem jeszcze kilka razy taką przygodę, ale już bez szarpania, ten sam błąd. Kulminacja nastąpiła w dniu wczorajszym jak jechałem do pracy. Po chwili check zgasł sam, ale samochód nadal nie miał mocy a na okrasę zaświeciła się kontrolka silnika. Po wypedałowaniu ten sam błąd.
Z pracy udało mi się wrócić normalnie, tzn samochód miał swoją pierwotną moc, jeździł normalnie, ale ciągle świeciła się kontrolka silnika. Podjechałem do swojego majstra, odczytał błędy i okazało się że jest jeszcze jeden tzn B0400 - nie pokazywał się metodą gaz-hamulec.
Poprosiłem żeby skasował i pojechał do domu. Rozebrałem EGR i przeczyściłem - nawet nie był bardzo brudny, iglica chodzi lekko, płynnie. Tu na trochę się zatrzymam. Czytałem, że ma wystawać ok 1 cm. Oglądałem filmy na youtube z prawidłowo działającą. U mnie wystaje ok 0,5cm, na tym filmie też. Więc jeżeli ktoś twierdzi że to jest 1 cm, to jego żona musi się czuć oszukana :)
Złożyłem to wszystko znowu do kupy, oraz znów przeczyściłem ten czujnik. Pojechał na przejażdżkę - wszystko ok. Teraz dojechałem do pracy - wszystko ok. Błędów brak.
Pytanie:
Co wy o tym myślicie?
Czy możliwym jest, żeby czujnik który naglę czyściutki został włożony do kolektora zwariował i dawał takie objawy?
A może faktycznie EGR, który chodź nie bardzo bardzo, ale jednak był usyfiony?

Każda opinia mile widziana.
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Błąd 227911 oraz B0400

Postprzez valhalem » 13 lip 2015, o 12:29

Mechanik ze mnie żaden ale jest szansa ze EGR Ci sie nie domyka a czesc powietrza z kolektora daje spowrotem do wydechu ? ( p2279 )
Wykręć go jeszcze raz, sprwdź czy jest domknięty i jeśli jest zamontuj i odepnij wiązkę.
Wprawdzie będziesz miał 0400 i kontrolke silnika święcącą cały czas ale bedziesz mogl sobie pojezdzic sprawdzajac czy powróci p2279 czy nie oraz czy będą spadki mocy .

Oczywiście wszystko jeśli nie masz dpf.

Jeśli się mylę proszę mnie poprawić .

Sam posiadam z19ddth bez dpf z odpiętym egr , tez mialem p2279 do chwili kiedy go nie wypiąłem.
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Błąd 227911 oraz B0400

Postprzez wojtak » 14 lip 2015, o 09:11

Cześć.
Poradziłem sobie z tym problemem.
Błędy te wyskakiwały oczywiście z winy EGR. Po przeczyszczeniu (dokładnym, łącznie z częścią elektryczną) te błędy znikły, ale po jakimś czasie pojawił się nowy 190175. Podjechałem na kanał i posprawdzałem wszystkie węże od czujników dpf - wyglądały OK. Po podpięciu opcoma czujniki dpf pokazywały kosmiczną różnicę ciśnień, a sam dpf był zapchany ponad 100%. Widocznie zapchał się tak, że już nawet wypalanie w trasie nie chciało się włączać. Wypaliłem go zatem opcomem do magicznych 78%.
Po wypaleniu opcomem błąd znikł, i do tej pory się nie pojawił. W między czasie włączyło mi się normalne wypalanie - w trasie - cieszyłem się z niego jak niemowlak :D
Generalnie, do tej chwili jest dobrze, a zrobiłem już ok 1000 km. Jeżeli znów się pojawi jakikolwiek błąd związany z dpf to go wytnę. Zresztą awaryjną kasiorkę na to już zarezerwowałem - zaprzyjaźniony warsztat chce ode mnie za wycięcie i całkowite usunięcie z programu 750 zł.
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości

cron
stat4u