Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

nie równa praca silnik

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 24 mar 2015, o 00:54

Obroty nie faluja, widać i słychać po pracy silnika na wolnych obrotach, ze silnik cyklicznie dostaje drgniecia a odgłos jest taki jak w benzyniakach gdy pala na trzy cylindry tylko o wiele słabszy. Dodatkowo przy wydechu dzwiek wydobywajacych się spalin nie jest jednostajny tylko przerywany. Plama pojawia sie na postoju po rozgrzaniu silnika. Plama - czarna maź jakby sadza tyle ze wilgotna a do tego z wydechy kapie woda. Autem jeździłem tyle co po parkingu ze względu na nieprawidłowa prace silnika.
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez sparspar » 24 mar 2015, o 14:31

Witam
Jak dla mnie powinieneś jechać do warsztatu skoro nie możesz odnaleźć przyczyny .Niech podłączą pod komputer, ale zanim to zrobią musisz wybrać się w trasę bo na parkingu nie wiele zdziałasz. Musisz obciążyć samochód i zobaczysz czy masz kopcenie za sobą i czy pojawią się jakieś błedy, czy ze sprzęgłem coś nie tak, rolkami i paskami, niską kompresją, dziurą w wydechu, rozrząd itp.,
Ja tylko mogę w Twoim przypadku rzucać hasłami , bo ja nie wiem czy Twoje problemy leża po stronie mechanicznej czy elektrycznej, być może masz rozrząd przestawiony a poza tym powinien ubywać Ci płyn chłodniczy skoro tak piszesz o tym kapaniu a jeżeli nie to tylko zwykła reakcja spalania połączona z różnicą temperatur i brud z wydechu i nie ma co obawiać się...
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 24 mar 2015, o 15:39

samochód oddałem do mechanika. na pewno jest coś z nim nie tak. zostanie sprawdzony rozrząd a w następnej kolejności wtryski. mówisz żeby nim jechać... dać obciążenie etc. a jak coś od tego padnie?! podjąłem decyzję o innej kolejności działań i poinformuję co wyszło. dodam tylko że samochód ma 100km przebiegu i serwisowany na bieżąco. do momentu problemu z alternatorem nie było żadnych uwag użytkownika a dokładniej użytkowniczki żeby coś się działo niepokojącego.
no nic zobaczymy a na razie dziękuję za pomoc.
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez sparspar » 25 mar 2015, o 14:47

Przepraszam, że wczoraj nie odpisałem ale nie zauważyłem tego znaku zapytania, ja najpierw:
-wrzuciłbym go na wysokie obroty
-podłączył pod komputer i jeżeli nie pojawiłby się błędy to:
-wymieniłbym filtr paliwa
-sprawdziłbym mechaniczne napędy, a potem rozrząd itp
ps. bo bezsensu zacząć jest od wtrysków i płacić dużo pieniędzy za diagnozę
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: nie równa praca silnik

Postprzez bolekwrc » 26 mar 2015, o 07:13

Rozrząd był faktycznie przestawienie o 1 ząbek. Próba przelewowa wykazała ze leje 4 wtrysk - odsyłam dziś do sprawdzenia komplet + ewentualna regeneracja.
bolekwrc
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 lut 2015, o 15:03
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: nie równa praca silnik

Postprzez sparspar » 26 mar 2015, o 16:59

Witam
Dziękuję, że dałeś znać co wyszło po diagnozie.
Tylko dziwi mnie to, że komputer nie wyłapał żadnych zmian zwłaszcza czujnik wałka- tu niech już wypowiedzą się specjaliści od elektromechaniki bo ja tego nie rozumiem
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: nie równa praca silnik

Postprzez tuszok » 26 mar 2015, o 17:16

Jeśli pasek jest cofnięty o jeden ząbek do tyłu względem koła rozrządu to może nie być błędu - kilka razy już się z tym spotkałem, natomiast jeśli będzie przestawiony o jeden ząbek do przodu o błąd będzie zawsze.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: nie równa praca silnik

Postprzez sparspar » 26 mar 2015, o 17:24

Dzięki za lekcje nauki tylko muszę jeszcze z tego wyciągnąć wnioski (muszę poczytać o czujnik położenia wałka)bo na rozciągniętym łańcuchu ja nie miałem błędu a wystarczyło wymienić łańcuch
ps. czasami idzie zwariować , bo cwany komputer jest sprytniejszy :) a poza tym panie "Tuszok" gratuluję- bo za wiedzę i pomoc którą przekazałeś użytkownikom forum zostałeś jako pierwszy weteranem na stronie astra-3.pl, nie bez powodu i mówię to szczerze-od serca!Jak zaprojektuje jakieś logo to pierwszą naklejkę wysyłam do Ciebie :),
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: nie równa praca silnik

Postprzez tuszok » 26 mar 2015, o 17:37

Jak dobrze kombinuję to przy cofniętym o jeden ząbek do tyłu to koło wchodzi na czujnik chwilę wcześniej niż przy dobrze ustawionym rozrządzie i przy wyciągniętym łańcuszku może być też tak że koło wchodzi na czujnik chwilę wcześniej i dlatego nie ma błędu :roll:
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: nie równa praca silnik

Postprzez sparspar » 26 mar 2015, o 18:05

....teraz nie mam do tego głowy-zaraz idę na robote:) , chyba jest tak jak piszesz.
A gdyby rozrząd był o ząbek do przodu na łańcuchu to niby też koło wchodziłoby wcześniej- tak jak pisałem nigdy nad tym nie zastanawiałem się, muszę gdzieś poczytać bo to ciekawe. Ja również znam przypadki na przestawionym pasku (bez błedów w komputerzed), ale nigdy nie zastanawiałem się w którą stronę przeskoczyło kółko...

pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

stat4u