Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

numer czujnika wałka

Postprzez wojtek_l » 13 maja 2015, o 16:51

Witam
Jaki numer katalogowy ma czujnik położenia wałka w silniki z17dth??? (1,7 diesel 100 km)

Kupić używany czy nowy???

Dzieki za pomoc
wojtek_l
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 16:20
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Silnik gaśnie przy ruszanie do przodu

Postprzez nemek89 » 14 maja 2015, o 20:32

Witam mam taki problem z moja astra wczoraj popsuł mi sie alternator wypalily sie diody itp swiecila mi sie kontrolka ładowanie i po przejechanie 10km stracilem spomaganie zaswiecily sie wszyskie kontrolki jakie sa na liczniku i rozladowal sie akumulator normalnie jak nie bylo ladowanie wiec zabralem sie do wyciąganie alternatora zawiozlem go do sprawdzenie zostal naprawiony dzis go zalozylem do auto wszystko jest ok na liczniku nic sie swieci wiec mowie jest wszystko oki chcialem jechac wbijam pierwszy bieg auto gasnie i nie wiem co moze to byc przyczyna a co jest naj lepsze auto jedzie tylko do tylu prosze o pomoc :(
nemek89
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 18:52
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Z17DTH Błąd p0380 1.7CDTI

Postprzez aciddrinker » 20 maja 2015, o 14:38

Witam,

Mam następujący problem.
Auto jak postoi parę dni odpala bez problemu, ale podczas jazdy zapala się kontrolka serwisowa.
Jeśli auto jest używane często kontrolka nie gaśnie.
Metoda nożna pokazuje błędy ECN 038000 i 03800F oba tożsame z p0380.

Cały problem zaczął się po ostanie naprawie. A mianowicie podczas wyjazdu do Holandii strzeliła mi tam uszczelka pod głowica, auto poszło do serwisu, panowie się bawili z tą naprawa 2 tygodnie, ale nie przeszkadzało mi to bo miałem auto zastępcze. Z rachunku wynika że wymieniona została uszczelka pod głowicą, komplet uszczelek i rozrząd oraz komplet świec. Dzień przed powrotem do Polski odebrałem samochód zajechałem pod hotel i wszystko było ok. Następnego dnia ruszyłem do Polski i o jakiś 70km jazdy zapaliła się kontrolka serwisowa, zjechałem na pobocze sprawdziłem błąd sposobem nożnym i doszedłem do wniosku że mogę jechać dalej. Dodatkowo zauważyłem że przy przyspieszaniu na niskich biegach auto puszcza 'białego dyma'. Płynu chłodzącego nie ubywa. Czasami po odkręceniu korka od olej "paruje" czasami nie, ale to akurat chyba normalne w samochodach bo w poprzednich też to widziałem

Jestem totalnym laikiem w kwestii motoryzacji i mam takie pytanie co może być przyczyną tego błędu oprócz świec, bo nie chcę żeby mechanicy mi wmówili że trzeba pół auta naprawić.
aciddrinker
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 maja 2015, o 14:20
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Pomocy !!

Postprzez Cinqs » 31 maja 2015, o 19:27

Witam
Moj problem polega na tym ze podczas jazdy zaswieci mi sie serwis i nagle silnik chodzi jak by bez turbiny ale slychac turbine ;/;/ wogole sie nie zbiera ;/ wystarczy ze stane autem wylacze go i odnowa zapale i serwis znika i autko juz normalnie chodzi ... został sprawdzony pod komputerem zadnego bledu nie bylo wszystko jest ok , zostały rowniez sprawdzone wszystkie rurki pod cisnienia zadnych pekniec na gumach nie bylo . Miał ktos taki problem juz ?? Pomocy bo nie wiem co mu jest ;/ silniczek jaki mam to 1,9 cdti 120 km
Cinqs
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 00:07
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Biały dym z rury wydechowej

Postprzez Maciek91 » 2 cze 2015, o 14:45

Witam

Potrzebuje pomocy bo jestem w temacie zielony. Problemem jest biały dym który wydobywa sie z rury wydechowej. Dzieje sie tak kiedy auto juz sie nagrzeje lub postoi około 4 h i znowu nim jade. Dym pojawia sie przy jezdzie spokojnej i przy nieco szybszej. Auto to astra gtc 150 KM z19dth, jeżeli ktoś to ogarnia to chetnie poczytam.
Maciek91
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 cze 2015, o 14:26
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Wieszak tłumika Z 17 DTH

Postprzez fredek1975 » 6 cze 2015, o 12:36

witam czy zna ktoś numery oryginalnych wieszaków tłumika środkowych i końcowych ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć a w sklepie mi proponowali jakieś uniwersalne , a one odbiegają zdecydowanie od tego co ma być założone .
fredek1975
Kierowca
 
Posty: 21
Dołączył(a): 1 maja 2015, o 08:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Choinka na desce rozdzielczej,rosnące obroty,gaz-zero reakcj

Postprzez mateuszt » 12 cze 2015, o 22:58

Witam wszystkich forumowiczów, nazywam się Mateusz.

Astre mam od około 3 lat, problem z którym do Was 'przychodzę' pojawiał się sporadycznie, ale ostatnio praktycznie unieruchomił mi samochód na dwa dni, więc trzeba coś z tym zrobić. Postaram się opisać problem krótko, chętnie odpowiem na wszystkie pytania nie wykraczające poza moją wiedzę.
1. Problem pojawia się albo na zimnym silniku, albo w czasie jazdy, wszystko jedno.
2. Wszystkie zegary skaczą, do zera później na chwilę się "Włączą" po czym znów opadają na zero (mowa tu o wszystkich wskazówkach), mrugają lub świecą się ABS ESP, samochód z kluczykiem
3. W 50% przypadków towarzyszy temu brak reakcji na pedał gazu - zupełnie
4. Zdarzyło się kilka razy, że wychodząc rano do pracy (lato/zima) nie chciał zupełnie odpalić (kontrolki jak wyżej), ale po przekreceniu kilka razy kluczykiem udawało się spokojnie dojechać do celu
5. Jeśli błędy (ESP + samochód z kluczykiem) nie pojawiają się od razu po przekręceniu kluczyka (przed zapłonem) to pojawią się jak tylko lekko przycisnę pedał gazu.

Problem ostatnio pojawił się w czwartek ok 21.00 , w piątek to samo, aż do godziny 20.00 gdzie odpalił i jeździł bezbłędnie. Próbowałem ogarnąć przeczyszczenie ECU, ale nie jestem w stanie się do niego (chyba?) dostać bez odpowiednich narzędzi i ściągania zderzaka.

Problem mniej więcej pokazany na poniższym filmie (mojego autorstwa):
https://youtu.be/lxRt6y1wrrI

będę niezmiernie wdzięczny za rady i sugestie, chciałem odczytać wcześniej kody błędów, ale wtedy kiedy jeszcze pokazywał błędy sposób gaz hamulec wcale nie działał, jutro rano jeśli będzie ok to zczytam co trzeba. Pozdrawiam!
mateuszt
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12 cze 2015, o 22:34
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Ubywający płyn chłodniczy do pewnego poziomu

Postprzez dominik900 » 13 cze 2015, o 09:30

Witam piszę w dosyć specyficznej sprawie astry 1.9 cdti 100km. Od jakiegoś czasu mam problem z komunikatem coolant level check, mimo że płyn był między min a maks. W astrze został wymieniony czujnik poziomu cieczy chłodzącej. Jednak problem pozostał. W aucie znika płyn chłodniczy ale do poziomu +- połowy między maks a min ! Jest to o tyle dziwne że nie ma nigdzie oznak wycieku. A ubytek jest tylko do tego samego poziomu, więc jakaś nieszczelność w układzie chyba odpada, ponieważ płyn uciekałby ciągle. Zaczepiłem naokoło korka chusteczkę higieniczna żeby sprawdzić czy płyn nie paruje korkiem :D . Dzisiaj przy temp zewnętrznej prawie 30 stopni miałem wypalanie dpf-a wiec dynamiczniej jechałem. I zauważyłem że trochę płynu zostało wyrzucone przez ,,dziurkę" skierowaną w tył u góry zbiorniczka. Wieczorem uzupełnię płyn (jest to malutki brak rzędu 50-100ml) Zmienię korek i zobaczę co będzie dalej. Miał ktoś styczność z taka specyficzną sytuacją ?
dominik900
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 maja 2014, o 22:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

rura magistrala astra h 19 cdti 120 km

Postprzez johnny801 » 22 cze 2015, o 19:39

Witam.
Mam pytanie.pordzewiala mi rura magistrala i chce ja wymienic(nowa 850 zl w salonie opla).silnik jest fiatowski i w salonie Fiata twierdza ze pasuje ta rura magistrala od Fiata Croma 19 jtd 120 km,ale gwarancji nie daja jka wszedzie.
Moje pytanie brzmi czy nie orientuje sie ktos z was czy naprawde bedzie ona pasowala od fiata do mojego opla
Pozdrawiam.
johnny801
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 19:32

1.7CDTI - Nie odpala

Postprzez kalatos » 29 cze 2015, o 22:33

Witajcie,

problemów z moją Astrą ciąg dalszy. Od jakiegoś czasu pojawił się problem (raz na jakiś czas) z odpaleniem samochodu. Objawia się to w ten sposób, że mimo całkowitego przekręcenia kluczyka rozrusznik nie kręci silnikiem. Na początku zdarzało się to raz na jakiś czas, a wczoraj niestety samochód już nie odpalił w ogóle. Jedyne co słychać to pykający przekaźnik.

Co udało mi się już sprawdzić:

- drugi kluczyk - nie jest to problem z immobilizerem
- bezpiecznik i przekaźnik od rozrusznika - także w porządku
- rozrusznik - komputer chyba odcina do niego napięcie bo nie dochodzi, podłączony na krótko do akumulatora kręci poprawnie silnikiem, ale mimo przekręconej stacyjki niestety silnik nie odpala, rozrusznik wydaje się być sprawny
- komputer i kostka nad nim - z uwagi na to, że część błędów, które zaczytałem opcomem wskazywała na brak komunikacji z ECU komputera postanowiłem dobrać się do niego (przedni zderzak - lewa strona). Wyjąłem komputer, rozłączyłem dużą kostkę, która była nad nim. Wyczyściłem wszystko kompresorem, podłączyłem ponownie komputer i kostkę, ale niestety bez rezultatu.

I na tym moje pomysły się zakończyły, czy mógłbym liczyć na jakąś pomoc?

Poniżej raport wszystkich problemów, jakie udało mi się zaczytać opcomem, niestety mimo ich wykasowania zaraz powracają...

RAPORT DIAGNOSTYCZNY:
OP-COM 100219a

hkj

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x010A
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer sprzętu:13197721
Numer części:13197721
Numer wersji oprogramowania: M:71.42 S:01.00A
Opis systemu: VALEO0400
Hardware key number: 39FQVQ
Programming Date: FFFFFFFF
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20050120
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x0488
Nazwa systemu: ESP MK60
Numer sprzętu:16018000
Numer części:13157578
Numer wersji oprogramowania: D4_REL00344
Opis systemu: TEVES0300
Hardware key number:
Programming Date: 00000000
Kod alfa:
Data produkcji: 00000000
ECU variant coding: 0x00006241

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: EHPS
Adres źródłowy: 0x00000244
Identyfikator: 0x0203
Nazwa systemu: EHPS EP2 ZFLS
Numer części:13192897
Numer wersji oprogramowania: 7625379108D P520
Opis systemu: ZFLS 0011
Hardware key number:
Programming Date: 20202020
Kod alfa: JV
Data produkcji: 00000000
Code Index and version: 001 01
Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(00) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: IPC
Adres źródłowy: 0x00000255
Identyfikator: 0x1000
Nazwa systemu: BCM/KOMBI-A3300
Numer części:13172012
Numer wersji oprogramowania: 4.405 11/04
Opis systemu: SIEM 0400
Hardware key number: 0000000000
Programming Date: 00000000
Kod alfa: RC
Data produkcji: 20050126
Code Index and version: 001 05

Ilość zapisanych kodów błędów:6

P0115 - Sygnal temperatury cieczy chlodzacej, poza wymaganym zakresem
(71) - Obecny

P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem
(71) - Obecny

P0500 - Obwód czujnika prędkości koła - poza wymaganym zakresem
(71) - Obecny

P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
(71) - Obecny

P0550 - Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem
(71) - Obecny

U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
(71) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Adres źródłowy: 0x00000257
Identyfikator: 0x0202

Nazwa systemu: MRSZ-Temic
Numer części:13137906
Numer wersji oprogramowania: OPEL3300 V 3.3.0
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: FU
Data produkcji: 20050114

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: UEC
Adres źródłowy: 0x00000250
Identyfikator: 0x0104
Nazwa systemu: FZM INTEDIS
Numer części:13205783
Numer wersji oprogramowania: FZM 7.14
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: FZ
Data produkcji: 20050120

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: REC
Adres źródłowy: 0x00000251
Identyfikator: 0x0105
Nazwa systemu: RZM INTEDIS
Numer części:13181278
Numer wersji oprogramowania: RZM 7.28/31
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: DP
Data produkcji: 20050118

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ECC
Adres źródłowy: 0x00000248
Identyfikator: 0x0201

Nazwa systemu: ECC A3300
Numer sprzętu:24452694
Numer części:13122963
Numer wersji oprogramowania: 0AL00/29C68
Opis systemu: PREH 0000
Kod alfa: 000
Data produkcji: 20050114
Code Index and version: 003 02

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B1000 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(37) - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: EHU
Adres źródłowy: 0x00000241
Identyfikator: 0x0405
Nazwa systemu: CD 70 Navi
Numer sprzętu:13105899
Numer części:13157570
Numer wersji oprogramowania: C0100/R191E/N0098
Opis systemu: SIEM 0400
Kod alfa: BE
Data produkcji: 20050119
Code Index and version: 002 03
Audio Index and version: 021 06

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: DIS
Adres źródłowy: 0x00000246
Identyfikator: 0x1301
Numer sprzętu:13111166
Numer części:13111166

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************
kalatos
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 17 mar 2015, o 21:36
Lokalizacja: Żyrardów
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron
stat4u