Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez kretpl77 » 23 kwi 2015, o 19:11

Witam , posiadam opla astre h 1.9 150 km , moj problem to zero reakcji na dodawanie gazu , do 2500 obrotow rozpedza sie jak typowy muł, o ile mozna nazwac to rozpedzaniem sie a maksymalnie mozna go rozkrecic do 4000 tys obrotow. Dodatkowo oczywiscie czarny dym z tylu i bład roznica ciśnień filtra czastek stalych . czy ktos mialbym jakas rade od czego moge zaczac poszukiwania usterki . Dodatkowo dodam ze spaliny wychodza mi rowniez gdzies przy silniku jakas nieszczelnosc .
kretpl77
Kierowca
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 19:02
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez Haifisch » 29 kwi 2015, o 22:10

Witaj
Możliwe, że masz obluzowany EGR. Nie śmierdzi Ci spalinami w kabinie? Wczoraj miałem identyczną sytuacje. W sumie minęło już dużo czasu odkąd napisałeś posta to może napisz czy rozwiązałeś i problem i co go powodowało ;)
Haifisch
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 13:31
Lokalizacja: Żory
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez Cyfrowy_Opelek » 29 kwi 2015, o 22:34

Sprawdź szczelność rurek od różnicy ciśnień. Może którąś gdzieś przepaliło stąd duża różnica ciśnień i kopcenie w komorze.EGR nie jest uchylony? Może DPF rzeczywiście jest tak zapchany, że spaliny plecionką się wydobywają. Podłącz jak masz możliwość tester sprawdź nasycenie filtra i obserwuj parametry. Jeśli wszystkie parametry oki a różnica ciśnień dużo powyżej 15kPA podczas dodawania gazu to musisz go jakoś wypalić. Jedź na drogę szybkiego ruchu. Jak będziesz jechał (próbował jechać) w miarę dynamicznie kasuj błąd co chwila podczas jazdy i po paru kilometrach powinno zainicjować się wypalanie (temp powyżej 400stopni) i wtedy musisz zrobić kilka km to sie wypali do 10%. Jak tak nie da rady to próby mycia lub inne sposoby ;) Powodzenia.
Kraków. MDI, TECH-2 Programowanie SPS. Wyłącznie DPF, EGR, KLAPY WIROWE. Odczyt SECURITY CODE. Wylogowywanie Radia, Wyświetlacze, Zegary, CIM, BCM, REC. PSG16-EGR OFF, MOC Z16XEP Twinport OFF. Atrakcyjne ceny + rabat dla forum! Tel: 796590092
Cyfrowy_Opelek
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27 kwi 2015, o 21:10
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez kretpl77 » 29 kwi 2015, o 22:50

Haifisch, jeżeli chodzi o spaliny w kabinie to tak śmierdzi mi jak tylko na chwilę gdzieś stanę na światłach bądź na postoju to odrazu nawiew zaciąga spaliny do kabiny . Jeżeli chodzi o dpf to wypalanie automatycznie zawsze podczas jazdy mi się uruchamia i nigdy nie było sytuacji żebym nie wypalił go do końca , wysokie obroty i jadę . Wyczytałem trochę o kolektorze ze może on być zasyfiony, i że może te spaliny to z pod uszczelki która niby się tam znajduje
kretpl77
Kierowca
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 19:02
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez Haifisch » 29 kwi 2015, o 23:19

Brak mocy i smród w kabinie to typowy objaw nieszczelności na zaworze EGR. Ja bym to sprawdził. U mnie był luźny. Po dokręceniu śrub zwija asfalt i przyjemniej w kabinie ;)
Haifisch
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 13:31
Lokalizacja: Żory
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez kretpl77 » 30 kwi 2015, o 11:39

Tylko u mnie brak mocy występuje od tygodnia a spaliny w kabinie czuć od ponad pół roku
kretpl77
Kierowca
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 19:02
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez Haifisch » 30 kwi 2015, o 14:29

Bo teraz rozszczelnił się konkretnie ;)
Haifisch
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 13:31
Lokalizacja: Żory
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez kaliope » 30 kwi 2015, o 19:45

było już kilka przypadków strzelonych rurek karbowanych, ale miedzy turbo a chłodnicą spalin, albo między chłodnicą a EGR. Sprawdz je dokładnie. A błędów nie ma żadnych?
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez kretpl77 » 1 maja 2015, o 08:24

Jedyny błąd to ten od różnicy ciśnień filtra cząstek stałych
kretpl77
Kierowca
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 kwi 2015, o 19:02
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Brak mocy 1,9 150 km Pomocy!!

Postprzez kaliope » 1 maja 2015, o 09:21

1. jaki dokładnie błąd?

2. Więc może być tak, że jeśli jest błąd w układzie dpf, to wypalania nie ruszają. Więc siłą rzeczy filtr jest zapchany, spaliny nie mają jak sie wydostać i auto ma muła. Dokładnie obejrzyj wężyki gumowe przy puszcze dpf i przy czujniku ciśnień.

3. Trzeba podpiąć fejsa i zobaczyć jaka jest saturacja i ile minęło od ostatniego wypalania
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

stat4u